SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,136
    Bonuspoeng:
    113
    Jammen kom betalingene fra onsdag og torsdag inn nå, etter kl 18. Så det chatten sier kom med holder samme kvalitet som ellers...

2. Schlandy

Schlandy Veteran

Likes mottatt:
    4,843
    Bonuspoeng:
    113
    Kjemper fortsatt her, Amex sier 2 stk CT er overført, SAS sier det bare ligger én på min konto. Amex svarer, hvis jeg har brukt én CT på en nylig booking vill det bare være én igjen…. No shit sherlock, men jeg har ikke noen booking med CT. Dette er virkelig frustrerende…. Noen tipp til eventuell instans saken vil kunne løftes til? Holdt på i nesten 1 måned frem og tilbake nå

3. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,856
    Bonuspoeng:
    113
    Send inn klage og gjør oppmerksom på at saken blir tatt videre til finansklagenemda om ikke Amex rydder opp i forholdet i løpet av kort tid? https://www.americanexpress.com/nb-no/kundeservice/index.html/#reklamasjoner_klager

4. Loffen

Loffen Medlem

Likes mottatt:
    471
    Bonuspoeng:
    63
    Hatt noen rundt med både SAS og Amex kundeservice siste ukene nå pga manglende EBD-status siden Amex ikke har overført opptjente poeng, som igjen har ført til for få nivåpoeng.

Amex-kundeservice føles ut som en robot, mener at de ikke kan overføre manuelt, men de fikk til å overføre 3000 poeng i "kompensasjon" på under en virkedag.

SAS-kundeservice i form av gullmailen erkjenner problemet og sier de skulle ta opp dårlig kundeservice med amex (noe jeg tviler litt på). Øynet et lite håp når de ba om at jeg sendte dokumentasjon på opptjening fra amex for manglende nivåpoeng, men til slutt sa de at dette kunne de ikke fikse selv og at ting skulle ordne seg innen 30.06...

SAS er hvertfall litt behjelpelige, selvom jeg mener de kunne ordnet dette ved å bare gi meg de siste nivåpoengene. Amex sin kundeservice er noe av det værre jeg har vært borti.

Heldigvis ingen flyturer før 03.07, men skulle jo gjerne fått benyttet meg av litt Scandic-fordeler innen den tid. :rolleyes:

Oppirumpadi and Preference like this.
  5. Longtime

Longtime Nytt Medlem

Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Dersom jeg forstår Amex chat i dag korrekt, så kommer manglende level points for mai samtidig med juni, dvs. ved månedsslutt.
    Manglende reward points og CT har de imidlertid sendt request på, og antas derfor å komme i løpet av en ukes tid.

6. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,303
    Bonuspoeng:
    93
    Det har kommet jevnt og trutt poeng siden slutten av mai. I likhet med andre har jeg poeng som mangler fra mai. Tok kontakt via chat. Fikk denne i I fleisen på sekundet:

Screenshot_20250616_215654_Amex NO.jpg

Høres kjent ut. Klipp og lim taktikk. Avventer til 30.6 før jeg begynner å mase som fy...

Spielhaug liker dette
  7. JonasHH

JonasHH Medlem

Likes mottatt:
    72
    Bonuspoeng:
    18
    IMG_3870.PNG IMG_3871.PNG IMG_3872.PNG IMG_3873.PNG
    Var lei klipp og lim selv, så endret tonen litt og håper det skal være mulig at det løser seg litt raskere for meg nå.

