SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    883,960
    Bonuspoeng:
    293
    Nivåpoeng kom nettopp
    Ser ut som det er litt lite

2. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,298
    Bonuspoeng:
    93
    Helt enig, og jeg sier jo til vedkommende at jeg erkjennelæer det ikke er hens skyld. Amex nevner jo de monitorerer chatten, så regner med at enkelte ord trigger noe, uten at jeg er sikker.

Har forøvrig sendt mail, med samme svada svaret om 30.6....

Men ja, ser poenget ditt også forsåvidt.

Rscott liker dette
  3. mobie

mobie Medlem

Likes mottatt:
    84
    Bonuspoeng:
    18
    Etter mine beregninger mangler jeg fremdeles ca 35% poeng regnet ut fra omsetning i mai :confused:

4. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,298
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk nivåpoeng nå, også basert på velkomstpoeng. Med 80k velkomstpoeng, gir deg bedre uttelling enn 20k faste nivåpoeng i året.

Cumulus, Maggie and Durek like this.
  5. biaop

biaop EBG

Likes mottatt:
    109
    Bonuspoeng:
    43
    Uenig. Dette er kundeservice. Her kan vi klage på vårt misnøye som kunde. Den som sitter i andre enden har autoritet til å hjelpe med mye. Jeg fikk mine manglende velkomstpoeng forrige fredag etter at jeg endelig følte meg "trodd" i chatten. Og jeg har ikke dårlig samvittighet for at jeg var direkte med noen som i bunn og grunn kalte meg en løgner.

6. awt

awt Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,138
    Bonuspoeng:
    93
    Et dumt spørsmål, men har ikke vært borti "utfordringen" før.

Jeg får en del penger tilbake for en kansellert bestilling. Disse kommer etter at faktura for foregående måned er utstedt, men før forfallsfrist.

Kan jeg trekke fra dette beløpet fra faktura når den betales, eller må den betales i sin helhet, for og så havne i pluss (noe som er "forbudt"(?))?

7. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    7,667
    Bonuspoeng:
    183
    Du kan trekke dette fra. "Gjenstående saldo" i appen skal reflektere utestående faktura fratrukket innbetalinger og refusjoner som har kommet i etterkant.

awt liker dette
  8. olhel

olhel Nytt Medlem

Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Har vært på chat med Amex av og på siden april.

Først pga. av CT opptjent i mars som ikke ble sendt til EB (denne kom til slutt i slutten av mai). Og etter det innimellom for å etterlyse de manglende mai-poengene.

Har (på en fin måte) spurt om hvordan de vil kompensere kundene sine for "bryderiet". Så langt endt opp med å få 5k EB poeng for CT'en som tok lang tid, og 3k EB poeng for de manglende mai-poengene. Det er da noe.

Cumulus, themichael and DJasko like this.
  9. The_Dude

The_Dude Pompøs

Likes mottatt:
    3,150
    Bonuspoeng:
    113
    Før eller siden får de ryddet opp i dette, så ville ikke tatt for gitt at du får beholde de poengene, evt at du vil ligge i minus på nivåpoeng hos Amex inntil du faktisk har brukt riktig sum ihh vilkårene.

kongenamundsen liker dette
  10. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,298
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, det er nok mulig. Tror de vil slite med å hente tilbake poeng som er overført til SAS, men at de lar meg ligge i minus er noe helt annet. Nå har jeg strengt tatt ikke bruk for de poeng,så dem kan de få tilbake.

Har ca 50k spend før CT nr. 2, og da ryker amex på en oppsigelse dessverre. Blir spennende å se hva de gjør da om jeg signer opp igjen ved en senere anledning.

Jeg tror nok de må svelge den kamelen egentlig. Amex får skylde seg selv at de implementerer endringer ift opptjening av poeng, før systemene deres klarer å håndtere det.

Skal de gjøre det riktig, mener jeg de får si at det toget er kjørt, de poengene er 'tapt'. Så får de heller evaluere i etterkant hva de gjorde feil i overgangen tilbake 1. april.

Teknolai and The_Dude like this.
  11. Ololsen

Ololsen Senior Medlem

Likes mottatt:
    7,391
    Bonuspoeng:
    163
    Dere som er blitt poeng i kompensasjon, har dere fått disse? Jeg ble tilbudt 3000, men ikke fått de enda.

