SAS IT - feil og rar respons

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av tobeornot999, 13. mai 2021.

  1. RescueMe

    RescueMe Kortreist bonusjeger

    Innlegg:
    778
    Likes mottatt:
    1,444
    Bonuspoeng:
    93
    Hos meg får jeg nå ikke opp noen bestillinger på sas.no selv om appen viser at jeg har tre liggende inne... så går litt begge veier dette :p
     
  2. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,864
    Likes mottatt:
    64,752
    Bonuspoeng:
    293
    Haha.. kanskje jeg har fått dine også? Nåla i høystakken, liksom..
     
  3. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,864
    Likes mottatt:
    64,752
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg regner jo med at det ordner seg, og jeg sjekket akkurat, det er i orden nå.

    Men, det ser ikke så proff ut, nei. Heller ikke at jeg chatter med en på "kundeservice", og vedkommende egentlig ikke tror på meg.
     
  4. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,450
    Likes mottatt:
    4,386
    Bonuspoeng:
    113
    Har nå opplevd flere eksempler på at bookinger har blitt endret (ser det på "mine bestillinger") men vi har ikke fått hverken sms eller epost.

    Har vi da uvitende akseptert endringen etter 15 dager etter endringer, eller løper de 15 dagene fra tidspunktet de faktisk gir oss beskjed? Risikerer vi at vi ikke får beskjed i det hele tatt?
     
    Last edited: 23. mars 2022
  5. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,864
    Likes mottatt:
    64,752
    Bonuspoeng:
    293
    Godt spørsmål. Hvis du får tak i SAS, så kan du jo spørre.. :rolleyes:
     
  6. steve0

    steve0 EBD

    Innlegg:
    513
    Likes mottatt:
    2,035
    Bonuspoeng:
    93
    Teknisk sett fra tidspunktet du får beskjed. Jeg har tidligere fått innvilget EU261 kompensasjon der SAS påsto de gjorde en endring før 14-dagers-deadline, men eposten om ombooking kom 13 dager og noen timer før avreise, som trigget EU261.

    Om du trenger noe mer (som rebooking til noe som passer deg bedre) kommer det dog til å avhenge fullstendig av hvem du møter på telefon.
     
  7. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,559
    Likes mottatt:
    9,135
    Bonuspoeng:
    183
    Selvmotsigelse? :D

    SAS svarer ikke telefonen hvis de kan unngå det.
     
  8. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,864
    Likes mottatt:
    64,752
    Bonuspoeng:
    293
    Derfor dette smilefjeset på slutten.. :rolleyes:
     
  9. Trent600

    Trent600 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    388
    Likes mottatt:
    651
    Bonuspoeng:
    93
    Er jo minst et par uker siden jeg har fått endring på en av bookingene mine, så hadde ikke fått med meg at man endelig får se endringen som er gjort.

    Reiseselskapet var spredt over fire separate bookinger på de samme dagene og to bookinger er flyttet en dag frem og to en dag tidligere (CPH-IAD skal ikke gå tirsdager og torsdager i sommer)

    Det står jo "Hvis du ikke ønsker å godta denne nye flygningen, kan du velge en annen selv.", men på de to bookingene som er flyttet en dag frem så finner jeg ingen steder jeg kan endre, kun "godkjenne ny flygning".

    upload_2022-3-30_14-26-10.png

    På de to som er flyttet en dag tidligere så er det også en link for "Velg en annen flygning":

    upload_2022-3-30_14-48-18.png
     
  10. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    967
    Likes mottatt:
    2,972
    Bonuspoeng:
    93
    Ved 3 av de siste 6-7 schedule change jeg har fått fra SAS har det inne på "mine bestillinger" sett ut som endring allerede var akseptert, mens ved de andre fungerte det som det skal og jeg kunne både se endring og velge annen flight. På en av de det ikke fungerte på måtte jeg ringe inn for å få kansellert med full refusjon. Alle disse var enveis reiser i Norden.
     
    Trent600 liker dette
  11. shadow

    shadow Medlem

    Innlegg:
    66
    Likes mottatt:
    256
    Bonuspoeng:
    53
    Generøse bagasjekvoter for tida :D

    upload_2022-3-30_23-42-39.png
     
    Flymunda, haifinn, Emma and 5 others like this.
  12. emilrossing

    emilrossing Medlem

    Innlegg:
    198
    Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    28
    Rar feil hos SAS idag, vært inne å kikke på disse billettene flere ganger, valgt seter og kommet til betaling men trukket meg flere ganger (i håp om noe billigere o_O). Nå ligger det en booking inne, med bookingnummer. Som jeg ikke får gjort noen endringer med.
     

    Attached Files:

  13. Silferlood

    Silferlood Nytt Medlem

    Innlegg:
    20
    Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    3
    Har upplevt samma sak som du, den kommer försvinna och inga pengar är dragna. Om du checkar idag så är den borta, hoppas jag ;)!
     
  14. RescueMe

    RescueMe Kortreist bonusjeger

    Innlegg:
    778
    Likes mottatt:
    1,444
    Bonuspoeng:
    93
    Ny oppdatering i serien av "ser ikke mine bestillinger" feil. Har nå funnet ut at det kun er agentbestillinger som ikke vises på sas.no lenger, mens direktebookinger (cash og bonus) vises. Alt vises selvsagt i appen, så blir ikke klok på hvorfor de plutselig forsvant fra nett.
     
  15. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,864
    Likes mottatt:
    64,752
    Bonuspoeng:
    293
    Flere enn meg som har hatt problemer med setevalg i det siste?
    Skal bytte seter for meg og kona, men får bare velge sete for meg selv. Det skjer ikke noe når jeg trykker på hennes navn for å bytte sete. Etter noen forsøk, så går det.
     
  16. lokke

    lokke Medlem

    Innlegg:
    71
    Likes mottatt:
    203
    Bonuspoeng:
    33
    Kanskje det finnes håp om bedre tider å komme…

    https://careers.sasgroup.net/job/Solna-SYSTEMS-SPECIALIST-PLANNING-19587/784518401/

    SYSTEMS SPECIALIST PLANNING
    City: Solna
    Job Function: IT
    System Specialist Planning to SAS Digital & IT/


    Since 1946, we have kept Scandinavia connected to the world and the world to Scandinavia. We have been frontrunners in the air – but the future we head into is ever-changing. We need to be one step ahead.

    Which is why we are now making the largest move within Digital and IT in the history of SAS;
    We will employ 100 new people working with data engineering, data science, UX design, front- and backend development and more, to a new inhouse department – leading the way for aviation into the future. Our ambitions transcend those of our industry – and this team will be the center of our most accelerated technological transformation so far.
     
    EndreD, Maggie, DrJens and 2 others like this.
  17. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,559
    Likes mottatt:
    9,135
    Bonuspoeng:
    183
    "We need to be one step ahead" :D

    You can say that again, SAS....
     
    Maggie liker dette
  18. DrJens

    DrJens Medlem

    Innlegg:
    137
    Likes mottatt:
    559
    Bonuspoeng:
    93
    Da setter jeg en knapp på at man skal kunne booke *A førsteklassebilletter online innen 2030. Selv om SAS da på den tiden kun er villig til å betale for lowfare øko minus wing/balcony seats for medlemmene sine, en kostnad de også kommer til å bake inn i fees.
     
    tobeornot999, Kristian and Maggie like this.
  19. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

    Innlegg:
    13,359
    Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Mer interessant spørsmål er om det finnes F i 2030....
     
  20. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,456
    Likes mottatt:
    927
    Bonuspoeng:
    113
    Eller Eurobonus.. eller SAS… :eek:
     

Del denne siden