SAS IT - feil og rar respons

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av tobeornot999, 13. mai 2021.

  1. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,564
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har også det. Og mener at jeg endret til det på et tidspunkt i internetts ungdom. Det begynner å bli en stund siden..
     
    Skarven liker dette
  2. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,760
    Likes mottatt:
    7,704
    Bonuspoeng:
    183
    I internetts ungdom startet jo SAS Eurobonus (1992), og om ikke annet så har en heller "varierende" IT-avdeling klart å spare på databasen over flyvninger vi har tatt helt tilbake fra den tiden av :)
     
    Skarven and holmen like this.
  3. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,689
    Likes mottatt:
    32,574
    Bonuspoeng:
    293
    Det er ikke uvanlig at online tjenester ikke har implementert rutiner for endring av brukernavn, det er ikke prioritert. SAS IT er ikke alene her.
     
  4. Wilbur_Wright

    Wilbur_Wright Nytt Medlem

    Innlegg:
    24
    Likes mottatt:
    153
    Bonuspoeng:
    28
    Slet med nøyaktig det samme for et år siden, så det hjelper nok ikke å vente til i morgen og se om de har fikset det da.
    Husker dessverre ikke hva som var løsningen. Husker at jeg bannet mye, stygt og lenge, snøftet og var oppfarende mot uskyldige, men det var nok ikke det i seg selv som gjorde at det løste seg.
     
    Skarven liker dette
  5. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,089
    Bonuspoeng:
    183
    Haha! Uff… vet ikke om jeg skal le eller grine over at problemet har vedvart så lenge uten at det har blitt fikset! Ja ja, får prøve på ny på chatten, evt prøve gullmailen og se om det er NOE de kan bidra med :eek:
     
    Skarven liker dette
  6. BingoBonzo

    BingoBonzo Medlem

    Innlegg:
    107
    Likes mottatt:
    56
    Bonuspoeng:
    28
    Noen som har fått booket *A bonusturer de siste dagene? Får feil og timeouts hele tiden.

    upload_2022-10-5_12-59-5.png
     
  7. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    797
    Bonuspoeng:
    113
    Fant plutselig ut at returen til vår tur neste års sommerferie er blitt delvis kansellert. Før fikk jeg både Mail og sms med svartid/reaksjonstid på 14 dager. Nå som ingenting er kommunisert, er det noe svartid jeg må forholde meg til?
     
  8. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,671
    Likes mottatt:
    6,658
    Bonuspoeng:
    183
    Er noe kansellert uten at du har fått en alternativ rute kan du i praksis vente minst til dagen før avreise før du trenger å gjøre noe. Du kan jo ikke "automatisk" akseptere en omruting når du ikke har blitt rutet om.
     
    Kaffen and mrt like this.
  9. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,647
    Likes mottatt:
    7,653
    Bonuspoeng:
    183
    Kan vel i praksis hevde kompensasjon etter EU261 også, i slike tilfeller
     
  10. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    797
    Bonuspoeng:
    113
    Var det jeg også tenkte, men med dagens SAS KS , er jeg usikker på hva jeg tørr. Jeg har da fått tilbudet om å kansellere og få full refund, noe jeg ikke har noen hensikt å akseptere
     
  11. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    797
    Bonuspoeng:
    113
    Litt usikker på hvordan jeg skal få dette til? Er snakk om BKK-FRA i august 2023. Hvis det er en mulighet er jeg selvfølgelig interessert :-D
     
  12. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,671
    Likes mottatt:
    6,658
    Bonuspoeng:
    183
    Det er for langt fram i tid for å få kompensasjon, og med mindre du flyr Lufthansa BKK-FRA gjelder ikke resten av EU261 heller, siden det ikke gjelder reiser inn til EU med selskaper fra utenfor EU.

    Hvis EU261 gjelder kan du kreve omruting ved tidligste mulighet, men det krever nok litt krangling og/eller klage til rett klageinstans i Tyskland. Hvis du ikke reiser med et EU-selskap kan du jo sitte stille i båten og se an om utreisen din også blir kansellert. Isåfall gjelder reglementet uavhengig av nasjonaliteten til flyselskapet.
     
    Last edited: 05. okt 2022
    mrt and Maggie like this.
  13. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    2,712
    Bonuspoeng:
    113
    Fyller ut APIS, men kommer ikke videre på side 2 ved å trykke «fortsett».
    Ingen feilkoder. Forsøkt Chrome og Safari (også restartet).
    Tips?
     
  14. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,564
    Bonuspoeng:
    293
    Du har ikke noen norske bokstaver i navnet?
     
  15. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    2,712
    Bonuspoeng:
    113
    Navnet kommer ferdig utfylt (der min norske bokstav ikke er med).
    Prøvd «fortsett» tilbakepil og refresh.
    Også forsøkt iPad…:oops:
     
  16. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,564
    Bonuspoeng:
    293
    Da vet jeg ikke. Jeg fylte tilfeldigvis ut i dag på nettsiden. Chrome på PC. Det funka.
     
    Origo liker dette
  17. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    2,712
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som kan legge inn APIS nå og se om det virker?
    Prøvd PC med Edge også…
     
  18. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,412
    Likes mottatt:
    21,234
    Bonuspoeng:
    183
    La tilfeldigvis nettopp inn. PC og firefox, ingen problem.
     
    Origo liker dette
  19. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    2,712
    Bonuspoeng:
    113
    Sorry, my bad!
    Er mindre enn 72 timer til avreise, og får da ikke lagt inn. Ringte SAS som fikk lagt inn pass (men ikke første overnatting). :oops:
     
    Gribb, holmen and Flyingdutchman like this.
  20. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    God anledning til å anbefale å ikke blande privat og jobb.
    Jeg har heldigvis et privat domene med exchange så full kontroll på mail og kontakter.. Koster noen kroner i året, men er verd det fra mitt synspunkt..
     

Del denne siden