SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    11,616
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg hater denne bruken av chatbotter intenst, men hvis du er kreativ og har nok stå-på-vilje, så vil jeg tro det er mulig å få den til å innrømme feil og kanskje til og med å få den til å love deg ekstrakompensasjon. Håper du tar en for laget og chatter til den blir lei!

EndreD liker dette
  2. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    9,040
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg er usikker på om de bare bruker chatbot i starten og så kobler på mennesker etterhvert når boten er fornøyd at all info er mottatt og verifisering av bruker er gjort. Svarene jeg fikk etterhvert så fortsatt litt ut som AI, men da jeg spurte direkte så påstod agenten at "You're chatting with the live human". Nå er ikke LLM fremmed for å lyve om sånt, men det kan også ha vært et menneske som brukte svarmaler generert av AI.

Henrik, magnusant and indahla like this.
  3. NorFlight

NorFlight Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,686
    Bonuspoeng:
    113
    Ser jaggu at det ramlet inn poeng fra Amex her også for en uke side, enda Amex ble sagt opp for ca. 12mnd siden...

Klager ikke, men kan ikke komme på at jeg manglet poeng...

4. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,477
    Bonuspoeng:
    113
    Ramlet inn ytterligere ca 3500 poeng her i dag.. sagt opp i august. Tredje påfyll fra Amex de siste ukene, og den klart største til nå.

5. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    9,040
    Bonuspoeng:
    293
    Kanskje dere får poengene til alle oss som mangler poeng :p

view, Jon_Noj and indahla like this.
  6. Pilagi

Pilagi Nytt Medlem

Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg har fått inn EB poeng med " Amex Norway Reward" på kontoen et par ganger i det siste. En gang på litt over 6000 poeng, og en gang på 100 poeng.

Problemet er at jeg ikke har Amex! Jeg kansellerte kortet mitt i oktober i fjor. Jeg ringte amex for å bekrefte at kortet ikke var aktiv, og de bekretet at jeg ikke hadde konto. Men jeg synes amex var ofte litt slapp mtp. rutiene sine, og jeg er ikke helt sikker at de har oversikt egentlig.

Noen her som erfart noe liggnende?

7. Pepeu

Pepeu Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,112
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg fikk i fjor plutselig beskjed om å ta kontakt med dem nesten et år etter at jeg hadde sagt opp kortet. Viste seg at de av en eller annen grunn hadde funnet ut at jeg skulle få refundert siste månedsgebyret. Fikk ikke det helt til å stemme, men tok bare i mot og takket.

8. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,560
    Bonuspoeng:
    113
    Ramler inn litt poeng her og selv om jeg sa opp Amex elite i fjor en gang. Spent på om det blir å ramle inn litt level poeng og ved månedsskiftet

9. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    11,616
    Bonuspoeng:
    183
    Noen som kan sende meg en vervelenke til SAS AmEx Elite på PM i løpet av påskedagene? Sa opp kort 3. april i 2025, så tenkte å registrere lørdag 4. april. Har brått endt opp med boligkjøp og selv om vi ikke skal skifte ut nevneverdig med møbler, så skal antagelig noen nye spisestoler på plass og da er jeg jammen meg halvveis til CT, så er det er vel regningssvarende å hoppe tilbake på AmEx-vognen enn så lenge.

Insomnia4u liker dette
  10. SundalBonus

SundalBonus Medlem

Likes mottatt:
    140
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg er i samme båt, sa opp 27.03 i fjor. Men hvor mange poeng er det for verving nå? I oversikten til Eurobonusguiden står det at siste kampanje (80.000p) ble avsluttet 03.03.2026 og at det ikke har kommet noen ny.

11. kongenamundsen

kongenamundsen Medlem

Likes mottatt:
    88
    Bonuspoeng:
    18
    Hei. At Amex ikke har kontroll er vel opplest og vedtatt. 2 kompiser der 1 hadde sagt opp kortet etter at han fikk sine 100 000 poeng i 2021, og statuspoeng kom tikkende inn hvert år på 20 000 poeng;) Han blei litt irritert når Amex la om til poeng ut i fra forbruk:) Kompis 2 som ennå er kunde hos Amex fikk sine 100 000 poengkampanjen som var i fjor, men Amex deler rundhåndet ut poeng ennå:) Vet ikke om Amex kommer til å ta disse tilbake, så hva er erfaringen i forumet? Mitt råd til kompis 2 var bare å bruke disse, da æ tror det blir vanskelig å kreve disse tilbake evt sette han i minus, da æ tror Amex har lite kontroll;) Lest at andre får poeng i hit og dit, og jeg stakkars er bare misunnelig på at ikke Amex fører over feile poeng til min konto:(

Skjermbilde 2026–03–30 kl. 14.47.56 2.png

12. Jon_Noj

Jon_Noj EBD, ROP Gold

Likes mottatt:
    526
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som vet om Amex tilbakedaterer trekk i level poeng dersom man har fått utbetalt på kjøp som senere har blitt kansellert, fx hotell? Eller kommer trekket bare på neste dato/som fratrekk på ny opptjening?

13. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    8,972
    Bonuspoeng:
    183
    AMEX gir nivåpoeng basert på opptjening. Har du negativ saldo en måned får du 0 nivåpoeng den måneden. Den negative balansen rulles videre til neste måned og du får nye nivåpoeng først når saldoen er i pluss.

upload_2026-3-30_14-58-50.png

Attached Files:

kongenamundsen and Jon_Noj like this.
  14. ScoobyDoo

ScoobyDoo Medlem

Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    8
    Har forstått at tapping av kortet av og til feiler, men at det kan hjelpe med å sette inn kortet og betale via chippen. Gjelder dette konsekvent, at noen utsalgsteder kun aksepter chip og ikke tapping? Eller er det bare at tapping feiler av og til, slik at man må bruke chip istedenfor?

Grunnen til at jeg spør er at det er pinlig nok når jeg forsøker å tappe Amex og det blir avvist, slik at jeg må dra frem SAS MC istedenfor. Ønsker ikke å bli avvist 2 ganger, først med tapping og deretter chip:rolleyes:

15. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    6,374
    Bonuspoeng:
    183
    Har opplevd noen steder at Amex kun virker med chip og pin, men om de ikke tar Amex får du nok avvist 2x... Jeg bruker å spørre om de ikke tar Amex da, så får man enten en avklaring eller har unnskyldningen klar om det feiler på nytt. Om det er små beløp og kø bak bytter jeg bare til MC.

Del denne siden