SAS kundeservice, historier fra virkeligheten

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av RoadKing, 07. febr 2022.

  1. Nurse82

    Nurse82 EBD, Hilton diamond

    Innlegg:
    514
    Likes mottatt:
    981
    Bonuspoeng:
    93
    Hei! Hva skjer med live-chatten til SAS? Etter at de begynte med det nye kø-systemet så er det jo umulig å komme gjennom. Hvem har tid til å sitte i 55 minutt i kø som må bekreftes med jevne mellomrom... og tar man seg en pause fra skjermen så kan man banne på at de akkurat da ber om bekreftelse og så blir det brutt. Jeg har prøvd i flere ganger nå, men kommer ikke gjennom.
     
  2. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,165
    Likes mottatt:
    7,501
    Bonuspoeng:
    293
    Det er chat med statusprioritering i appen.
     
    haifinn, freddyen and Nurse82 like this.
  3. Nurse82

    Nurse82 EBD, Hilton diamond

    Innlegg:
    514
    Likes mottatt:
    981
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for informasjon. Jeg er diamant så det bør jo gjøre susen :)
     
  4. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,487
    Likes mottatt:
    1,427
    Bonuspoeng:
    113
    Kan de hjelpe med booking på chatten i appen?
    Burde være en naturlig forlenging av å ha chatten bak sikker innlogging.
    Ikke lenge siden jeg trengte hjelp med en booking som chatten kunne finne, men ikke fikk lov å booke og som kundeservice på telefon kunne booke, men ikke kunne finne :confused:
     
    Last edited: 28. jan 2024
  5. JeanPaul

    JeanPaul Medlem

    Innlegg:
    197
    Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    28
    Hadde utreise fra BGO til EWR via CPH i biz/C. Grunnet værutfordringer er avgangen fra BGO kansellert. Endte opp med en automatisk ombooking til 1 dag senere, samt med overnatting. Avgangen fra CPH til EWR var ikke kansellert, men altså utløste kanselleringen fra BGO at hele utreisen ble forskjøvet. SAS kunne ikke gjøre noe de sa det ikke fantes C-klasse tilgjengelig og de ikke kunne åpne opp seter.
    Er det virkelig slik at om 1 leg på utreisen kanselleres, så er det kun flyvninger med ledige "EB-billetter" man blir flyttet til ? Prøvde meg på agentrulleten, dog til ingen hjelp.

    Endte opp med å selv opprette en ny utreise i GO til CPH og deretter egen C/BIZ til EWR. Fikk heldigvis beholde hjemreisen.
     
  6. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,687
    Likes mottatt:
    872,256
    Bonuspoeng:
    293
    Nei det er ikke slik!
    Ved kansellering har bonusbilletter samme rettigheter som betalte billetter! Du skulle blitt ombooket til neste avgang i samme serviceklasse.

    Jeg ble ombooket OSL-LHR på snøkaosdagen 17.01 til en C billett og fikk 1875 poeng for flygningen. Ombookingen ble gjort hos damene i Loungen i OSL.
    Neste gang går du til gatepersonellet på BGO og spør om de vil ombooke deg, de kan hvis de vil!
     
    eventyrer, EndreD and Teknolai like this.
  7. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,909
    Likes mottatt:
    2,023
    Bonuspoeng:
    113
    Litt uklart om det var snakk om at business kabin var helt full (ingen C-klasse) eller kun mangel på bonusbilletter på business (I-klasse). Om sistnevnte så skal de kunne booke deg om til revenue billetter.

    Fra egen erfaring, bonusreise CPH-ORD ble kansellert og SAS booket meg først om til Iceland som jeg takket nei til (SAS Plus aktige seter) så fikk jeg deretter OSL-EWR-ORD som revenue billetter inkl C-klasse med full poengopptjening på SAS flyet (United bare economy da fullt). Dette ble ordnet i lounge på OSL.

