SAS Friends & Family

Tråd i 'Reisedeals' startet av larssas, 10. des 2019.

  1. XIII

    XIII Senior Medlem

    Innlegg:
    749
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg skal en tur til Hamburg i begynnelsen av juli og billettene fra TRD koster ca. 1000kr per person per vei nå. Det er en stund til, men er det lurt å vente på SAS F&F?
     
  2. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Syns det hørtes ut som en ok pris jeg.
     
  3. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,980
    Bonuspoeng:
    183
    2k t/r er ingenting å si på ifra TRD med tanke på juli og fellesferien. Venter du til ett F&F tilbud kan prisen på de ordinære billettene ha steget i pris og dermed gjøre at prisen fortsatt blir høyere på ett eventuelt salg da de rimeligste billettene er solgt...
     
  4. Emirate

    Emirate Nytt Medlem

    Innlegg:
    37
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    8
    Noen som har indikasjoner på om (når) F&F blir lansert igjen?
     
  5. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    :D
     
    Adrian E liker dette
  6. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,393
    Likes mottatt:
    3,328
    Bonuspoeng:
    113
    Vil tro det skjer en gang etter flyene begynner å gå igjen
     
    McBuljo, LaDuden, SorenDk and 5 others like this.
  7. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,149
    Likes mottatt:
    869,602
    Bonuspoeng:
    293
    Våren 2022??
     
  8. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    Garantert ikke noe tema hos SAS om dagen, så tipper om et års tid. Tidligst....
     
  9. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,142
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    Savna now or never også :p
     
  10. flyhigh

    flyhigh Aktivt Medlem

    Innlegg:
    407
    Likes mottatt:
    296
    Bonuspoeng:
    63
    Slike tilbud og kampanje kommer kanskje "never" tilbake. I hvert fall kan vi skyte en hvit pil etter det for en god stund. Tror dette er en æra som er delvis tilbakelagt. Muligens jeg tar feil, men jeg tror Covid-19 vil utgjøre et paradigmeskifte i flybransjen med ugjenkallelige ettervirkninger som er mye kraftigere og varige enn 9/11. Nå handler det for flyselskapene å overleve, ikke spy ut billigbilletter på løpende bånd! Foreløpig fungerer hjelpepakkene fra staten som kunstig åndedrett for selskapene, men når butikken etter hvert skal drives på egen hånd, må det komme tilstrekkelig med penger i kassaapparatet. Mange har kanskje trodd at flyselskapene har drevet med en slags veldedighetsvirksomhet tuftet på filantropiske beveggrunner, men det er rett og slett feil. Men ut og fly skal vi, spørsmålet blir bare med hvilke rammevilkår og betingelser (smittevernregler, priser, antall avganger/destinasjoner). "Those were the days my friend, we thought they'd never end".
     
    eventyrer, furlong, Arvid1410 and 4 others like this.
  11. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,318
    Likes mottatt:
    12,285
    Bonuspoeng:
    183
    2023

    Helt seriøst.
     
    Eddie47 liker dette
  12. RescueMe

    RescueMe Kortreist bonusjeger

    Innlegg:
    753
    Likes mottatt:
    1,420
    Bonuspoeng:
    93
    Tviler på vi får tilbake gode gamle F&F, men se ikke bort ifra at det kan komme noen mer målrettede tilbud for å booste trafikken når ting normaliserer seg litt mer.
     
  13. markus

    markus poengreise.no

    Innlegg:
    983
    Likes mottatt:
    2,229
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg er en av optimistene som tror tilbud og gode priser kommer tilbake ganske fort når verden åpnes igjen.
    De flyselskapene som står igjen må tjene penger. Raskeste vei til å tjene penger er ikke blodpris, men fulle fly.

    Argument 1) Vi må øke prisene for å tjene penger/tjene inn tapet etter corona
    Argument 2) Vi må holde normale priser og gjøre det vi kan for å fylle flyene våre.

    Tror på nr.2, men jeg har tatt feil et par ganger før..
     
  14. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg lener nok også litt i retning av at det nok kommer en god del kampanjer når vi begynner å se normalisering av flyene.
    Det viktigste av alt må jo være å få så fulle fly som mulig og selge masse ekstra, setevalg, bagasje, mat, drikke etc.
    Jo fortere folk venner seg til å fly igjen jo bedre blir det for selskapene.
    Så kan man jo risikere at billetter 7-14 dager før avreise kommer til å bli enda dyrere. De som kan booke lang tid i forveien får det billig, de som er seint ute og må fly uansett må betale det hvite ut av øyet for det.
     
    EndreD, markus and magnusant like this.
  15. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,268
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Aksjonærtilbudet hos SAS gjelder jo fortsatt .....og aksjen er jo billigere da :)
    Så spørs det når de får lov til å ha fulle fly. Jeg tipper det er lenge til. I mellomtiden blir det høyere billettpriser - som verden da kanskje venner seg til.....
     
  16. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,829
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    Konkurransesituasjonen blir avgjørende tror jeg. Overlever Norwegian kommer vi se dette når trafikken tar seg opp, men går DY dukken tror jeg ikke vi ser det på veldig lenge i noe omfang..
     
  17. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    NAS overlever i minst 6 mnd. til, kommer nok nye emisjon rundt svingen på nyåret, og etter at kreditorene har dumpet aksjen sin. Det av lånegivere ber om konvertering er for å dra ut cash av markedet ved salg;)

    Om 3. emisjon kommer, da bør vi tenke konkurs...
     
  18. OSLKSSK

    OSLKSSK Nytt Medlem

    Innlegg:
    12
    Likes mottatt:
    44
    Bonuspoeng:
    13
  19. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,219
    Likes mottatt:
    5,395
    Bonuspoeng:
    183
    Hyggelig med 363,- OSL-BGO!

    K
     
  20. RescueMe

    RescueMe Kortreist bonusjeger

    Innlegg:
    753
    Likes mottatt:
    1,420
    Bonuspoeng:
    93
    Var det bare meg som tenkte "nå er det noen som har begynt å mimre om F&F igjen" når de så at det dukket opp ny post i denne tråden? o_O

    Men moro dette, vet bare ikke om jeg tør bestille noe!
     
    Lnbre, dahlmath, LaDuden and 2 others like this.

Del denne siden