SAS kundeservice, historier fra virkeligheten

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av RoadKing, 07. febr 2022.

  1. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,571
    Likes mottatt:
    9,134
    Bonuspoeng:
    183
    Utrolig stort spenn mellom agenter, altså
    Ringte vanlig telefon idag, endre eksisterende reise der et leg skulle oppgraderes til biz. Gjort på 2 min, inkl spørsmål om jeg brukte CT og legge inn kredittkortnr.
     
    Teknolai liker dette
  2. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,916
    Likes mottatt:
    8,592
    Bonuspoeng:
    183
    Stuttfeiten, Maggie and NoLimit like this.
  3. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,311
    Likes mottatt:
    7,680
    Bonuspoeng:
    293
    NoLimit liker dette
  4. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,571
    Likes mottatt:
    9,134
    Bonuspoeng:
    183
    Oh
    My
    God
     
    RoadKing and Flyrlavt like this.
  5. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,311
    Likes mottatt:
    7,680
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg tror vel egentlig ikke det, men følgende er jo famous last words :D
     
    Lars J liker dette
  6. Jensemann

    Jensemann Aktivt Medlem

    Innlegg:
    407
    Likes mottatt:
    1,256
    Bonuspoeng:
    93
    Hvor er liker ikke knappeno_O?
     
    thfagert liker dette
  7. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,229
    Likes mottatt:
    33,762
    Bonuspoeng:
    293
    +1
     
  8. The_Dude

    The_Dude EBG / Asante Gold Elite Plus / LH Senator / Pompøs

    Innlegg:
    1,323
    Likes mottatt:
    2,290
    Bonuspoeng:
    113
    Offshoring er ut og nearshoring er inn. De skallede herrer har funnet ut at alt blir så mye bedre (og 20% billigere enn SE) om man bruker Estisk arbeidskraft i stedet.

    Det blir selvsagt like mye tyvärr, ikke minst fordi nå skal 300 nye mennesker læres opp.
     
    themichael, Spielhaug and Teknolai like this.
  9. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,311
    Likes mottatt:
    7,680
    Bonuspoeng:
    293
    Som man sier.. Fram og tilbake er like langt.
     
  10. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,942
    Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    Angivelig er 95% av Klarna sin kundeservice AI-bots. Så tror kanskje at det går den veien med de fleste av selskaper sin kundeservice. Når en ser på hvor elendig mange av de fysiske agentene er skal det vel ikke mye til å trene opp en bot til å overgå det. Men det var det med SAS IT da...
     
    NoLimit and Kristian like this.
  11. Bonsai

    Bonsai Medlem

    Innlegg:
    74
    Likes mottatt:
    314
    Bonuspoeng:
    53
    SAS har en station support som groundhandlere kan bruke, de skal blant annet kunne hjelpe oss med innsjekks problemer, uforutsette hendelser, rebooking/reissue av ticket, legge til dyr/våpen osv i booking og diverse annet.

    Problemet er at dette kontoret er i Warsawa og det er ofte vanskelig å kommunisere med andre parten enten pga språkkunnskaper eller fordi de sitter med mikrofonen i andre enden av rommet de sitter i.

    Til gjengjeld klarer de som regel å løse problemet, men ikke før man har forklart problemstillingen på 5 forkskjellige måter og latt de bruke 10minutter på å fikse noe man selv kunne fikset på 2minutter hvis SAS hadde latt oss ha samme system tilgang.

    OSL/ARN/CPH har egen support avdeling lokalt, så de slipper å deale med Warsawa, men vi på andre stasjoner får ikke lov å bruke disse avdelingene. :)
     
    Kristian, Teknolai, Flymunda and 13 others like this.

Del denne siden