Hos meg får jeg nå ikke opp noen bestillinger på sas.no selv om appen viser at jeg har tre liggende inne... så går litt begge veier dette
Jeg regner jo med at det ordner seg, og jeg sjekket akkurat, det er i orden nå. Men, det ser ikke så proff ut, nei. Heller ikke at jeg chatter med en på "kundeservice", og vedkommende egentlig ikke tror på meg.
Har nå opplevd flere eksempler på at bookinger har blitt endret (ser det på "mine bestillinger") men vi har ikke fått hverken sms eller epost. Har vi da uvitende akseptert endringen etter 15 dager etter endringer, eller løper de 15 dagene fra tidspunktet de faktisk gir oss beskjed? Risikerer vi at vi ikke får beskjed i det hele tatt?
Teknisk sett fra tidspunktet du får beskjed. Jeg har tidligere fått innvilget EU261 kompensasjon der SAS påsto de gjorde en endring før 14-dagers-deadline, men eposten om ombooking kom 13 dager og noen timer før avreise, som trigget EU261. Om du trenger noe mer (som rebooking til noe som passer deg bedre) kommer det dog til å avhenge fullstendig av hvem du møter på telefon.
Er jo minst et par uker siden jeg har fått endring på en av bookingene mine, så hadde ikke fått med meg at man endelig får se endringen som er gjort. Reiseselskapet var spredt over fire separate bookinger på de samme dagene og to bookinger er flyttet en dag frem og to en dag tidligere (CPH-IAD skal ikke gå tirsdager og torsdager i sommer) Det står jo "Hvis du ikke ønsker å godta denne nye flygningen, kan du velge en annen selv.", men på de to bookingene som er flyttet en dag frem så finner jeg ingen steder jeg kan endre, kun "godkjenne ny flygning". På de to som er flyttet en dag tidligere så er det også en link for "Velg en annen flygning":
Ved 3 av de siste 6-7 schedule change jeg har fått fra SAS har det inne på "mine bestillinger" sett ut som endring allerede var akseptert, mens ved de andre fungerte det som det skal og jeg kunne både se endring og velge annen flight. På en av de det ikke fungerte på måtte jeg ringe inn for å få kansellert med full refusjon. Alle disse var enveis reiser i Norden.
Rar feil hos SAS idag, vært inne å kikke på disse billettene flere ganger, valgt seter og kommet til betaling men trukket meg flere ganger (i håp om noe billigere ). Nå ligger det en booking inne, med bookingnummer. Som jeg ikke får gjort noen endringer med.
Har upplevt samma sak som du, den kommer försvinna och inga pengar är dragna. Om du checkar idag så är den borta, hoppas jag !
Ny oppdatering i serien av "ser ikke mine bestillinger" feil. Har nå funnet ut at det kun er agentbestillinger som ikke vises på sas.no lenger, mens direktebookinger (cash og bonus) vises. Alt vises selvsagt i appen, så blir ikke klok på hvorfor de plutselig forsvant fra nett.
Flere enn meg som har hatt problemer med setevalg i det siste? Skal bytte seter for meg og kona, men får bare velge sete for meg selv. Det skjer ikke noe når jeg trykker på hennes navn for å bytte sete. Etter noen forsøk, så går det.
Kanskje det finnes håp om bedre tider å komme… https://careers.sasgroup.net/job/Solna-SYSTEMS-SPECIALIST-PLANNING-19587/784518401/ SYSTEMS SPECIALIST PLANNING City: Solna Job Function: IT System Specialist Planning to SAS Digital & IT/ Since 1946, we have kept Scandinavia connected to the world and the world to Scandinavia. We have been frontrunners in the air – but the future we head into is ever-changing. We need to be one step ahead. Which is why we are now making the largest move within Digital and IT in the history of SAS; We will employ 100 new people working with data engineering, data science, UX design, front- and backend development and more, to a new inhouse department – leading the way for aviation into the future. Our ambitions transcend those of our industry – and this team will be the center of our most accelerated technological transformation so far.
Da setter jeg en knapp på at man skal kunne booke *A førsteklassebilletter online innen 2030. Selv om SAS da på den tiden kun er villig til å betale for lowfare øko minus wing/balcony seats for medlemmene sine, en kostnad de også kommer til å bake inn i fees.