nesten det samme her bortsett fra hos meg gjelder det statuspoeng, det virker som statuspoengene fra sas mastercard har 10-dobblet seg for mai, eneste forklaringen jeg kan se (min periode fra august-juli)
Som @ccurrahee sier. Finnes mye detaljer om perioder, utløp, "tilskudd" fra SAS osv ved å søke IF. Kort forklaring er vel at SAS bestemte seg for å gjøre det helt passelig enkelt for oss å være diamant videre (om man fløy litt), eller minimum gull. Og så ønsket de å gå ut av pandemien med omtrent samme antall medlemmer på gull/diamant nivå som før - så de "justerte" til slutt ved å dele ut ekstra status poeng for å ende opp på riktig nivå. Fikk ingenting selv, men det er ingen bombe siden jeg er diamant fra før
Jeg får ikke til å booke om fly på iphone med chrome. Trykker desperat på betal og bekreft, men ingenting skjer. Funker fint med mac og chrome.
Må jo bare hylle SAS IT. Legger inn bestilling på bonusreise, skatter og avgifter havner på 283,-. De trekker 1599,- + bonuspoengene. Så da er man så heldig at man får delta i runddansen rundt kundeservice. Herlig!
Tenkte at som ny Diamant så skulle jeg kanskje ha en Diamant bagasje tag også, så i Februar trykte jeg på bestill knappen. Det kom selvfølgelig ikke noe bekreftelse på at det var på vei og da det ikke hadde kommet noe i Mars tenkte jeg at det kanskje ikke fungerte i den browseren eller noe hadde gått galt. Så jeg prøvde igjen og har visst klart å trykke flere ganger. For i dag dukket plutselig 4*2 bag-tager opp i posten
Fun fact: samme skjedde her, men bare med 3 konvolutter med 2 diamant-tagger levert med posten på en og samme dag. SAS må ha kjørt igang plastikk-fabrikken, og så plutselig hatt nok til å sende ut til alle som hadde bestilt siste halvår
Jeg ga bort gullkort til en kompis, og han fikk denne eposten fra SAS. Hvorfor på svensk? Og skjer det så ofte at de deler ut EBG ved en feil, at det er med i standard-eposten de sender ut?
Hvis bag tags og status kort fabrikeres i Kina, så er der vist nok en meget, meget lang leveringstid på grund af corona nedlukningenger i Kina.
Samme skjedde her. Prøvde å bestille noen extra taggs i Jan. Ingen ting skjedde. Fikk 2 st baggage taggs i går.
Fikk alert fra travelhacks for noen timer siden at det plutselig var to ledige bonus biz billetter på en SAS flight over dammen hvor jeg allerede har to Plus billetter. Agentene (har snakket med tre forskjellige) ser de samme biz billettene på sas.no, men ikke i "sine systemer" selv nå tre timer etter at de dukket opp. Simulerer jeg en ny bestiling nå så kommer jeg gjennom til betaling. Noen som har vært borti dette før?
Med andre selskaper har jeg skjønt at det har vært mye problemer, men for meg har det vært "what you see is what you get" via sas.no på SAS sine egne flighter tidligere. Men, er jo veldig lite på IT siden som virker å funke der, så var vel bare et spørsmål om tid før jeg fikk dette problemet.
Du kan jo bestille biz-billettene, og så be dem kansellere utreisen på den du har. Blir litt mer poeng, men du får biz.
F, men tror ikke de kom så langt som å se på min billett, de påsto alle at det ikke fantes ledige bonusbilletter på den flighten ut fra CPH og det var nok bare noe rart i systemet. Jeg fikk varsel om og så også på sas.no at det plutselig var biz 4/plus 2/øko-9 ledige billetter og kunne klikke meg gjennom til betaling, men nå er alle borte, så er vel en sjanse for at det ville feilet ved betaling. Ikke ledig bonusbilletter OSL-CPH den dagen og reisefølget er allerede grinete over at de må sitte på Plus mens to av oss sitter foran, så tror ikke de hadde blitt så fornøyde hvis jeg hadde sagt de måtte starte turen i CPH, selv med biz.