NoLimit liker dette
  8. Mobiltelefon

Mobiltelefon Medlem

Likes mottatt:
    86
    Bonuspoeng:
    18
    Anbefaler at dere følger denne linken når dere skal klage til Amex: Tilbakemelding - Selvbetjeningsportal - American Express

På chatten får man bare servert "try later"-svada, men tilbakemeldinger sendt via skjemaet ovenfor går til avdelingen Global Servicing Network Nordics – der blir sakene faktisk fulgt opp

9. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    75,531
    Bonuspoeng:
    293
  10. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    11,055
    Bonuspoeng:
    183
    I det minste har dere chat funksjonen. Den har vært borte hos meg i over 2 måneder nå:D

biaop and btm like this.
  11. Teknolai

Teknolai EBD

Likes mottatt:
    266
    Bonuspoeng:
    63
    Så vidt jeg kan se så sier Amex at man kun bruke den lenken til å gi tilbakemelding, ikke til å faktisk klage over konkrete problemer man vil ha løst. Har du fått svar og løsninger via det skjemaet?

Jeg har tidligere sendt mail til [email protected] med klager, men sendte en mail dit for 14 dager siden og har ikke fått svar, så antar det er en død e-post.

Noen som kjenner til andre kanaler utover chat?

12. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,856
    Bonuspoeng:
    113
    På siden som leder til den nevnte URL står det at klager skal registreres der, selv om teksten som kommer opp ikke synes å matche det..

Teknolai liker dette
  13. Mobiltelefon

Mobiltelefon Medlem

Likes mottatt:
    86
    Bonuspoeng:
    18
    Ja, jeg fikk hjelp derfra relativt raskt etter å ha brukt flere måneder i dialog med chatten. Så vidt jeg husker, oppgir de en behandlingstid på opptil 15 arbeidsdager, så det kan hende du må smøre deg med litt mer tålmodighet.

Bare for ordens skyld: Min henvendelse gjaldt ikke manglende opptjening de siste månedene, slik det diskuteres i tråden nå, men var knyttet til signeringsbonusen.

tobeornot999 and Teknolai like this.
  14. Teknolai

Teknolai EBD

Likes mottatt:
    266
    Bonuspoeng:
    63
    Takk for den klargjøringen! Skjemaet er jo ganske tydelig at klager på manglende poeng o.l. ikke skal sendes den veien, så det er jo interessant at man likevel kan bruke skjemaet til dette... Men da har jeg også prøvd på det :rolleyes:

Storbaba liker dette
  15. Jon_Noj

Jon_Noj EBD, LH Senator, ROP Gold

Likes mottatt:
    383
    Bonuspoeng:
    63
    Ser for meg ut som at Amex-problemene løser seg gradvis helt uavhengig av chat og klaging, og at det er derfor man får det frustrerende svaret om å bare vente.

Det meste som manglet har kommet nå etterhvert her (med unntak av to små transaksjoner midten av mai, rett før alt begynte å løpe som normalt igjen). Jeg har ikke vært i kontakt med kundeservice hos hverken Amex aller SAS om det som manglet.

16. zerocool

zerocool Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    28
    Plutselig mottok jeg 13000 poeng ish på en gang.. så virker som ting løsner seg nå litt og litt

17. Pepeu

Pepeu Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,101
    Bonuspoeng:
    93
    Update: Ble lovet at poengene skulle komme innen første uke i juni, noe de selvfølgelig ikke gjorde. Purret, men hørte ingenting tilbake. Sendte ny purring i går og sa at om ikke poengene var på konto innen fredag ble saken sendt videre til Finansklagenemda. Fikk svar etter kort tid der de beklaget og ikke skjønte noenting av hvorfor pengene ikke var kommet, men det var sendt videre til manuell utbetaling nå. Så det hemmelige kodeordet virket underverker denne gangen også.

18. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    883,964
    Bonuspoeng:
    293
    Tror du på det før du får poengene?

19. Sykkelthor

Sykkelthor Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,234
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg får vanlige poeng av AMEX jevnt og trutt hver gang jeg bruker kortet, men er det slik at statuspoengene kommer samlet en gang i måneden?

20. Nuvolari

Nuvolari EBD / *A Gold

Likes mottatt:
    3,001
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, siste dag i mnd noen minutter før midnatt.

Sykkelthor liker dette

Del denne siden