SAS kundeservice, historier fra virkeligheten

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av RoadKing, 07. febr 2022.

1. btm

btm Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    I mai virket det som om CT-telefonen gikk til en av to kontorer. Jeg ringte daglig og ble etterhvert på fornavn med enkelte :oops: Ene kontoret var i Warsawa og det andre var i Helsingborg/Helsinki. På sistnevnte kontor kunne jeg treffe agenter som kunne snakke svensk, men som foretrakk engelsk. Begge kontorene hadde tilgang til samme saksbehandlingssystem. Når Warsawa-agentene skulle lese seg opp måtte de bruke Google Translate på notatene fra Helsingborg-kontoret. Det virket ikke å være noe forskjell mellom de to kontorene i delegert fullmakt.

JonathanI and Insomnia4u like this.
  2. vemund

vemund Nytt Medlem

Likes mottatt:
    8
    Bonuspoeng:
    3
    Her er min siste historie... Jeg har en flyreise til DPS som opprinnelig var booket med Saudia (OSL-LHR-JED-CGK-DPS). Jeg byttet til en bonusreise OSL-CPH-HND-CGK-DPS, da jeg tenkte dette var en bedre rute med mulighet for oppgradering og alkoholservering om bord.

Siden byttet har jeg opplevd store problemer. Billettene blir ikke utstedt, og flyvningene etter HND forsvinner gjentatte ganger fra bestillingen min. Jeg har snakket med kundeservice på telefon to ganger, og de har lagt til de manglende flyvningene, men de forsvinner igjen etter noen timer.

I dag fikk jeg beskjed på chat at dette skyldes en for kort mellomlanding i CGK (1 time og 35 minutter). Hadde jeg visst dette hadde jeg aldri bedt om å bytte rute. Jeg har aldri fått denne informasjonen fra SAS tidligere. Jeg ringte derfor inn igjen og fikk lagt inn de manglende flyvningene med en mellomlanding på hele 13 timer, da dette visstnok var det eneste tilgjengelige alternativet. Likevel, et par timer senere, er billetten fortsatt ikke utstedt, og flyvningene har forsvunnet igjen.

Jeg tok kontakt med chat igjen og forklarte at jeg hadde endret mellomlandingen, men fortsatt opplevde de samme problemene. Da fikk jeg beskjed om at dette er "normalt" helt til billetten er utstedt, og at det kan ta flere dager.

Jeg er utrolig frustrert over mangelen på konsekvent informasjon og den tilsynelatende manglende kompetansen jeg har møtt. Har jeg nå endret mellomlandingen helt unødvendig på grunn av feilinformasjon fra chat? Ender opp med en reise på 1 dag og 20 timer, isteden for 32 timer. Jeg er oppriktig oppgitt.

3. biaop

biaop EBG

Likes mottatt:
    109
    Bonuspoeng:
    43
    Velkommen

4. Mad3

Mad3 Medlem

Likes mottatt:
    28
    Bonuspoeng:
    18
    Måtte kjøre telefon ruletten her om dagen for å fjerne BGO-CPH på en bonus reise til YYZ. Først en Danske som bare sa nei det går ikke og la på, før det var en Engelsk talende, hørtes ut som en i India klarte å ordne dette.

Har ikke blitt trukket noe for endringen, hun sa det skulle koste 250kr. Hender det denne betalingen blir glemt? Blir jo bekymret for at billetten i CPH plutselig ikke er gyldig. I appen ser alt bra ut

5. oddA

oddA Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,375
    Bonuspoeng:
    93
    I går måtte jeg kjøre agent-ruletten for å få lagt til INFANT på en billett som ble kjøpt før lillejenta ble født. Etter nesten 20 minutter med prating med agenten, ble jeg satt på hold – før han kom tilbake og sa:
    "Dessverre, infant vi får ikke lagt til navn på, det er for mange bokstaver"
    Ifølge ham "burde det ikke være noe problem på flyplassen uansett."

Ringte opp igjen og snakket med en annen agent.. Da tok endringen under ett minutt.