    PS Det hjelper ofte å ha klart en foreslått ruting som du ønsker, og det er nok slik at det er lettere å få booket om med SAS fly hvis mulig. F.eks. via OSL eller ARN i ditt tilfelle hvis det fortsatt selges business billetter på disse.
     
  8. Norwegian_Traveller

    Norwegian_Traveller Aktivt Medlem

    Innlegg:
    433
    Likes mottatt:
    1,664
    Bonuspoeng:
    93
    Tenkte at chat var en fin ting for spørsmål angående endring av en reise - for én av de reisende. Tok feil.

    Spørsmålet var som følgende: Har en bonusreise, der én i reisefølget må ta et senere fly grunnet en begravelse. Ikke ledig bonusreise, så vi må kjøpe den billetten. Men vi ønsker å kansellere utreisen for vedkommende og beholde hjemreisen.

    Fikk svar relativt raskt at "Hvis I vil annullere udrejsen for den ene person så skal bookingen deles op, det gøres ved at vi herinde fra laver et split af bookingen, og så lavere vi en annullering af udrejsen, og sætter det på forsinket kø, så pengene tilbage først kommer efter endt rejse."

    Svarte umiddelbart at det ønsket vi, ga navn på reisende dette skulle fikses på og gjentok at dette er en bonusreise. Så gikk det nesten 45 minutter før jeg etter en "?" fikk svar:

    "Cancellering af en Eurobonus billet koster 250 NOK"

    Jeg svarte: Ja, det vet jeg, jeg må betale for endring.

    Da fikk jeg svaret "Du må ringe ind for at få det gjort, da vi skal tage mod dine kort oplysninger, og det må vi ikke på chatten, men det er muligt at gøre, det skal bare ringes om"

    Som er helt fint for meg, men det tok meg altså nesten 50 minutter å få det svaret, når de hele tiden har visst det var en bonusreise.
     
    EgilSk, RoadKing, Eddie47 and 2 others like this.
  9. unwillingnorthman

    unwillingnorthman Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg mistet igår kveld en langt bedre ruting til destinasjonen vår hvor jeg tydelig klargjorde at booking for 3 personer måtte splittes opp, ba agenten gjøre det og booke foreslåtte routing. Måtte insistere på at han måtte sjekke på nytt da han benektet ene leg på returen eksisterte før han til slutt fant den etter tre gjentakelser. Da jeg ba ham splitte opp og ferdigstille sa "Linus" plutselig ut av det blå "dette blir litt for teoretisk" og la på. I dag er direkte leg forsvunnet. Stor takk til serviceinnstilte svensker på callsenteret...
     
    AirMags, EgilSk, markus and 2 others like this.
  10. unwillingnorthman

    unwillingnorthman Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    3
    ...demrer meg nå at svartiden på telefon i stor grad er forbedret av svært lav terskel for å legge på. dagens forsøk på å avklare om fantes et siste nødvendig segment FRA til OSL krevde to forsøk, da første agent sa "her var det brukt en CT på opprinnelig booking - ring tilbake i arbeidstiden imorgen".

    har noen lykkes med agentrulletten i nyere tid ifbm endring / ny booking av reise med CT?
     
  11. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,035
    Likes mottatt:
    33,259
    Bonuspoeng:
    293
    Hadde en hyggelig erfaring i dag. Har en bonusreise hvor jeg ville endre returen. Hadde sjekket at der var ledig bonus på ny returdato, riktignok var det var Go ledig (har MC Plus for Go), men det er jo ikke så stor forskjell.
    Imidlertid, som kjent så er det en feil ute og går så man ikke får til å endre bare en vei, så jeg valgte å ringe inn.
    Traff en hyggelig svenske som raskt og effektivt endret returen uten annet enn selve endringsgebyret, han sa han så jeg hadde MC Plus for Go og satte meg foran gardina. Da var det altså ikke tilgjengelig på søk.
    De kan hvis de vil :)
     
  12. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,248
    Likes mottatt:
    8,648
    Bonuspoeng:
    183
    upload_2024-2-22_10-36-3.png
    We are pleased to inform you that SAS Customer Service Scandinavia now has dedicated teams that have been assigned to handling our most important customers i.e., Travel Agents and EuroBonus Pandion and Diamond customers. Being our most frequent, knowledgeable, and experienced customers, it is important for us to provide professional and quick service.

