Ja, det er vel ikkje berre SAS som syndar her. Fy skam alle sammen! Kva med å innføre ei felles kode for alle flyplassar i Norge slikt at vi virkelig får fart på reiselivet? Er NOR opptatt? Begge tilfella eg refererte til ovanfor var engelsktalande damer. Meget mulig dette har skjedd fleire gongar, men dette er dei to som har begynt å grine i skranken nær nok til at eg har lagt merke til det. Og eg har aldri vore på TRF, så anar ikkje kor mange forvirra passasjerar som går av flyet der og begynner å leite etter flytoget eller transferskiltet. Edit: (Om dei leitar etter "transfer" bør dei nok takke gud for at dei ikkje er på OSL.) Edit 2: /rant
Ja denne "fallgruven" hos SAS har jeg også oppdaget. Heldigvis dobbeltsjekket jeg før jeg betalte. Min erfaring er at TRF kun kommer opp når man søker på bonusbilletteqr til/fra OSL, ikke vanlig billettkjøp. Håper de kan fjerne dette, da det er forvirrende.
Satte kaffen litt i halsen nå nettopp da jeg hadde fått en epost fra SAS om: Dine nye fordeler som Diamantmedlem! Det er jo noe jeg allerede er fra før av, og er akkurat midt i min kvalifiseringsperiode. Så måtte jo begynne å sjekke om det var noe som hadde skjedd på min profil, men akk nei. Jeg er et stykke unna og opptjene det i ny periode (lite reising første halvdel). Så, her må det vel være en liten IT-feil fra SAS
Jeg fikk samme diamant mailen fra dem forrige uke. Stusset selv også, men for min del kan tidspunktet stemme godt med utløp på kortet + grace perioden. Det er i så fall litt mer logisk enn "ut av løse luften", selv om jeg strengt tatt re-kvalifiserte før start av ny periode ved utløp av mai
Du surrer for mye inne på SAS.NO Du må roe deg ned, du må ikke sjekke alle de 78 bestillingene dine 5 ganger for dagen!
Jeg kvalifiserte for første gang i slutten av juni og fikk velkommen-mail nå i august. Kanskje noen tror det er et sparetiltak å sende alle epostene på en gang?
Snarere tvert i mot en feil, men synes de skal få skryt for å få på plass riktig bagasjeregler i bestillingsprosessen når du er logget inn. Bestilte Go Light innlogget som diamant og før jeg betaler vises det at jeg kan ha med håndbagasje. Edit: eposten sier fortsatt: Kun bagasje under setet (40x30x15cm) er inkludert.
Det er egentlig ikke så snodig. SAS selger ikke billetter for Widerøe direkte, men siden de begge er med i Eurobonus kommer bonusseter opp for Widerøe på SAS sine sider. Forøvrig veldig forvirrende at OSL har blitt satt til å inkludere TRF, mistenker vel at dette er fra introduksjonen av lavprisselskap. Klassikeren som jeg selv klarte å gå i som student var Murcia markedsført som Alicante. Ble en lang taxitur når de endelig forstod hvor vi skulle.. Har også hørt om forretningsforbindelser som har havnet i Sandefjord og har måttet ta taxi til Oslo, ikke en liten kostnad det der tror jeg....
Det er riktig at de selger codeshare med WF, og muligens også tilknytning uten share. Men kun i forbindelse med SAS flights. Det jeg mente med direkte med WF, mistenkte at det kom en kommentar på dette