SAS IT - feil og rar respons

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av tobeornot999, 13. mai 2021.

  1. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    8,013
    Likes mottatt:
    22,965
    Bonuspoeng:
    293
    F kan i hvert fall ikke kombineres med I videre, så med mindre de klarte å hoste opp et par I-seter til hadde det ikke latt seg gjøre allikevel.
     
  2. Trent600

    Trent600 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    388
    Likes mottatt:
    651
    Bonuspoeng:
    93
    Har jo opplevd det ved bestilling, dvs, funnet biz f.eks fra CPH men ikke fått bestilt fra OSL.

    Men betyr det da at det alltid har vært ledig "I" f.eks OSL-CPH når jeg har fått varsel om at det plutselig er ledig biz f.eks fra CPH-LAX og jeg umiddelbart gikk inn for å endre fra Plus til Biz til LA (når det virket å endre selv)? Det har altså ikke vært mulig å endre kun det ene segmentet på en eksisterende booking?
     
  3. Boleole

    Boleole Aktivt Medlem

    Innlegg:
    378
    Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    Chatbot Turi vet ikke helt forskjellen på surfebrett og kjæledyr virker det som
     

    Attached Files:

    Jeanette, Eddie47, Are and 1 other person like this.
  4. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    967
    Likes mottatt:
    2,972
    Bonuspoeng:
    93
    Avbestilte akkurat en innenriks SAS Go Smart billett med avreise i morgen og fikk full refusjon?! Booking klasse T bestilt på tilbud i januar.

    Edit: Og der slo flaksen til andre vei; på SK385 som er 1 time forsinket tilbys kun kaffe og vann, tralla ble visst ofret for å spare noen minutter.
     
    Last edited: 22. juni 2022
  5. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    15,027
    Likes mottatt:
    875,506
    Bonuspoeng:
    293
    Det er vel mest for å spare penger ….
     
    tobeornot999 liker dette
  6. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,310
    Likes mottatt:
    33,881
    Bonuspoeng:
    293
    Sas slår til igjen. Jeg har tre forskjellige bookinger i spill over de neste 10 dagene.
    Gjelder denne sms’n fra sas den første? Andre? Tredje? Første og tredje? Alle tre?
    Meldingen:


    Important information regarding your SAS flight

    Dear Traveler,

    The pilots' unions in Denmark, Norway and Sweden have given their notice of a potential strike with earliest possible start Wednesday June 29th.
    Mediation is ongoing and we all strive to find a solution to avoid a strike.
    If strike will be initiated your trip might be affected.
    As a precaution we therefore offer you a rebooking option free of charge.
    If you want to rebook you trip you can do this via “My bookings” https://flysas.com/managemybooking
    If you have made your booking through a travel agency please contact them for further assistance.
    We truly apologize for the inconvenience this will cause you.

    Best regards,
    SAS
     
  7. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,927
    Likes mottatt:
    8,617
    Bonuspoeng:
    183
    Gjelder for 29juni til 1 juli
    Screenshot from 2022-06-23 22-18-49.png
     
    tobeornot999 and RoadKing like this.
  8. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,310
    Likes mottatt:
    33,881
    Bonuspoeng:
    293
    Den setningen kunne de tatt med i sms’n.
     
    tobeornot999 and Lars J like this.
  9. emilrossing

    emilrossing Medlem

    Innlegg:
    198
    Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    28
    Fikk samme, har ikke tur med Sas før 20.juli..... Kom faktisk 4 på rad også
     
    RoadKing liker dette
  10. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,559
    Likes mottatt:
    9,135
    Bonuspoeng:
    183
    :D

    Ingen kan si at SAS ikke er grundige!

    Jo, forresten... Gammel IT er vel grunnen, igjen...
     
    emilrossing and RoadKing like this.
  11. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,310
    Likes mottatt:
    33,881
    Bonuspoeng:
    293
    Før i verden, fikk jeg en epost og en sms om endringer/bagasje etc, uavhengig av om det var 1 eller 4 som reiste og det var oppgitt bare 1 mobilnummer og 1 epost.
    Nå mottar jeg på samme mobilnr/epost like mange meldinger som det er passasjerer… Dårlig koding.
     
