Jeg bare må dele denne dialogen med EBD mailen.
Det tok altså et døgn med "god dag mann, økseskaft" svar før jeg nesten får riktig svar.
Leser de i hele tatt mailene, eller er det et misfoster av forsøk på implementasjon av AI bak? Man kan jo undres...
Jeg har en annen dialog og, hvor jeg sier at jeg skal ha med et barnesete for et barnebarn og om jeg bør reservere plass til dette som spesialbagasje på flyet. Svaret her var
Du har rett til å sjekke den inn som spesialbagasje om du vil eller du kan ta det med ombord på flyet, ettersom du har et barn på billetten.
Etter runden med det første spørsmålet gadd jeg ikke en runde nummer to.
Kanskje er det fordi det er svensker, de forstår ikke norsk?
*** Sendt EBD mailen 11/6 kl 08:38
Hei
Har bestilt Plus/Business for meg og min fru t/r OSL-LPA i desember med bruk av SAS Mastercard Fly Premium.
Vår tur til LPA står som Premium Bonus.
Vår tur tilbake til Oslo står som Business Bonus.
Hva er årsaken til denne forskjellen?
*** Svar fra EBD mailen 11/6 kl 12:19
Hej RoadKing.
Tack för ditt e-mail.
Både 2 boknings referenser är samma klass. SAS Bonusbiljetter i Premium (Plus Pro).
Ha en fortsatt fin dag!
*** Sendt EBD mailen 11/6 kl 14:26
Takk for svar, men så er det det at det finnes ikke noe slikt som premium etter 1 oktober.
Betyr det at min billett da er Business eller økonomi?
*** Svar fra EBD mailen 11/6 kl 15:12
Hej RoadKing.
Tack för ditt e-mail.
Du har bokat SAS EuroBonus biljetter.
Biljettyper – lämpliga för alla resenärer och budgetar | SAS (link til SAS SE Biljettyper)
Återkom om det finns något annat vi kan hjälpa till med.
Ha en fortsatt fin dag!
*** Sendt EBD mailen 11/6 kl 16:16
Det har du helt rett i, og det vet jeg.
Jeg har booket det som før het Plus Bonus.
På siden som du sendte meg link til, så står følgende å lese for billettklasser etter 1 oktober:
« Vi erbjuder följande biljettalternativ i Premium på inrikesflyg såväl som utanför Europa:»
Med andre ord; Det er ikke Premium for reiser i europa.
Så, mitt spørsmål er da fortsatt ubesvart;
Min reise OSL-LPA som i appen angis som Premium Bonus,
en klasse som ikke tilbys på OSL-LPA,
hvorfor står ikke den som Business Bonus slik tilfellet er for returen LPA-OSL?
*** Svar fra EBD mailen 12/6 kl 08:58
Hej RoadKing.
Tack för ditt e-mail.
Efter den 1 oktober, när biljettnamnen uppdateras,
kommer din biljett att klassas som en Business-biljett.
Denna ändring har ännu inte hunnit synas på SAS hemsida eller i appen,
så din biljett kan visa fel namn så länge.
Återkom om det finns något annat vi kan hjälpa till med.
Ha en fortsatt fin dag!