    Our SAS Customer Service VIP Team are there to assist and support you and have already received positive feedback. We hope that this is your experience as well. The same office hours and telephone number apply. Thank you for choosing SAS!

    Ser ut som det er tydelige forbedringer på gang, ihvertfall backend!

    SAS sales information
     
  13. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,687
    Likes mottatt:
    872,256
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg tror jeg opplevde dette forleden da jeg bestilte reise til BKK forleden, hun ga seg ikke selv om hun møtte noen «vegger».
    «Da prøver vi å booke motsatt veg,»
    Jeg fikk alt jeg ville ha, bortsett fra to leg i økonomi.

    Siden jeg ikke kunne legge inn setevalg på Turkish/Ethiopian flygningene sendte jeg mail til diamant mailen og ba dem legge inn mine setevalg. Der kom det raskt svar hvor setene var lagt inn på TK, men hun kunne ikke legge inn på ET.
    Hun sendte også uoppfordret de avvikende bookingkodene for Turkish og Ethiopian.

    Jeg var strålende fornøyd med servicen.
     
  14. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,248
    Likes mottatt:
    8,648
    Bonuspoeng:
    183
    Høres veldig lovende ut! En av våre flyvninger ble kansellert og vi ble ombooket før vi lander, så selv om det var i bookingklasse J med Swiss og sikkert hadde gitt noen poeng, var det ikke liv laga.

    Ringte inn for å fikse det, og hun på telefonen fant bare en tullete dårlig routing og sa "det er noen andre flyvninger her, men de får jeg ikke booket om til, de er tilgjengelig bare for nye bookinger", så ble enig om å la det ligge og prøve igjen senere.

    Jeg ble nedgradert til gullmedlem i oktober i fjor, så har ikke vært med i den kule klubben den siste tiden. Med en gang jeg får kreditert noen poeng nå bikker jeg derimot over til Diamant igjen, og da skal jeg jammen meg prøve på ny og håpe at VIP-teamet fikser biffen!
     
    paron and Eddie47 like this.
  15. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    3,441
    Bonuspoeng:
    93
    Hadde i utgangspunktet en hjemreise i påsken som innebar en overnatting på CPH siden det ikke har vært ledige billetter på kveldsflyet dagen i forveien. I dag dukket det dog opp på riktig flyvning slik at vi kan unngå overnatting.

    Tok sjansen på å ringe vanlig SAS kundeservice for ombooking nå i dag (dette er en CT-billett). Fikk endret siste strekket til riktig flight, samt fjernet PNH-BKK da vi heller fly med FD SAI-DMK. Agenten utførte ordren og billettene ble utstedt på direkten. Det ser dog noe rotete ut i oversikten siden reisen nå viser som 4 reiser grunnet to lange layovers. Agenten ville dobbelsjekke med backoffice at alt var ok, til tross for at jeg sa at alt ser fint ut.

    Hvis dette er det nye nivået fremover eller om jeg bare var heldig skal jeg ikke si, men i det minste upåklagelig service etter den siste tids tilbakemeldinger om at CT-billetter sjelden gjøres noe med i helgene, ikke minst at de faktisk utstedter billettene med en gang slik at man slipper bryet med å vente. Er forøvrig EBD.
     
