SAS IT - feil og rar respons

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av tobeornot999, 13. mai 2021.

  1. petrate

    petrate Medlem

    Innlegg:
    193
    Likes mottatt:
    211
    Bonuspoeng:
    43
    Får samme feilmelding på mobilen. Var til og med innom jobben å prøvde PCen der. Samme feilmelding. Bruker ikke VPN.
     
  2. FlyMCO

    FlyMCO Aktivt Medlem

    Innlegg:
    493
    Likes mottatt:
    617
    Bonuspoeng:
    93
    Må du inn på sas ASAP,så kan du prøve,eller alltid bruke denne gratis VPN.
    Gratis versionen er treg og lite brukenes i hverdagen til surfing,men en av de 23 gratis serverne lar deg nok komme inn på sas.
    Bare sånn hvist du MÅ.lol
    https://protonvpn.com/pricing
     
    petrate liker dette
  3. petrate

    petrate Medlem

    Innlegg:
    193
    Likes mottatt:
    211
    Bonuspoeng:
    43
    Ingenting funker. Prøvd mange ulike IP adresser. Også prøvd å logge inn via både damen og kompiss sin mobil. Men får bare opp samme feilmelding når jeg prøver å endre avgangstid på bonusbillett.
     
  4. Maraug

    Maraug Bonusløvinne

    Innlegg:
    195
    Likes mottatt:
    187
    Bonuspoeng:
    43
    Har det samme problemet jeg :(
    Fant du en løsning?
     
  5. petrate

    petrate Medlem

    Innlegg:
    193
    Likes mottatt:
    211
    Bonuspoeng:
    43
    Dessverre
     
  6. Maraug

    Maraug Bonusløvinne

    Innlegg:
    195
    Likes mottatt:
    187
    Bonuspoeng:
    43
    Står i kø i Sas for å høre hva jeg kan gjøre. Sååå oirriterende når det er ledige billetter jeg vil ha :(
     
  7. petrate

    petrate Medlem

    Innlegg:
    193
    Likes mottatt:
    211
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg "løste" det ved å bestille flere billetter for så å avbooke. Men det forutsetter jo fleksible billetter. Resulterte også at jeg fikk et mindre gunstig reisetidspunkt for hjemreise, men avreise tidspunkt veide tyngre.
     
  8. Bonusduk

    Bonusduk Bonus jeger

    Innlegg:
    505
    Likes mottatt:
    1,325
    Bonuspoeng:
    93
    Har 4 EB bookinger inne nå, og ingen av de lar seg endre.

    trykker man på "endre" Så henter den opp classic.sas (som den alltids har gjort) men der stopper den i noen sekunder før denne hyggelige medlingen kommer.

    Dette skjer uavhenging om det er via mobil, ipad, pc hjemme, pc på jobb etc etc..

    upload_2021-8-9_11-43-56.png
     
    petrate and staledude like this.
  9. staledude

    staledude EBG, GHA Black, HH D, NCC G, AvisPC ...

    Innlegg:
    125
    Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Har opplevd akkurat det samme i det siste. Har løst det ved å av-booke/booke på nytt, med den risikoen det innebærer...
     
  10. magnusha

    magnusha YouTuber @awardviking

    Innlegg:
    276
    Likes mottatt:
    393
    Bonuspoeng:
    63
    Samme skjer hos meg.

    Chattet med en kunderådgiver, men var lite hjelp der. Spurte bare om alt som stod i punktlisten. Må nok ringe inn. Vet ikke om det gjelder kun EB reiser eller også pengereiser..?
     
  11. FlyMCO

    FlyMCO Aktivt Medlem

    Innlegg:
    493
    Likes mottatt:
    617
    Bonuspoeng:
    93
    Etter litt testing og trykket "endre reise" så kom jeg iallefall til en annen side når jeg brukte en Fransk iP,men etter verifisering kom jeg ikke lenger.Kan hende jeg hadde flax å fant en "Fransk Åpning" som ikke førte noen sted.LOL
    a7.JPG
     
    Last edited: 10. aug 2021
  12. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,713
    Likes mottatt:
    32,633
    Bonuspoeng:
    293
    Da har jeg gjort noen etter hvert smått desperate forsøk på å endre en bestilling på sas.no. Og ender til slutt opp med Bad Gateway.
    Andre som erfarer dette?
     
  13. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,713
    Likes mottatt:
    32,633
    Bonuspoeng:
    293
    Nå kom den tilbake igjen, men endringsdialogen funker ikke. Etter å ha valgt nye datoer så går hele greia i frø. Jamre, jamre. Får sende en epost til Danmark istedenfor.
     
  14. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,225
    Likes mottatt:
    17,341
    Bonuspoeng:
    293
    Endret retur på en kjøpe-reise i dag tidlig, gikk som smurt.
     
    RoadKing liker dette
  15. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,269
    Likes mottatt:
    22,184
    Bonuspoeng:
    183
    Bad gateway kommer ofte opp om man bestiller/endrer/kansellerer flere bookinger med kort tid mellom.
    Ufattelig kjedelig når det skjer når man fks skal slå to enveis bestillinger sammen ved avbestille to for så få bad gateway :eek::confused:
     
    RoadKing liker dette
  16. FlyMCO

    FlyMCO Aktivt Medlem

    Innlegg:
    493
    Likes mottatt:
    617
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, får Bad Gateway hvist jeg går "mye" fram og tilbake.
    Bytte fixer det ASAP ved å bytte iP.
    Men endre booking funker ikke,nei.
     
    RoadKing liker dette
  17. runarg

    runarg Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    697
    Bonuspoeng:
    93
    Det er håpløst at det ikke er mulig å endre bonusreiser. Jeg får konsekvent beskjed om at jeg er en bot! Dette har medført at jeg de siste dagene har mistet 2 bonusplasser. Disse ble tatt mens jeg ventet 1 time i telefonkø!
    Jeg har sagt fra om problemet når jeg endelig har kommer fram på telefonen. Og svaret er "Vi vet om problemet. Det kommer av at du bruker VPN"! Jeg sier at jeg IKKE bruker VPN, og de sier "Det er det vi har fått beskjed om"!
    Håpløst.
     
  18. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,713
    Likes mottatt:
    32,633
    Bonuspoeng:
    293
    Det er ikke VPN som er problemet (denne gangen iallefall), det vet de nok i de indre gemakker hos SAS IT (eller de bør vite det), men front desk har antagelig fått beskjed om VPN en gang, og siden intet annet hørt, så da bruker de det. For noe må de jo si...
     
  19. Trent600

    Trent600 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    371
    Likes mottatt:
    608
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg slipper som regel den "du er en bot" meldingen" og blir sendt videre til. "https://yourtrip.flysas.com/...." når jeg trykker "endre bestilling".

    Den siden lastes aldri for meg og er vel andre her som også rapporterer det samme, så virker som det er noe fundamentalt galt med rebooking funksjonaliteten.

    upload_2021-8-11_9-28-54.png
     
    RoadKing liker dette
  20. Trent600

    Trent600 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    371
    Likes mottatt:
    608
    Bonuspoeng:
    93
    Hadde en liten maildialog med gullmailen i Danmark i forbindelse med en annen sak. Hvor god kontakt de har med IT avdelingen vet jeg ikke, men hos gullmailen var de klar over problemet med endringer, så kan jo håpe de rette folkene allerede jobber med å fikse saken.
     
    petrate and holmen like this.

Del denne siden