SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. Berlioz

Berlioz Gammel? Jeg??

Likes mottatt:
    18,368
    Bonuspoeng:
    183
    Nei.

2. Chr1st1an

Chr1st1an Medlem

Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    18
    Etter mange telefoner til amex kundeservice så fikk jeg bekreftet at det stemmer. Det er kun UK amex holdere som får denne bonusoverføringen.
    Det er en stor strek i regningen mtp min plan for dette kortet..... Det sa jeg til kundeservice også og de sa uoppfordret at de skulle ta dette videre med den rette avdelingen. Så la oss håpe det blir endring på dette fremover.

Schlandy liker dette
  3. Chr1st1an

Chr1st1an Medlem

Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    18
    Påse at du søker om kortene via rett portal. Jeg ble guidet til å bestille nytt kort fra hjemmesiden, men etter litt research fant jeg ut at jeg måtte velge "oppgrader kort" for å få bonus på 600' MR poeng for Platinum pp kort.

Om du ikke har vært medlem av amex siste året får du 1.5 M poeng i sign on om du blir vervet inn av noen.

4. InCognito

InCognito Medlem

Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    18
    er 1,5 mill det meste som blir gitt for plat, eller har de hatt kampanjer med høyere bonus?

5. Thetravellingdr

Thetravellingdr Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Har ikke hatt noe AMEX kort tidigare. Vill ha båda AMEX SAS ELITE i norge og lurer på hvis noe herifra kan bjuda in meg. Platinum plus point ska jag fixa fra Sverige istellet pga bedre förmåner. Er du kjent med noe som har en invite till norska SAS AMEX elite?:)

6. Thetravellingdr

Thetravellingdr Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Akkurat skjønner. Er mest intressert av det norska SAS amex elite og velkomsbonusen blir ju bedre hvis man blir injuden jmf med om man søker selv via hemsidan. Har du eller er noe annan her en inbjudningslink som de vill bruka?:)

7. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,855
    Bonuspoeng:
    113
    Elite-kampanjen nå gir 60k bonuspoeng - og er sikkert koblet til en viss spend på kortet over noen måneder.. Sender deg lenke på PM. Husk å ta screenshots av søknadsprosessen så dju kan dokumentere hvordan du signet opp - må ofte krangle med Amex om det, om poengene ikke kommer..

8. 1884derby

1884derby Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    890
    Bonuspoeng:
    93
    Bikket nå 300k spend og har mottatt CT nummer 2 for i år, men ser at ‘måleren/søylen’ har begynt på ny. Er det noe å hente på å få spend opp til 450k?

IMG_7955.jpeg

DJasko liker dette
  9. Schlandy

Schlandy Veteran

Likes mottatt:
    4,843
    Bonuspoeng:
    113
    Etter mye om og men lykkes det endelig Sas at få bekreftet fra Amex at det var opptjent 2 x CT og de fikk lagt den manglende inn manuelt. Nå viser det seg at den som manglet er kommet ytterligere til senere, så da var det 3 x CT til rådighet. Takk for det SAS/AMEX :)

AirMags, Teknolai, Malmo and 6 others like this.
  10. biaop

biaop EBG

Likes mottatt:
    109
    Bonuspoeng:
    43
    For ikke så lenge siden nevnte noen at de har oppnådd 3 CT så langt i år, og jobber med nummer 4.

1884derby liker dette
  11. Nuvolari

Nuvolari EBD / *A Gold

Likes mottatt:
    3,001
    Bonuspoeng:
    113
    Mulig det var meg. Man får kun 2CT pr kort. Må bestille nytt kort for nye 2CT.

biaop, Rapolo and 1884derby like this.
  12. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    7,827
    Bonuspoeng:
    183
    Har du ta to kort eller avsluttet du kundeforholdet etter oppnådd 2x CT på første kort, for så å bli kunde på ny?

13. Nuvolari

Nuvolari EBD / *A Gold

Likes mottatt:
    3,001
    Bonuspoeng:
    113
    Overlapper med noen uker per kort. Men sier opp kortet etter 2 opptjente CT. Men beholder historikk / ansiennitet fra jeg fikk mitt første amex for mange år siden.

Jeg er altså kunde kontinuerlig. Som regel med kun ett kort men i overlappende perioder har jeg to kort.

Får faktisk litt høyere kredittgrense for hvert kort etterhvert som kredittratingen forbedres. Nå er jeg oppe i 400k på det siste kortet jeg mottok.

Last edited: 19. juli 2025
    EndreD, biaop and Rapolo like this.
  14. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,855
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke noe problem å ha flere. Jeg hadde både Elite og Premium et par år for a dra inn 3 ct/år, og hadde også Basic en stund. Null problem om man ønsker det....

15. The_Dude

The_Dude Pompøs

Likes mottatt:
    3,150
    Bonuspoeng:
    113
    Før vekslet jeg mellom Elite og Premium for å ta ut 3 CT. Forstod jeg det rett om CT på Premium ikke gjelder C/F interkontinentalt, eller misforstod jeg?

@Nuvolari , litt lite søvn på meg i dag. Du overlapper altså 2 elite, men hvordan oppretter du nummer 2? Ringer inn og sier at du vil ha en konto/kort til?

16. Nuvolari

Nuvolari EBD / *A Gold

Likes mottatt:
    3,001
    Bonuspoeng:
    113
    Bestiller kortene på amex.no.

Du kan ha flere kort i appen samtidig.

The_Dude liker dette
  17. testflyver

testflyver Medlem

Likes mottatt:
    199
    Bonuspoeng:
    43
    Er det snakk om å ha 2 Elite-kort samtidig?

Har hørt om at folk nedgraderer fra Elite til Premium for 3. CT i løpet av et år, men har ikke hørt at det er mulig å ha 2x Elite.

18. Nuvolari

Nuvolari EBD / *A Gold

Likes mottatt:
    3,001
    Bonuspoeng:
    113
    Du kan ha så mange elite du vil samtidig men det er unødvendig dyrt.

testflyver and NoLimit like this.
  19. interface87

interface87 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    883
    Bonuspoeng:
    93
    Null stress med flere kort. Jeg er allerede på mitt tredje Amex Elite i år og sikter meg inn på nummer fire før nyttår!
    IMG_2475.jpeg IMG_2474.jpeg IMG_2473.jpeg

AirMags, Maggie, Preference and 4 others like this.
  20. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    7,827
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis AMEX mener at 150,000 NOK i omsetning kan forsvare en CT lurer jeg på hvorfor de ikke bare lar dette rulle og gå til 450,000, 600,000 750,000 etc. Det virker unødvendig å måtte utstedte nye kort hvert halvår.

jgroneng, Insomnia4u and biaop like this.

Del denne siden