Her skjer det rare ting om dagen! Min kone og datter skal reise TRD-OSL-WAW med SK og LO på mandag. Billetten er bestillt hos LOT med 080 billettnummer i Economy. Hun er gull og har forhåndsreservert 14 A og C. Men ved innsjekk får hun setekartet i SAS Plus! Hva er dette? En teknisk feil? Operational upgrade? Jeg får dessverre ikke teste om det går ann å velge to seter i Plus, fordi fruen ønsker å sitte sammen med dattera ....jeg hadde nok vært fristet . For ordens skyld: Dersom jeg ikke bytter sete, så får hun et bordingkort som fremdeles er merket med sete i rad 14 og klasse M.
Har opplevd litt det samme på billetter kjøpt som del av reise med TK, lurer på om det har sammenheng med hva de betaler SAS og litt mismatch på klasser. - Billig øko billett, valgte sete på forhånd i SAS app i Go og satt i Go, men fikk poeng for Plus. - Kollega reiste litt senere med dyr øko billett, ikke valgt sete hos SAS på forhånd, fikk velge Plus sete på innsjekkingsautomat.
Bonusbilletter avbestilt. Skatter og avgifter har kommet i retur, men ikke poengene. Har ikke opplevd dette før, men det skjer kanskje? Litt redd for at poengene er utløpt, men litt rart at alle 120.000 skulle vært utløpt
Hos meg pleier det å være omvendt.. Men, jeg har også opplevd at ingenting dukket opp, og jeg måtte ta kontakt for å sjekke. Da sa det at det "ble sendt til riktig avdeling for tilbakebetaling", og så kom alt sammen. Men, om det hadde skjedd uansett, dersom jeg bare hadde ventet litt til, eller om noen faktisk måtte trykke på en knapp, det vet jeg ikke.
Skal fly SAS Go i høstferien, men kidsa ville ha seg en matboks med pasta og kylling som de får i Plus. Liker godt de Plus boksene selv, så tilbøyelig å kjøpe til de voksne også. Men det har stått som utsolgt ihvertfall i 4 uker til nå.... Sjekka med kundeservice for sikkerhets skyld, men som selvfølgelig bare kunne bekrefte at det var utsolgt... Men hadde jeg i dag bestilt SAS Plus hadde de hatt boks til de voksne, og kunne endret til barnemåltid til kidsa, så føler det er en feil her... (har prøvd både på nett, og gammel og ny app, med samme resultat)
Nei, det er snodige greier. Lastet ned alle poengtransaksjoner, og det ble enda mer mystisk nå. Jeg VET jeg avbestilte 3 reiser som hver kostet 60.000 poeng. Har fått tilbake 1 x 60.000 poeng, så mangler 2 x 60.000, men når jeg gikk gjennom alle transaksjonene, kom jeg til at jeg hadde fått 72.000 for mye og 100.000 for lite på et tidspunkt.
Ojsann.. Det er ikke bra. Når jeg har "vanlige" bookinger for poeng, så har et stort sett gått greit. Men hvis det er bookinger hvor hele eller deler av reisen er vanlige billetter betalt med poeng, da blir det bare tull. Litt sent nå, men når jeg avbestiller, så registrerer jeg (selvfølgelig i Excel) hva som er avbestilt, og hvor mange poeng og penger jeg skal ha tilbake, og til hvilket kredittkort pengene skal komme. Da kan jeg krysse av når jeg får det tilbake. Greit for å ha oversikten. (Jeg bestiller og avbestiller MANGE billetter, så det blir litt å holde styr på )
Min datter som nå er 12 har selvfølgelig hatt Eurobonus konto i mange år. Men nå var det tid for å endre til hennes egen epostadresse. Da dukket 2 merkelige saker opp: 1. Adressen hennes var alt i bruk. Vi prøvde å logge inn på denne kontoen (velge glemt passord) og komme inn på en profil til en dame med samme navn fra Malmø. Men kontoen var ikke aktiv og det fantes null reiser eller EB nummer på denne. Ringte kundeservice, de kunne ikke hjelpe på kveldstid og ba meg ringe opp igjen. Det gjorde jeg nå og da frigjorte de adressen som tydeligvis var feiltastet. Men da dukket ny sak opp. 2. Brukernavn kan aldri endres, dvs. min datter må for alltid ha min epost som innlogging. Er ikke dette merkelig?
Ja det er merkelig ... min kone har sin e-postadresse fra tidligere arbeidsgiver og hun har prøvd å endre flere ganger. UMULIG! Så fint at SAS har en oppegående IT-avdeling.
Kjenner ei som ble så sinna på dette at hun ba SAS ryke å reise og slettet hele kontoen. Men så lagde hun en ny etter en liten stund...
Veldig rart.. Men, jeg har et brukernavn (ikke epost) som jeg bruker til innlogging. Husker ikke hvor/når jeg endret det, men det er kanskje mulig?
Prøver å opprette en EB-konto til sønnen min, men får feilmelding "Sjekk postnummeret og prøv på nytt". Jeg vet da hvilken postnummer vi har!
Epost/EB nummer er begge gyldige som brukernavn. Men den første eposten du legger inn ved opprettelse av konto kan aldri endres...
Jo, det er veldig merkelig. Men det går an: jeg gjorde det for noen år siden ved hjelp av noen på telefonen. Satt i vanlig telefonkø lenge, lenge, og så klarte de å ordne det etter å ha bedt meg om å sende bekreftelse fra den nye email adressen jeg ønsket å bruke mens vi snakket.
Takk, skal prøve igjen. Vi fikk endret epost, dette kunne vi gjøre selv. Men brukernavn er fremdeles min alternative epost...
Aha! Ja brukernavn har jeg ikke forsøkt å endre, men vil tro de kan få til også det om man gjør det manuelt. Jeg har brukernavn med en dæsj tegn som er forkortelse for navnet mitt, og har ikke brukt email adresse der.