SAS IT - feil og rar respons

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av tobeornot999, 13. mai 2021.

1. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Fort gjort.

Utgangspunktet her var jo nettopp en rute hvor "både" SAS og WF flyr direkte, så da ryker alle WF flights ut.
    Søker man hos WF direkte viser de både SAS og WF...

Riktignok kan man diskutere om TRF og OSL er samme flyplass, men IATA sier at de er det. :eek: :oops:

2. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,887
    Bonuspoeng:
    293
    IATA røyker ofte sokkene sine…

Are liker dette
  3. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Mange storbyer har jo flere flyplasser under en kode, men da henger de på en eller annen måte greit sammen, og de fleste har også en annen kode som binder de sammen.. Eks. NYC og TYO.. ICN og TPE er kanskje motsatt, da de har en ekstra flyplass som slenger seg med ved behov...

RoadKing liker dette
  4. themichael

themichael EBD

Likes mottatt:
    4,160
    Bonuspoeng:
    113
    Kanskje ikke direkte SAS-IT, men likevel interessant og nyttig å vite:

Jeg skulle reise TRD-OSL med SK341 7:15 i dag, men midt om natten kom en kansellering og jeg ble ombooket til SK335 6:05. Denne rakk jeg selvfølgelig ikke og jeg bestilte ny billett med Flyr kl 7:00.

Da var det naturlig nok ikke noe Fast Track i TRD inkludert, men boarding kortet til SK341 fungerte likevel i Fast Track, til tross for at flyet var kansellert.

Flymunda, Emma, holmen and 1 other person like this.
  5. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,509
    Bonuspoeng:
    293
    Kl 16:42: Mail fra TAP om flytting av avgangstid OSL-LIS med 10 min!

Kl 18:26: Mail fra SAS, avvik på din reise til Lisboa. Vi har prøvd å finne alternativer for deg, men det finner vi ikke. Ditt alternativ er refusjon.

TAP sine endringer fremkommer i appen!

EndreD, Kristian and holmen like this.
  6. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Får faktisk nesten litt vondt i magen av et slikt oppsett :(

7. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,767
    Bonuspoeng:
    293
    Skulle ikke forundre meg om SAS har prøvd å endre på den nye avgangstiden, og ikke funnet noe alternativ. :rolleyes:

8. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,688
    Bonuspoeng:
    183
    Er ny avgangstid innenfor minimum connect time?

9. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,509
    Bonuspoeng:
    293
    Nei ... og jeg måtte ringe inn.

10. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,141
    Bonuspoeng:
    113
    Hva er egentlig poenget med denne mailen? Har booking hvor CPH er første stopp i 3 timer før jeg reiser videre på samme booking. Mailen sier absolutt ingenting om sluttdestinasjon.
    267223A5-7F65-451F-A17E-020B68838B2D.jpeg

11. Kristian

Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

Likes mottatt:
    38,489
    Bonuspoeng:
    293
    ***Åtvaring***Irritasjonsoppgulp***Åtvaring***
    Det blir stadig vanskelegare å reisa med SAS, særleg når ein bur ved kortbanenettet og dermed stort sett må starta og avslutta alle reiser med Widerøe.

Billettar for poeng+pengar: Berre mogleg å fly med Widerøe
    No har eg sjekka datoar gjennom hausten og vinteren for reiser både til Gardermoen og Værnes med Vadsø som utreiseflyplass. Dersom eg vil betala for reisa med poeng+pengar nektar SAS å visa meg eigne fly og eg får faen ta ikkje fly til Gardermoen, men må til Torp.

Kva svarten er poenget? Vil ikkje SAS ha personar som har rørt eit Widerøe-sete ombord? Hrmfh! Tilbodet om å kjøpa slike poeng+pengar-billettar har vorte kraftig strupa den seinare tida. Sjølv medan flaggermussjuka herja var det ikkje så ille som no!

Det er like før eg gir fullstendig blaffen i å rekvalifisera til eit fornuftig Eurobonus-nivå (les: gull eller høgare) og satsar alt på Oneworld ved hjelp av Finnair frå Ivalo...