  16. Grove

    Grove Medlem

    Innlegg:
    201
    Likes mottatt:
    485
    Bonuspoeng:
    63
    Booket en t/r OSL-HEL forrige uke, men måtte endre denne, da jeg trenger å være tidligere i Helsinki. Avbetilte derfor- innen 24 timer, og booket ny billett.
    I dag tidlig fikk jeg melding fra SAS om at jeg lå inne med to bookinger på returen, og de ba meg derfor ringe. Dette gjrode jeg selvfølgelig, og fikk da bekreftet at kanselleringen i forrige uke ikke hadde gått gjennom. Men ikke noe problem- de hadde hatt noen problemer med dette de dagene, så han kunne kansellere denne i dag, med full refusjon.
    Så, i kveld oppdaget jeg at han har kansellert feil booking!!! Den jeg opprinnelig hadde, som skulle vært kansellert, er nå eneste gjeldende booking.
    Jeg kastet meg på telefonen til kundeservice, og havner selvfølgelig i India eller noe slikt....... noe hjelp å få? Nei.
    Det best ejeg kan håpe på er at noen på kundeservice kan kasellere denne bookingen også, og at jeg må booke ny billett.
    Det blir garantert ikke med SAS, da prisen er 50% høyere nå enn i forrige uke.
    Visstnok er det slik de skal behandle EBG........

    Måtte bare få ut litt frustrasjon, så prøver jeg agentrulletten i morgen. Det finnes vel fortsatt noen fornuftige igjen i selskapet.....
     
    AirMags, Cumulus, markus and 2 others like this.
  17. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,035
    Likes mottatt:
    33,259
    Bonuspoeng:
    293
    En gladhistorie.

    Min stedatter hadde tidligere i vinter bestilt seg en tur til sol og varme i dag, brukte poeng og MC Plus oppgradering.
    Nært på reisen, bestemte hun seg for å ta med sønn, da var det ikke poengtur å oppdrive, så det ble cash for en eco plass. Greit nok.
    Ved gate så blir det så spurt om de ikke kan få sitte sammen, at det betød at hun måtte bak gardina var hun inneforstått med.

    Det var null problem, de ble plassert sammen på rad rett bak Plus og fikk Plus servering likevel, begge to!

    Kudos SAS :)
     
  18. Sonictravel

    Sonictravel Veteran

    Innlegg:
    2,923
    Likes mottatt:
    29,231
    Bonuspoeng:
    183
    Brukte en del tid på CT telefonen for å gå gjennom endringer osv i en bestilling tildigere i dag. Når vi kom til kredittkortinfo etter 10-15 minutter ble vi brått brutt. Tenkte ¤#%&¤!!! Nå må jeg gjennom hele mølla på nytt, og mulig jeg møter en av de mindre velvillige agentene neste gang.

    Men, før jeg fikk ringt på nytt ble jeg oppringt av fyren jeg hadde snakket med som beklaget bruddet, og kunne fortsette prosessen, og sørge for at alt ordnet seg. Så kudos for bra service!
     
    Kristian, OyvindN, cooolcatz and 14 others like this.
  19. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,283
    Likes mottatt:
    6,397
    Bonuspoeng:
    183
    Synd SAS har sluttet med spørreundersøkelse etter samtalen, for dette sto til stryk:

    Jeg: "I would like to book a Eurobonus trip from..."
    Agent: "You need to call the hotline"
    Jeg: "What hotline? The Amex line?"
    Agent: "Yes, you need to call the hotline"
    Jeg: "I'm not using an Amex voucher on this trip"
    Agent: "I see that you have a voucher. You need to call the hotline. Let me find you the number"
    Jeg: "I'm booking a Eurobonus trip without the Amex voucher"
    Agent: "You need to call the hotline"

    *HUACA*
     
    Kristian, Teknolai, OyvindN and 4 others like this.
  20. The_Dude

    The_Dude EBG / Asante Gold Elite Plus / LH Senator / Pompøs

    Innlegg:
    1,279
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Skjedde meg også, men opplever også at de ikke ringer opp..
     

Del denne siden