Det har vært slik i mange år. Noen ganger står det rett og slett ikke hvor mange poeng du tjener,på booking siden der du velger type billett. Tips : Prøv avreise en eller to dager senere,så står det noen ganger.
Altså, hvorfor gjøre det riktig, når man kan gjøre det komplisert og vanskelig? Fikk en sms og e-post om at en booking er endret. Må som vanlig søke opp bookingen i e-posten min med hjelp av booking-referansen. Greit nok. Finner ut hvilken reise det er snakk om, og finner opprinnelig reiserute. Går inn på SAS.no, og finner reisen under "Mine bestillinger". En retur fra AMS kl 1905 har blitt flyttet til kl 12.40. Det funker jo dårlig når jeg skal være der hele dagen. Jeg trykker derfor på "endre bestilling", for å nettopp, endre bestillingen. Merker av for å endre på returen, og får opp en liste med flighter jeg kan endre til. (En av dem er for øvrig den flighten som er blitt kansellert.. ) Men, når jeg trykker på en flight for å endre, så får jeg beskjed om at det går ikke, for hjemreisen er før utreisen. ?? Så vidt jeg vet er 10. etter 8., men kanskje ikke hos SAS? Så nå må jeg ringe inn (mailen finker jo ikke til neo som helst), sitte i kø, og bruke tid på noe som burde vært en enkel sak å gjøre på nett. Dustemikler!
Det viktigste er jo at du som Diamantkunde får SAS "top of mind", tross alt bruker du jo timesvis i telefonen med SAS, akkurat som en nyforelsket fjortenåring... Mer oppmerksomhet til SAS = flere reiser, riktig? .......
Ser du ikke for deg holmen, liggende på senga på mangen, beina opp og tvinner på tyggisen* sin mens han holder telefonen i andre hånda og gråter av boblende følelser hver gang den tragisk dårlige musikken starter på nytt * normalt ville fjortisser antakeligvis tvinne på håret, men akkurat her stiller holmen litt dårlig.....
Tviler på at @holmen holdt en mobil i hånden når han var fjortis, kan være han holdt en LP eller noe annet i hånden på det tidspunktet Nokia 1011 var den første masseproduserte GSM telefonen som ble utgitt 10.nov 1992 Det var først når GSM kom at mobiltelefonen for alvor begynte å bli en vanlig eiendel. SMS fikk vi etter hvert også i GSM-nettet, men ikke før i februar 1995. Når håret hans blåste avgårde vites ikke
Jeg gråter av boblende følelser ja, men følelsen er sinne og fortvilelse. Hadde hår da jeg var fjortis, jeg lover!
Vi hadde fasttelefon da.. Trådløs sådan, til og med! Og faktisk mobiltelefon også, men den var mer slepbar enn mobil. NMT.
SAS IT bærer preg av svensk, statlig beslutnings- og eksekveringsevne. Er nok noen konsulentselskaper som blir gode og feite på SAS regning. Sitter i samme situasjon hver arbeidsdag.
Jeg tok en runde på chatten for å høre om de visste om noe feil. Der var det ikke mye hjelp å få. "Tyvarr" var svaret. Fikk beskjed om å teste med andre nettlesere, og slette cookies. Fortalte at jeg allerede hadde gjort det, uten hell. Da svarte han at "vi har ikke fått noe melding om feil på nettsiden". Nei.. Men du får det nå, svarte jeg. Da var det nytt trykk på autosvar: "slett cookies og prøv en annen nettleser, eller prøv igjen senere". Takk for "hjelpen", SAS kundeservice..
Jeg har en del bookinger, men det får jo være grenser! Kanskje jeg får poeng for alle disse reisene, det hadde jo vært noe.
Satt å dummybooket tur til Sez i natt. For å se ruter, tider osv. Klikket ikke lengre enn til betaling. I dag fikk jeg opp bestillingsnummer og varsel om schedule change. Ikke betalt noe, og ikke blitt trukket poeng. Sas påstår jeg og kona har tur til Sez med turkish i februar.. jaja. Vi får vel reise da, hvis de insisterer
Om du har klikket videre til betalingssiden, ligger det i systemet en åpen (ikke-billettert) reservasjon på bestillingsnummer (PNR), for å unngå at priskategorien du skal betale for blir borte mens du leter fram kredittkortet. Vanligvis blir disse kansellert om du ikke betaler innen en frist eller navigerer bort fra betalingssiden, men det kan hende at akkurat din booking på et eller annet vis falt igjennom. Satser på at denne blir kansellert når fristen for å utstede billett på reservasjonen forfaller. Kan ta alt fra 24 timer til flere uker.
Fikk overraskende et andre eurobonus-kort i posten, med OE i stedet for Ø i etternavnet som eneste forskjell fra det første jeg fikk vel 1 uke tidligere. Feil eller ny standard?
Samme hos meg også. Men bare noen titalls feil i summen reiser alt i alt. Mange av dem var repetert, og noen ikke. Men, har sett det samme før hos SAS, så det ordner seg nok denne gangen også. Ser ikke akkurat veldig profft ut fra dem, likevel.