Av alle telefoner jeg har hatt med SAS, må dette være den mest håpløse opplevelsen så langt.

Last edited: 23. juli 2025
  6. Loffen

Loffen Medlem

Likes mottatt:
    465
    Bonuspoeng:
    63
    Hadde en reise ut til Lombok og hjem fra Bali med Garuda, men 25 juli dukket det opp AF til Manila og jeg ringte inn for å booke om utreisen. Dette gikk helt smertefritt (trodde jeg…) og billettene ble lagt på kø. Hyggelig overraskelse var også at de kun skulle ha 150 per hode for ombooking, tross nytt gebyr innført for dette. Noe nytt under ombooking som jeg la merke til er at de fjerner tidligere legs, selv før ticketing. Det er derfor ingen vei tilbake om det går galt mens bookingen ligger i kø for billettering.

Dager går og ingen billett, jeg ringer inn og havner hos engelsk kundeservice i det jeg tror er Øst-Europa, og disse bruker vel 20 minutter før jeg får beskjed om at jeg må vente på min plass i køen. Ringer så inn igjen 5 dager etterpå og havner igjen hos engelsk kundeservice, samme beskjed. Venter så 5 dager til og det samme skjer igjen nå på fredag, men blir da forsikret om at de kommer ila uken. Jeg klarer ikke helt å stole på dette, så jeg sender e-post til diamantmailen i dag tidlig. 3 timer går før jeg blir ringt opp av en hyggelig danske og får beskjed om at denne hadde aldri blitt billettert. Tydeligvis har kredittkort falt ut første gang jeg ringte inn og den lå i void. Han biletterer på direkten og jaggu så var det bare 150 kr i endring. 17 dager tok denne regla og jeg var oppriktig rett for å miste flyene når de lå så lenge, særlig siden de gamle var fjernet…

Det kan jo ikke være sånn at man må ha tilgang på diamant-mail for at endringer skal gå igjennom?

7. Kristian

Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

Likes mottatt:
    41,142
    Bonuspoeng:
    293
    Når det umulige blir mulig likevel
    For to uker siden kansellerte SAS mine billetter til Bucaresti i november. Det kom ingen e-post med varsel eller noe som helst, reisen bare forsvant fra appen. Det ser ut til at SAS ikke skal fly til Bucaresti i vinter.

Javel, så da ringte jeg inn og fikk attpåtil en nordmann i tale. Vedkommende sa at siden reisen var så langt fram i tid hadde SAS kun mulighet til å tilby refusjon. Det var absolutt ikke mulig å få reise med et annet flyselskap. Litt paff la jeg på røret.

Etter å ha konferert med venner, samt sjekka SAS' eget regelverk og EU261-lovgivinga, så tok jeg en ny telefon til SAS og kom til en engelsktalende person. Vedkommende var straks på pletten og fant alternative flyvninger med KLM, det var ikke noe problem!

Så det umulige ble mulig, og det bare fordi jeg gadd å ringe inn på nytt. Og nei, jeg trengte ikke å vise til SAS' regler eller noe som helst, jeg bare fikk nye billetter — uten noe snikksnakk eller vissvass. Herlig!

Earl, Preference, Liza and 17 others like this.
  8. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    7,815
    Bonuspoeng:
    183
    Fikk schedule change på en poengbooking tidligere i sommer hvor LHR-OSL-SVG med de siste flyene var eneste mulighet basert på ledige bonusbilletter.
    Spurte pent på EBD-mail om det var mulig bli booket om til noen tidligere flighter uten ledige bonusbilletter siden jeg potensielt ville kunne endre til de samme flightene når reisen skjer. Det fikk de til og nye bonusbilletter ble utstedt.

Takket pent og la til at det er sånne opplevelser som gjør at man ønsker å fortsette å være (god) kunde hos SAS.

Det er vel egentlig en gladsak med modifikasjoner. Vi hadde jo strengt tatt krav på å bli booket om til disse flighthene i henhold til EU261 (ikke SAS som forårsaket endring), men man tar det man får.

Teknolai, Lillegutt, LaDuden and 6 others like this.

Del denne siden