SAS IT - feil og rar respons

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av tobeornot999, 13. mai 2021.

  1. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,864
    Likes mottatt:
    64,752
    Bonuspoeng:
    293
    :D
     
  2. spacecosmos

    spacecosmos EBD

    Innlegg:
    584
    Likes mottatt:
    2,986
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg begynner forresten å bli møkklei denne "interne feilen" på sidene til SAS når man skal prøve å gjøre endringer på en booking. :mad: :(

    Screenshot 2022-01-25 at 10.25.59.png
     
    tobeornot999 liker dette
  3. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran Moderator

    Innlegg:
    3,751
    Likes mottatt:
    23,531
    Bonuspoeng:
    183
    Enig, var bort i den selv nå nettopp...
    Og "trikset" med å velge t/r hjalp dessverre ikke for mitt tilfelle.
     
  4. FlyMCO

    FlyMCO Senior Medlem

    Innlegg:
    595
    Likes mottatt:
    794
    Bonuspoeng:
    93
    Kan dette ha noe med at dere har en Friends & Family billett.
    De kan ofte,eller aldri,idk,endres fordi denne billettypen ikke ligger i systemet når F&F kampanje ikke lenger er ute. Da må det ringes inn. Må det på alle mine F&F bookinger jeg har prøvd å endre.
     
    tobeornot999 liker dette
  5. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran Moderator

    Innlegg:
    3,751
    Likes mottatt:
    23,531
    Bonuspoeng:
    183
    Dette er en ren bonustur med Flypremiumrabatt. Har fremdeles samme nivå, så det bør ikke være problemet.

    F&F har jeg fått endret, men det var mens kampanjen fremdeles var aktiv.
     
    FlyMCO liker dette
  6. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,614
    Likes mottatt:
    9,220
    Bonuspoeng:
    183
    «Du har brukt opp din månedlige innloggingskvote»
     
    tobeornot999, kaiarne, holmen and 2 others like this.
  7. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    1,060
    Likes mottatt:
    411
    Bonuspoeng:
    83
    SAS tok jo bort muligheten for å booke "annen reise" (retur fra en annen by) med bonuspoeng for en stund siden, men jeg husker det var en bug så en kunne komme rundt dette. Husker imidlertid ikke helt hvordan det ble gjort. Noen som gjør det?
     
  8. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,559
    Likes mottatt:
    9,135
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke uvanlig.

    Men de er (faktisk) sjelden helt nede, medlemssidene på sas.no
     
  9. steve0

    steve0 EBD

    Innlegg:
    513
    Likes mottatt:
    2,035
    Bonuspoeng:
    93
    Klassisk SAS IT: Fikk epost med 'gratulerer med et nytt år som EBD'. Ventet en uke, og bestilte så et nytt fysisk kort fordi det er greit å ha pga loungetilgang noen steder. Fikk i dag et brev med postdato 26/01/2022, som inneholdt et kort med utløpsdato 01/22.
    Dvs. de klarte å sende meg et kort som hadde forfalt før det ankom :rolleyes:
     
    Spielhaug, RoadKing, kaiarne and 2 others like this.
  10. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,310
    Likes mottatt:
    33,881
    Bonuspoeng:
    293
    Lurer på hvorfor sas i sin undersøkelse er interessert i mine ansatte?
    Nå har jeg ingen ansatte, og hadde jeg hatt ansatte som denne Alex, ville han ikke vært min ansatt.
    B6838C19-E64A-413A-A526-20A1C419A003.jpeg
     
    Are, chrt, NoLimit and 5 others like this.
  11. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,456
    Likes mottatt:
    927
    Bonuspoeng:
    113
    SAS IT vs Turkish IT :(
    FBAAA564-DB6D-4A77-9675-4888B4D51CB5.jpeg E1DE908D-AF46-49A9-BED6-954EEAAC8498.jpeg
     
  12. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    967
    Likes mottatt:
    2,972
    Bonuspoeng:
    93
    Kanskje bedre i noen tilfeller, men Turkish har ikke endret videreforbindelse med andre selskap booket på samme billett når jeg har fått slike eposter, har måtte ringe de.
     
  13. Bonusduk

    Bonusduk Bonus jeger

    Innlegg:
    535
    Likes mottatt:
    1,407
    Bonuspoeng:
    93
    Aaarg… Meldingen ”Intern feil” ved endring av EB billetter tror jeg de snart kan endre til ”Intern permanent feil” :oops:
     
    chrt liker dette
  14. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,340
    Likes mottatt:
    7,724
    Bonuspoeng:
    293
    :(
     
  15. kaiarne

    kaiarne Aktivt Medlem

    Innlegg:
    329
    Likes mottatt:
    510
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som vet hva man gjør for å få SAS til å skjønne at man ikke er bot eller message.blockError? Jeg er bot på flysas.com :cool: og får den andre feilmeldingen på de andre sas sidene. Har prøvd mobil, andre nettlesere på Mac og Windows, både med og uten adblocker.

    Prøver å søke på Star Alliance award når jeg får dette Screenshot 2022-02-26 at 12.57.26.png Screenshot 2022-02-26 at 12.57.08.png
     
  16. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,248
    Likes mottatt:
    1,382
    Bonuspoeng:
    113
    Bruker du VPN?
    Jeg har fått en lignende melding når jeg har VPN påskrudd..
     
    kaiarne liker dette
  17. kaiarne

    kaiarne Aktivt Medlem

    Innlegg:
    329
    Likes mottatt:
    510
    Bonuspoeng:
    93
    Nei ikke til vanlig, men har prøvd også med men det funket heller ikke. Kan jo hende IP-adressen min ble blokkert av SAS som VPN kanskje?
    Men siden søndag funker det igjen, så jeg fikk bestillt reisen til slutt :)
     
    WannaBeFrequentFlyer liker dette
  18. Shankly

    Shankly Medlem

    Innlegg:
    76
    Likes mottatt:
    21
    Bonuspoeng:
    8
    Usikker på om dette er passende sted; men har SAS sluttet med å gi poeng for innenriksreiser? Har prøvd å bestille to turer t/r TRD-OSL de siste par dagene, men det står ingenting om hvor mange poeng jeg sanker på denne reisen der du velger billettype, slik det har vært tidligere.

    Relativt fersk i gamet her, så mulig det har en enkel forklaring :)
     
  19. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    15,027
    Likes mottatt:
    875,506
    Bonuspoeng:
    293
    Du får poeng .. fra 100 og oppover
     
  20. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    967
    Likes mottatt:
    2,972
    Bonuspoeng:
    93
    Tror det er en bug i forbindelse med endring i opptjening på noen billett-typer fra 1.mars. Når jeg bestilte en reise nylig stod det heller ingen poeng på flere alternativ, og bare poeng tilsvarende 1 leg på den jeg valgte, men reglene er klare for hvor mange poeng man skal få basert på område og klasse.
     
    Shankly liker dette

Del denne siden