Utrolig tungvint ja! Måtte sitte 3 timer i kø i dag. Fikk svar på Chatten først. Håper de fikser dette problemet snart!
Er det bare jeg som her en feeling på at SAS har skrudd av bruk av poeng slik NAS gjorde. Og vi kan igjen bruke poeng om 2-3 år hvist allt går etter planen.
noen som husker hacken for å booke bonus med annen returavgang enn ankomst? prøver å booke SVG-LHR med retur MAN-SVG. før kunne man finne ruten med NOK og så endre til poeng, men det går ikke nå, hverken med eller uten innlogging,
Virker nå. Heldigvis. Har en bonustur hvor utreise er på onsdag, og prøvde å få avbooket utreise og beholde retur. Har nemlig tatt Hurtigruten Finnsnes-Trondheim, dvs båt-for-fly! En hyggelig svensk dame ringte tilbake etter bare 45 minutter. Jeg forklarte og hun tastet og hmm’et i ca ti minutter, så plasserte hun meg på hold i ca 15 minutter, og så ble samtalen brutt. Ingen endring på bookingen på hjemmesiden. Da så jeg at Eurobonus var på nett, så jeg fikk booket en ny enveis samt kansellert hele den gamle bonusturen i løpet av to minutter. Selvgjort er velgjort
Nå er EB-detaljer på plass igjen, og kanskje fungerer *A-søket også, har fått søkt flere ganger uten at det har fått i frø (enda)...
Fikk i dag sms at jeg kunne sjekke inn for min reise sfo-cph-pmi. Problemet er, jeg har aldri bestillt en slik reise. Tenkte med en gang at EB kontoen var hacket, men ingen poeng er trukket, og ser det er en revenue booking. En familie på 2 voksne og 2 barn med kinesiske navn dukker opp. Hvordan mitt telefonnummer har havnet i bestillingen tror jeg ikke en gang SK IT kan svare på..
Får ikke til å endre bonusbillett med SAS på nett. Utreisen er om mer enn 24 timer. Får bare «Error» nå jeg trykker Endre bestilling. Ringte kundeservice og fikk beskjed om at det var 150kr gebyr for å endre på telefon + 150 kr gebyr for å endre bonusbestilling uavhengig av telefon eller nett. Fikk kranglet meg bort fra telefongebyret ettersom nettsiden ikke fungerer, men det siste gebyret nektet kundebehandleren å gi opp. Mener å huske å ha opplevd lignende før korona, men de siste par årene har jeg ikke fått gebyr for å endre bonusbillett på nett, senest i juni i år. Noen som vet om SAS har forbedret seg med et gebyr eller har jeg bare hatt flaks tidligere?
Dette er hva SAS sine retningslinjer sier om dette gebyret. Skal altså ikke belastes ved "malfunction of online tools". Antar det kun gjelder når det skulle vært mulig å booke om i utgangspunktet, altså vanlige SAS bonusbilletter, ikke *A.
Det har vel aldri vært noe gebyr for å booke om rene sas bonusbilletter på nett? *A-billetter kan man jo ikke booke om på nett og der har det alltid vært 150 i gebyr, bortsett fra en periode under pandemien såklart.
Har nå til morgen mottatt ikke mindre enn 16 mails fra sas med rute endringer for 8 forskjellige personer jeg ikke kjenner, og alle på seperate bookinger, datoer og destinasjoner. Spenstig….. Edit: 22 mails, for 11 personer…. Edit 2: 26 mails for 13 personer Det fortsetter at velte inn med mails….. Jeg vet ikke om det har noe for seg at ringe til SAS angående dette…. Og jeg har ikke sjans for at videre informere alle de involverte….. hva hadde folket gjort ??? er i skrivende stund oppe i 36 mails, gjeldende rute endringer for 18 personer.