12. Loffen

Loffen Medlem

Likes mottatt:
    471
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg ble først tilbudt 3000 og så 2000 litt senere. Begge runder kom etter 2-3 dager

Ololsen liker dette
  13. leeds1979

leeds1979 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,816
    Bonuspoeng:
    113
    Har fått 3k ekstra poeng,
    Men ikke orden i regnskapet ennå da…..

og ref lenger oppe her så er det visst ikke greit å klage til de på kundeservice heller lenger, så litt usikker på veien videre faktisk o_Oo_O

14. thool

thool Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,706
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som har opplevd å få siste innbetaling registrert to ganger? Står med -65k i saldo her...

15. leeds1979

leeds1979 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,816
    Bonuspoeng:
    113
    Lite poeng å hente, men hadde jo vært perfekt om den ikke ble oppdaga:D

16. Ololsen

Ololsen Senior Medlem

Likes mottatt:
    7,391
    Bonuspoeng:
    163
    Hatt en ny runde med Amex chaten igjen idag i forbindelse med manglende poeng fra mai. Nå får jeg vite at problemet er løst og at alle poeng skal komme i slutten av uken. Må nesten se det før jeg tror det.

EndreD liker dette
  17. elgringo1964

elgringo1964 Med lem

Likes mottatt:
    738
    Bonuspoeng:
    93
    Det kan være det stemmer.
    Mine kampanjepoeng dukket ihvertfall opp i dag etter snart 2 måneders venting.
    Da gjenstår å se om jeg får nivåpoeng for dem, så da blir det å vente i spenning til slutten av måneden.

18. biaop

biaop EBG

Likes mottatt:
    109
    Bonuspoeng:
    43
    Har gått over "regnskapet" og sett. Jeg har fått poeng som normalt de siste mnd, bortsett fra nivåpoeng. Men den 30. juni tikket det inn nivåpoeng for forbruk i mai og juni, i tillegg til nivåpoeng basert på både 50 000 velkomstpoeng og resterende 30 000 velkomspoeng som jeg fikk etter å klage.
    Ca. 25 000 nivåpoeng kom på samme transaskjon. Og de som egentlig tilhørte mai ble ikke tilbakeført. Som passer meg utmerket da min opptjeningsperiode hos SAS starter i juni :cool:

Edit:
    Jeg klagde aldri på manglende nivåpoeng. Jeg visste ikke om det. Dette har kommet av seg selv uten å klage.

Last edited: 04. juli 2025
    EndreD liker dette
  19. Flighter

Flighter World Traveler

Likes mottatt:
    156
    Bonuspoeng:
    43
    Fått samme lovnad som deg. Da blir det spennende å se om de klarer å få dette riktig. Må ha medført ekstremt mye ekstra arbeide for de. Det har vært ekstremt dårlig informasjon om problemet. Dette er utrolig svakt fra et så stort internasjonalt selskap.

20. Chr1st1an

Chr1st1an Medlem

Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    18
    Hei godtfolk.
    Usikker på om dette er rett tråd, men etter å bladd igjennom en haug med gamle tråder prøver jeg denne. Mod får flytte den om det er hensiktsmessig.

Jeg har hatt SAS AMEX i snart 15 år og flydd verden rundt, men som mange andre begynner jeg å slite med å finne reiser, og da spesielt til spennende steder. USA er på no-flight listen min og jeg har aldri flydd SAS Biz og kommer aldri til å gjøre det heller.

Etter en del research har jeg funnet ut at AMEX platinum gir en del AMEX poeng som kan konverteres til Avios, og igjen til Qatar. Det er ofte tilbud på konvertering og kjøp av biz billetter med poeng hos begge de selskapene. (30-40% konverteringsbonus 1x per år hos avios og 50% bonus ved kjøp av poeng hos begge)

Jeg har derimot lite erfaring med tilgjengeligheten av biz med de to selskapene.

Spørsmålene mine er nå:

1.
    Er det noen her som har gitt opp SAS Amex og testet AMEX platinum points plus?
    Jeg mister CT, men BA og Qatar sitt nettverk er meget spennende, gitt at man får billetter.
    Andre fordeler med amex er dinner by amex 6x per år, men usikker på om det er på Egon eller Statholdergården....

2.
    AMEX har en vervekampanje hvor man får 1.5 M poeng gitt at man ikke har vært kunde før og 500' poeng om man har vært kunde. Jeg må evt si opp SAS AMEX i 1 år og vente til en ny kampanje neste år for å få 3x poeng.
    Ville dere tatt 500' poeng nå, eller ventet 1 år på 1.5 M poeng?

Del denne siden