Jeg skal en tur til Hamburg i begynnelsen av juli og billettene fra TRD koster ca. 1000kr per person per vei nå. Det er en stund til, men er det lurt å vente på SAS F&F?
2k t/r er ingenting å si på ifra TRD med tanke på juli og fellesferien. Venter du til ett F&F tilbud kan prisen på de ordinære billettene ha steget i pris og dermed gjøre at prisen fortsatt blir høyere på ett eventuelt salg da de rimeligste billettene er solgt...
Slike tilbud og kampanje kommer kanskje "never" tilbake. I hvert fall kan vi skyte en hvit pil etter det for en god stund. Tror dette er en æra som er delvis tilbakelagt. Muligens jeg tar feil, men jeg tror Covid-19 vil utgjøre et paradigmeskifte i flybransjen med ugjenkallelige ettervirkninger som er mye kraftigere og varige enn 9/11. Nå handler det for flyselskapene å overleve, ikke spy ut billigbilletter på løpende bånd! Foreløpig fungerer hjelpepakkene fra staten som kunstig åndedrett for selskapene, men når butikken etter hvert skal drives på egen hånd, må det komme tilstrekkelig med penger i kassaapparatet. Mange har kanskje trodd at flyselskapene har drevet med en slags veldedighetsvirksomhet tuftet på filantropiske beveggrunner, men det er rett og slett feil. Men ut og fly skal vi, spørsmålet blir bare med hvilke rammevilkår og betingelser (smittevernregler, priser, antall avganger/destinasjoner). "Those were the days my friend, we thought they'd never end".
Tviler på vi får tilbake gode gamle F&F, men se ikke bort ifra at det kan komme noen mer målrettede tilbud for å booste trafikken når ting normaliserer seg litt mer.
Jeg er en av optimistene som tror tilbud og gode priser kommer tilbake ganske fort når verden åpnes igjen. De flyselskapene som står igjen må tjene penger. Raskeste vei til å tjene penger er ikke blodpris, men fulle fly. Argument 1) Vi må øke prisene for å tjene penger/tjene inn tapet etter corona Argument 2) Vi må holde normale priser og gjøre det vi kan for å fylle flyene våre. Tror på nr.2, men jeg har tatt feil et par ganger før..
Jeg lener nok også litt i retning av at det nok kommer en god del kampanjer når vi begynner å se normalisering av flyene. Det viktigste av alt må jo være å få så fulle fly som mulig og selge masse ekstra, setevalg, bagasje, mat, drikke etc. Jo fortere folk venner seg til å fly igjen jo bedre blir det for selskapene. Så kan man jo risikere at billetter 7-14 dager før avreise kommer til å bli enda dyrere. De som kan booke lang tid i forveien får det billig, de som er seint ute og må fly uansett må betale det hvite ut av øyet for det.
Aksjonærtilbudet hos SAS gjelder jo fortsatt .....og aksjen er jo billigere da Så spørs det når de får lov til å ha fulle fly. Jeg tipper det er lenge til. I mellomtiden blir det høyere billettpriser - som verden da kanskje venner seg til.....
Konkurransesituasjonen blir avgjørende tror jeg. Overlever Norwegian kommer vi se dette når trafikken tar seg opp, men går DY dukken tror jeg ikke vi ser det på veldig lenge i noe omfang..
NAS overlever i minst 6 mnd. til, kommer nok nye emisjon rundt svingen på nyåret, og etter at kreditorene har dumpet aksjen sin. Det av lånegivere ber om konvertering er for å dra ut cash av markedet ved salg Om 3. emisjon kommer, da bør vi tenke konkurs...
Hei hei, det er nå nytt SAS Friends&Family tilbud på gang! https://www.flysas.com/en/friends/ Passord: wearetravelers Løp og kjøp
Var det bare meg som tenkte "nå er det noen som har begynt å mimre om F&F igjen" når de så at det dukket opp ny post i denne tråden? Men moro dette, vet bare ikke om jeg tør bestille noe!