Hatt veldig god hjelp av både Janni og Linda idag i forbindelse med neste års sommerferie for fem pers på bonusbilletter til USA (dette blir tredje forsøket på denne turen). Er ikke religiøs, men håper virkelig helvete finnes og at personen som er ansvarlig for IT hos SAS havner der mens de på DK gullmailen sitter på en sky i himmelen.
Min erfaring er at dersom det er mange på samme nett som er inne på Sas samtidig, så gir det bad gateway. Feks på jobbens trådløsnett er det et større problem enn når jeg går på ren 4G. Eller 5G via Covidvaksinen
Ikke helt min erfaring. Har av forskjellige grunner holdt på mye på sas.no de siste dagene og det jeg opplever er at dette skjer etter en viss tid/aktivitet. Da hopper jeg videre til neste maskin/nett med en annen utgående IP og når det slutter å virke der så går jeg videre til neste osv. Etter en viss tid så begynner det å virke på den første maskinen/nettet igjen. Hjemme og på jobben ender jeg opp med den hvite "pardon our interruption" siden, mens på maskinene jeg spinner opp i Azure som har samme Chrome versjon så får jeg en CAPTCHA side jeg kommer videre fra, men det ender som regel med "bad gateway" etter en stund der også.
Nytt "fantastisk" svar fra SAS. Denne gangen prøvde jeg Facebook for å klage på at jeg ikke kan endre bonusbilletter online. Jeg forklarte utførlig og sa at eneste alternativet var å ringe og stå 1 time i kø mens bonusbilletten jeg hadde funnet ble booket av andre. Svaret var "Vi utvikler hele tiden vår hjemmeside. Hvis du ikke er fornøyd er du velkommen til å ringe inn for å endre en billett"!!!! Håpløst. De har tydeligvis ikke lest min klage!
Ikke bare er det umulig å endre eb bookingen online.. Nå får man jaggu ikke avbestilt de heller. Gi meg styrke......
Avbestilte mange reiser i går og fikk den samme meldingen noen ganger, men klarte alltid å avbestille til slutt. Kan jo være større problemer i dag, men prøv og lukk browsern og start på nytt, test fra en annen maskin etc
Det er i alle fall noen som jobber for SAS som er fornuftige og fine å snakke med, og det er som vi alle vet den Danske Diamond (og Gold) mailen. Siden jeg fikk tullete svar både på telefon og Facebook på spørsmål om problemet med endring av bonusbilletter, så tok jeg det opp med den Danske Diamond mailen. Janni svarte raskt at dette var de klar over og var i kontakt med IT. IT hadde svart de at dette bare gjelder VPN, men Janni sa at de ikke hadde godtatt det svaret og ba de jobbe videre. Hun sa at det var mange flere enn meg med dette problemet som ikke bruker VPN. Så bra innsats, de følger opp. Men det kan ikke være mulig at IT virkelig mener at dette bare gjelder VPN?
Jeg får ikke engang booket bonusreiser på nett. Helt håpløst. Feilmeldingene florerer, og de fleste kjenner jeg igjen fra tilsvarende problemer i fjor sommer/høst. Kan ikke finne dine Eurobonus-detaljer og hva ikke.
Samme her....har prøvdt å flytte en retur i går og i dag.....men timer ut og feiler hver gang - selv på forskjellig pcer / browsere og på ipad........ Det er nok noe som må jobbes med her
problemet nå er at FIkk til slutt booket (etter 4-5 forsøk) neste sommers reise på via sas.no på mobilen.. Gave opp etter 20 forsøk på pc pga samme feilmeldinger som deg. Skulle tro SAS hadde erstattet serverparken sin med en haug brukte C64 for å spare penger..
Ja - hvis avbestiling fungerer er jo det en mulighet - og samtidig håpe at ingen rekker å rappe setene
Avbestilling funker.....men bestilling funker ikke......."får ikke tilgang til eurobonus opplysningene dine"
Måtta ta en veldig standard Eurobonus booking på telefon i dag pga dette "får ikke tilgang til Eurobonus" tullet. Først fikk jeg beskjed om at det ble 375,- booking fee per person, men hadde ingen intensjon om å betale så etter litt forklaring av problemet så slapp jeg det. Men altså, du snakker om waste av kundeservicetelefon som var 20 min kø med pri for en superenkel EU booking som lå på nettsiden, på tide å putte litt ressurser inn og få løst dette nå.
Det er helt forferdelig av SAS å bruke telefonressurser på slike ting når det burde ha kunnet vært løst av en eller annen programmerer. Men det spørs om det er noen igjen på jobb hos SAS IT. Ikke at det nødvendigvis innebærer den helt store forskjellen... Jeg gidder ikke å stå i telefonkø, så jeg har nettopp nedverdiget meg til å belaste gullmailen med en superenkel nordisk bonusreise, som kunne og burde ha vært booket av meg selv online på under 30 sekunder. I stedet måtte jeg bruke 5 minutter på mailen, og stakkaren på andre siden må sikkert bruke 5 minutter på å ekspedere. Det er 10 minutter ingen av oss får tilbake.