    Eddie47 and holmen like this.
  12. mrhaakon

    mrhaakon Senior Medlem

    Innlegg:
    523
    Likes mottatt:
    1,518
    Bonuspoeng:
    93
    Tenkte å endre en booking, men lot seg ikke gjøre.
    Så skrev til TURI at jeg ville chatte med Kundeservice. Fikk da meldingen nedenfor, og ikke sett den før. Uansett er det ihvertfall en bra ting om det fungerer :)

    upload_2022-7-1_9-41-10.png
     
  13. The_Dude

    The_Dude Pompøs

    Innlegg:
    1,337
    Likes mottatt:
    2,311
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg undrer... ser de virkelig frem til å hjelpe deg? :)
     
    mrhaakon liker dette
  14. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,864
    Likes mottatt:
    64,752
    Bonuspoeng:
    293
    Det fungerer fint, testet det for et par uker siden. Men, det betyr ikke nødvendigvis at de kan hjelpe deg med det du trenger hjelp til.. :rolleyes:

    EDIT: Jeg fikk ikke med meg første gangen de sendte epost om at det var min tur, så da gikk linken ut på tid. Men da gikk jeg bare inn og ba om det samme på nytt. Årsaken var at de sa det skulle ta 40 minutter, også tok det bare 10, så jeg fulgte ikke med. :)
     
    Last edited: 01. juli 2022
    mrhaakon and The_Dude like this.
  15. Margrete

    Margrete Medlem

    Innlegg:
    57
    Likes mottatt:
    66
    Bonuspoeng:
    18
    Er det andre som savner å se en reise under mine bestillinger hos SAS?

    Jeg kan legge inn reisen med referansenummer og etternavn og da kommer den opp. Neste gang jeg logger meg inn så vises den ikke lengre. Jeg har fått sas kundeservice til å legge inn reisen men likevel forsvinner den.
    Den vises heldigvis i appen, men blir jo litt mistroisk når den hele tiden forsvinner fra mine reiser på hjemmesiden til sas. Reisen ble bestillt i slutten av mars og turen er i midten av Juli
     
  16. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,864
    Likes mottatt:
    64,752
    Bonuspoeng:
    293
    Kan det hende at navnet ikke er lagt inn likt som EB-kontoen din? Det har vært problemet hos meg en gang tidligere.
     
  17. Margrete

    Margrete Medlem

    Innlegg:
    57
    Likes mottatt:
    66
    Bonuspoeng:
    18
    Mulig det, da det er en bindestrek i fornavnet mitt på EB-kontoen som ikke er i passet, men jeg var innlogget hos SAS når reisen ble bestillt og det har aldri vært ett problem tidligere
     
  18. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,864
    Likes mottatt:
    64,752
    Bonuspoeng:
    293
    Da vet jeg ikke..
     
  19. Trent600

    Trent600 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    388
    Likes mottatt:
    651
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg gjorde tre bestillinger samtidig i fjor og bare to av de dukket opp under Mine bestillinger og appen, men kunne slå opp den siste med ref nummer og navn.

    Når det nærmet seg reise så tenkte jeg at det kunne være greit å få den inn under Mine bestillinger og ringte kundeservice. Etter å ha snakket med de dukket den opp i SAS appen, men fortsatt ikke under Mine bestillinger.

    De påsto den ville dukke opp etterhvert, men det gjorde den aldri og jeg gjorde ikke noe mer med og reisen er nå foretatt.
     
    Margrete liker dette
  20. enokling

    enokling Medlem

    Innlegg:
    222
    Likes mottatt:
    551
    Bonuspoeng:
    93
    Andre som sliter med at innlogging ikke fungerer hele lørdagen så langt?
     

Del denne siden