SAS IT - feil og rar respons

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av tobeornot999, 13. mai 2021.

  1. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,867
    Likes mottatt:
    64,758
    Bonuspoeng:
    293
    Vente i spenning.
     
    tobeornot999 and Eddie47 like this.
  2. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,828
    Likes mottatt:
    21,955
    Bonuspoeng:
    293
  3. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,867
    Likes mottatt:
    64,758
    Bonuspoeng:
    293
    Du må enten prøve på nytt, eller ringe/sende e-post.
     
  4. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,457
    Likes mottatt:
    927
    Bonuspoeng:
    113
    Kan melde at e-post har fungert utmerket. Nå har Janni fått med seg Linda som virker minst like oppegående :cool:
     
  5. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,340
    Likes mottatt:
    7,724
    Bonuspoeng:
    293
    Det er ikke bare billettbestilling som sliter

    Screenshot_20210813-130649.png
     
  6. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,867
    Likes mottatt:
    64,758
    Bonuspoeng:
    293
    Nei.
    Jeg må i tillegg gå via "Mine bestillinger" for å få lov til å logge på. Kommer ikke opp noe vindu for pålogging hvis jeg trykker på "Logg inn".
     
  7. Trent600

    Trent600 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    388
    Likes mottatt:
    651
    Bonuspoeng:
    93
    Hadde samme problemet tidligere i idag og har prøvd mange ganger, men fikk faktisk bestilt en bonustur nå.

    Tidligere i dag feilet det på forskjellige steder, noen ganger fikk jeg feilen ved innlogging, andre ganger gikk det greit, men når jeg valgte flight fikk jeg en feilmelding eller så kom jeg meg ikke videre fra steg "1. Velg flygninger" til "2. Reisende" etter at jeg hadde valgt flighten.
     
  8. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,329
    Likes mottatt:
    17,984
    Bonuspoeng:
    293
    Kan være du har brukt opp alle poengene da ;)
     
    drsyk and holmen like this.
  9. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Jøsses med de EB bingene folk har opparbeidet, skal det "litt" til Herr @jgroneng :rolleyes:
     
    PaalAndre1977 and jgroneng like this.
  10. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,931
    Likes mottatt:
    33,651
    Bonuspoeng:
    183
    Det funker hvis du søker opp ønsket reise uten å logge inn. Når reisen er valgt logger du inn som en del av bestillingsprosessen og vips så har du PNR. Fikk samme problemet her nå og beskrivelse over funker enda
     
    indahla, holmen and kaiarne like this.
  11. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,927
    Likes mottatt:
    8,617
    Bonuspoeng:
    183
    Nå er mine poeng synlige igjen, håper det varer :)
     
    haifinn liker dette
  12. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,214
    Bonuspoeng:
    183
    Hva dere klager på SAS og Amex... Det er helt frivillig å være kunde.

    [​IMG]
     
  13. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,559
    Likes mottatt:
    9,135
    Bonuspoeng:
    183
    Hyggelige begge to!

    Men kunne jeg valgt ville jeg definitivt snakket med Janni. Linda gir noen merkelige svar, men har sikkert vært litt stressa i en hektisk tid :)
     
  14. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    8,013
    Likes mottatt:
    22,966
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg ringte inn og fikk bestilt noen billetter i går kveld og fikk gebyret tilbake i dag. Da spurte jeg om jeg var den første som hadde hatt problemer med bestillinger og fikk da til svar at selv han hadde hatt problemer med å logge på SAS sine systemer. Feilkode 505 sa han. Nå kan ikke jeg nok om verken SAS sine systemer eller HTTP, men hvis noe av dette stemmer så er det jo litt gøy at systemene til kundeservice ikke spiller sammen med serverne.
     
  15. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,329
    Likes mottatt:
    17,984
    Bonuspoeng:
    293
    Kan jo være at det er din Amiga 500 som sender requester på eldgamle protokoller :)
     
  16. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    8,013
    Likes mottatt:
    22,966
    Bonuspoeng:
    293
    Det kan godt hende, men så var det SAS-mannen som fikk denne feilmeldingen. Mitt problem er en grå fortsett-knapp etter å ha valgt flight. Både med og uten innlogging.
     
  17. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,828
    Likes mottatt:
    21,955
    Bonuspoeng:
    293
    Prøvde flere ganger i løpet av ettermiddagen og endelig i 19:30-tiden løste det seg. Men var litt frem og tilbake da også med grå bestill-knapp etter å ha valgt flighter. Får prøve trikset til @Wiolenze neste gang :)
     
  18. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,828
    Likes mottatt:
    21,955
    Bonuspoeng:
    293
    Forresten noen som har løsning på følgende:
    Hver gang jeg skal bestille en reise for poeng som jeg ikke skal være med på selv (og dermed setter en annen person som hovedreisende) må jeg legge inn EB-nummer for denne personen. Hvis jeg ikke gjør det (kun endrer navn, kjønn og fødselsdato) får jeg beskjed at «nummer for de som reiser mye er ikke korrekt».

    Edit: jeg bruker å beholde min mail-adresse men endre telefonnummer.
     
  19. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,931
    Likes mottatt:
    33,651
    Bonuspoeng:
    183
    Tror ikke do kommer utenom hvis det er forskjellig etternavn. Men kan la bestillingen gå uten EB nummer hvis du ikke har det tilgjengelig, så kan det bare legges til seinere
     
  20. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    38,489
    Bonuspoeng:
    293
    Det er frivillig, men godene er jo forlokkende – selv om veien fram til noen av dem tidvis er kanskje mer humpete enn det ville vært i mange andre kundeforhold. Dessuten er vel muligheten til syting/klaging et medlemsgode mange kunder setter høyt :)
     
    Edvard, holmen and EndreD like this.

Del denne siden