SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. g-gekko

g-gekko Nytt Medlem

Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Hei!
    Har gjort den samme evalueringen selv og valgte å gå for 600.000 poeng og bytte kort fra Elite til Platinum Plus Points for noen uker siden. Tilgangen på reisene vi er på utkikk etter har nærmest forsvunnet. Med familie både her og Sør Korea har det tidligere vært enkelt å komme seg frem og tilbake men nå er det nesten umulig å finne 4 billetter. Har lagt merke til at bonusbillettene finnes blant Skyteam selskapene, men til en høyere poengpris enn det som tilbys for Eurobonus. For vår del hadde det vært bedre om Eurobonus hadde byttet til fleksible poengpriser og tilbudt de samme bonusbillettene som ellers er tilgjengelig.

Man mister CT, men det er mye verdi i de andre fordelene man får med Platinum. Når man da heller ikke får brukt CT'ene fordi bonusbillettene man ser etter ikke eksisterer har jo allerede den fordelen mistet verdien sin.

Jeg håper at AMEX kommer med mulighet til å overføre poeng til flere partnere også for nordmenn. Ser jo at Svenske kunder også kan overføre til Delta, Flying Blue, Thai og Radisson i tillegg til de mulighetene som finnes for nordmenn.

EndreD and Chr1st1an like this.
  2. Chr1st1an

Chr1st1an Medlem

Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    18
    Takk for svar @g-gekko.
    Ja overgangen fra å være 2 til 3 til 4 som skal ha billetter har vært vanskelig for oss også. Var noe enklere før i SA med bla TK som ofte hadde en del ledig, men nå er det dødt løp. Asia er en stor favoritt og det å betale 2x/3x (?) poeng for å komme seg dit er helt uaktuelt.

Jeg har prøvd å lese litt om overføring av avios og det virker som man kan overføre til Finnair også. Ikke bare Qatar. Begge 1:1.
    Det kan åpne for en del spennende asia ruter.

Gitt at jeg bruker 250' på kortet ila året så gir det 52.500 Avios.
    Overfører jeg disse på bonustidspunktene gir det 63' avios.
    En t/r OSL-BKK med Q-suite er etter hva jeg har funnet ut 120'.
    Qatar har hatt 30-50% rabatt på booking av award biz av og til.
    Gitt 40%, så kan man klare å få en biz til 72' avios.
    Det er jo ikke like bra som sas, men om det betyr at jeg faktisk kommer med rundt i verden og da kanskje med Qatar, så gir det mer verdi for meg.

Jeg tenker det er best å komme i gang med Amex plat points plus nå og få 600' i sign on. Så får jeg heller kansellere etter 9 mnd og deretter ha en pause på 1 år.
    Er noe hensikt å bli referert inn fremfor å bare oppgradere seg selv?

3. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,296
    Bonuspoeng:
    93
    Snakker du om 120 for alle 4? Eller 120 per pers? Da bruker man flere år på å tjene inn for en bonusreise for 4 personer, eller misforstår jeg?

4. Chr1st1an

Chr1st1an Medlem

Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg snakker om per person.

Ja da bruker man flere år på å tjene inn bonusreise for alle 4, men om jeg starter med Bill Kill så går det litt raskere. Da kan jeg nok doble forbruket.

5. Flyrlavt

Flyrlavt EBB & Meny mer

Likes mottatt:
    4,803
    Bonuspoeng:
    113
    Ny uke, nye muligheter!
    IMG_2039.jpeg

6. leeds1979

leeds1979 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,816
    Bonuspoeng:
    113
    Herlig svar:cool:

det er vel faktisk et kvartal nå. Mener 08/04 var siste «normale» overføring for min del, og så en del slengere.
    Montro hvordan Amex hadde håndtert det om jeg bare unnlot å betale over en slik periode….

7. Flyrlavt

Flyrlavt EBB & Meny mer

Likes mottatt:
    4,803
    Bonuspoeng:
    113
    Kan namsmannen kreve inn poeng? Spør for en venn...

8. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    883,957
    Bonuspoeng:
    293
    Det kom en slump poeng i natt

9. Malmo

Malmo Status: EBD

Likes mottatt:
    915
    Bonuspoeng:
    93
    Tikket inn velkomstbonus for omsetning nådd i mai - men poeng for transaksjoner i mai uteble...

10. Loffen

Loffen Medlem

Likes mottatt:
    471
    Bonuspoeng:
    63
    Manglende poeng fra mai dukket opp her også!

11. Schlandy

Schlandy Veteran

Likes mottatt:
    4,843
    Bonuspoeng:
    113
    Man får vel ikke bonus ved overføring fra norsk Amex??

12. cothom

cothom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    593
    Bonuspoeng:
    93
    Det har kommet påfyll av poeng her også i løpet av helgen, i tillegg til årets tredje CT på mitt AmEx Elite...

13. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,296
    Bonuspoeng:
    93
    Har kommet poeng, men jeg mangler fortsatt en 10k poeng. Lar de få par dager ekstra.

2 på Elite...? Er der mulig? Eller har du fått 1 på Premium og nå 2 på Elite?

14. cothom

cothom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    593
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har kun hatt Elite, så alle 3 kommer derfra i år. Omsetningskravet for en av de to CTene det er mulig å opptjene i et kalenderår ble oppnådd midt i kaoset til AmEx i mai, så antar det er relatert til det. Så får vi se om jeg får beholde alle tre eller om de har mulighet for å trekke en CT tilbake.

15. Ololsen

Ololsen Senior Medlem

Likes mottatt:
    7,390
    Bonuspoeng:
    163
    I dag tidlig kom det en større overføring EB poeng fra AMEX som stemmer ganske bra med det som manglet fra mai. Så omsider ser det ut til å ha blitt ordnet.

16. Thetravellingdr

Thetravellingdr Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei allesammen. Vill skaffa båda SAS Amex Elite og AMEX platinum points plus før att samla poeng då jag reser en hel del i jobben og privat. Tidigare funnits kampanjer med god velkomstbonus men de virker ikke vare oppe akkurat nå. Lurer på hvis noe har vervningslink/er som de vill dela med seg av slik att båda kan tjenna ytterligare poæng på detta? Tack på forhånd!:)

17. rgn

rgn Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    159
    Bonuspoeng:
    43
    Hei,

Noen som vet om dette faktisk stemmer og hvor mye man blir belastet?

"Velger du å si opp eller nedgradere ditt medlemskap innen 12 måneder fra avtaleinngåelsen, vil din konto bli belastet med verdien av dine mottatte poeng i henhold til SAS prisliste, men maksimalt den resterende prosentandelen av første års medlemskontingent . (Poeng mottatt inkluderer velkomstbonus, kampanjebonus og forbrukspoeng) *Dette er gyldig hvis du søkte eller oppgraderte der kort tid etter 2. april 2024."

18. rgn

rgn Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    159
    Bonuspoeng:
    43
    Avsluttet via chat nå. Fikk da ikke denne beskjeden og legger til grunn at det da ikke gjelder.

19. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,709
    Bonuspoeng:
    293
    Siste setning får dette til å høres ut som det ikke lenger er et problem :D

20. Flyrlavt

Flyrlavt EBB & Meny mer

Likes mottatt:
    4,803
    Bonuspoeng:
    113
    Dere som har fått manglende nivåpoeng, har dere fått dette tilbakedatert til mai?

Del denne siden