Ja. Men helt vanlig SAS IT. Funker igjen før man vet ordet av det Som de sa på The Julekalender: "det blir nok likar i morra!"
Prøver å endre til en annen avgang og da kommer bonus billetten opp som at den ikke kan refunderes og endres mot gebyr? Hva skjer?
Dette ser ut til å være en vanlig billett for poeng, ikke en bonus billett (det står "go smart" ikke "go bonus"). Da gjelder vanlige billettvilkår. Antar det har noe med streiken å gjøre at du får den til samme pris, koster vanligvis mer enn bonus billett.
Igår og idag har de «problemer med å hente status for Eurobonuspoeng». Vanligvis går det jo over i løpet av en time, men nå har det vart en stund. Andre som har samme problem?
Så piper det inn en sms om at min flight på søndag kan bli påvirket av streik und so weiter, og at den derfor kan ombookes. Jeg ser derfor mitt snitt i å komme meg avgårde med en SAS Connect-flight på lørdag i stedet, men hva skjer når jeg skal bekrefte ombookingen...? "En fejl er opstået. Kontakt venligst SAS Customer Service". Det er ikke rart det blir telefonkø når ikke engang slike simple ting kan håndteres online...
Prøver å endre en sas plus bonus billett men får "intern feil" om jeg prøver kun hjemreisen, om jeg velger begge reisene kommer jeg meg videre men får diverse feilmeldinger når jeg har valgt nye reiser og prøver å trykke videre. Noen som har vært borti dette? Er jo umulig å komme gjennom på telefon, så er litt rådvill.. Feilmelding: "Ingen tilgjengelig pris funnet for det fly og/eller kabinklasse som du har valgt. Vennligst søk igjen og velg annen kabinklasse og/eller annet fly. (5685 - 2201)"
Ikke helt sikkert at det har sammenheng, men det har vært mye slike feilmeldinger fra sas.no siste døgnet. Kan være verdt å gi det noen timer og så prøve igjen.
Har vært slik i 3 dager nå.. Ser ut til å funke om jeg velger GO billett på hjemreisen da, gir jo ikke mening? Mine opprinnelige billetter er jo plus..
Enig, det gir ikke mening. Men da er det dessverre bare timer i telefonkø som (kanskje) leder til en løsning.
Update: Ba om å bli oppringt når det var min tur - ble oppringt etter 34 min, fikk prate med en meget hyggelig dansk mann som ordnet opp! Helt super service der altså
Flere som får feilmeldingen "Vi har dessverre problemer med å hente dine EuroBonus-detaljer. Du kan få tilgang til all annen informasjon i profilen din." nå?
Det har vært problemer med *A søk i flere dager nå. Men jeg har hatt tilgang til EB detaljer og bookinger de siste dagene. Men kommer heller ikke inn på detaljer nå.
Det er sikkert en strategisk stenging for å slippe forholde seg til bonusreiser samtidig som de må bruke krefter på streiken. Fair nok, men fikk ikke lov å avbestille reise langt fram i tid på nett, måtte ringe inn. Det er jo litt håpløst.
Det synes å være tekniske problemer. Det er ikke slik at *A-søket er borte, men det virker bare av og til, og da kommer det en feilmelding opp. Det kan virke som at kompliserte rutinger får feilen oftest, men enklere rutinger fungerer bedre, men det kan være tilfeldigheter.. Dette har kommet og gått siden juni!