***Irritasjonsoppgulp_slutt***

EndreD, SVG_flyer, Flymunda and 5 others like this.
  12. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,339
    Bonuspoeng:
    183
    Er det bare meg, eller har muligheten til å vise bonusbilletter på sas sin billettbestilling forsvunnet? Viser ikke go - plus - business og heller ingen gull-prikker.

Edit! Fant ut av det. Måtte huke av for "laveste pris" i kalenderen.

Edit 2: Bestillingssiden viser ikke riktig tilgjengelighet - like upålitelig som søket etter SAS bonusbilletter.

Last edited: 31. aug 2022
    paron liker dette
  13. The_Dude

The_Dude Pompøs

Likes mottatt:
    2,316
    Bonuspoeng:
    113
    Har fått feilmeldinger i dagesvis på sas.no nå. Står at noe gikk galt, kontakt kundeservice. Appen ser ut til å fungere greit, stort sett.

Noen andre som opplever dette, eller har opplevd og faktisk måtte ringe kundeservice for å få det korrigert?

14. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,145
    Bonuspoeng:
    183
    Feilmeldingen dukker opp hele tiden, men jeg har ikke hatt noe problem med å gjøre det jeg trenger på nettsiden. Falsk advarsel der, altså!

15. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,240
    Bonuspoeng:
    113
    Fordømte SAS IT!
    Neste års sommerferie valgt, funnet og huket av, navn på hele familien og EB-numre møysommelig tastet inn, voucher-koder hentet frem via arkeologisk ekskavasjon og reise bestilt... trodde jeg.

Neida. Først: Systemfeil. Vi opplever noen problemer for øyeblikket, start bestillingsprosedyren på ny eller kontakt kundeservice osv. osv. Også starter jeg bestillingsprosedyren på ny, og blir møtt med: "Prisen du valgte er dessverre ikke tilgjengelig lenger. Velg en annen prisklasse". Annen prisklasse? Det kostet det dobbelte av Norwegian i f@ckings SAS Go Smart eller hva det heter nå til dags.

Kjære SAS: Vil dere ikke eller vil dere ikke at folk skal reise med dere? Ikke engang kunder et par små år unna Lifetime Gold? Øverstkommanderende i heimen har for lengst gitt dere opp og krever at jeg booker hos andre. Ikke engang FT og lounge-tilgang er lenger nok til å overbevise eller overtale henne. Denne gangen var det kun utestående vouchere som gjorde at hun tillot meg å booke hos dere. Også møtes jeg altså av dette. Godt mulig dette ble siste forsøk.

16. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    2,974
    Bonuspoeng:
    93
    Har fått et vedvarende problem hvor jeg ved innlogging på sas.no hver gang blir rutet til sas.no/corporate. Startet for noen måneder siden. Må da endre fra "for bedrifter" til "privat" for å kunne se mine bestillinger etc. Lurer på om det kan skyldes at jeg tilsynelatende har registrert en nå inaktiv travelpass avtale fra arbeidsgiver (det vises gammelt bedriftsnavn og reisebooking er nå via agent)?

OSLOJW and Eddie47 like this.
  17. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,145
    Bonuspoeng:
    183
    Samme har skjedd meg i flere år, og grunnen er kobling til travelpass, ja.

Om du fjerner koden for bedriftsavtalen i profilen din, vil du havne på privat startside. Da forsvinner også muligheten til å bestille reise med travelpass fra inne i profilen selvsagt.

OSLOJW and Staralliance like this.
  18. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,220
    Bonuspoeng:
    183
    Prøver meg på *A-søk FRA-MIA/SFO/LAX og veksler litt med destinasjon og datoer. Svært ofte får søkemotoren dysleksi, og søker fra «PAR» i stedet. Skjer når jeg trykker fremover på datoer feks, eller velger nytt søk.
    Faktisk litt overrasket

19. hifiman

hifiman Veteran

Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Flere som har problemer med å bestille bonusreise?

20. Norwegian_Traveller

Norwegian_Traveller Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,208
    Bonuspoeng:
    93
    Ja! Trøbbel inntraff rundt klokken 09.00, hadde fire businessbilletter som jeg booket, der alt krasjet rett før jeg skulle betale. Så var de ikke tilgjengelige i mange timer før de plutselig dukket opp.

Så gikk hele systemet ned i tre-tiden i ettermiddag. Noen destinasjoner får jeg derimot opp.

Del denne siden