SAS Mastercard Premium (samletråd)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av dkvt, 13. mai 2017.

1. DanH

DanH Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,980
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg testet CT samtidig og den virket også. Så kan være lokalt problem?

2. afirm

afirm Veteran Moderator

Likes mottatt:
    5,801
    Bonuspoeng:
    183
    Fungerar heilt fint her.

Brukte denne lenka for å finne ledige dator: https://www.sas.no/eurobonus/award/#/booking

Gjekk deretter tilbake til den vanlege søkesida og søkte opp datoane. Då fekk eg opp kampanjen.

bonusreise biz-go.png

Men eg har ikkje tid til 14 dagar i Miami i juni..

Last edited: 02. juni 2017
    Robamu, Xflipper, Upsaker and 3 others like this.
  3. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Det er ikke sikker det holder at du ikke har hatt SAS MC i to år. Da jeg bestilt SAS MC så prøvde de seg med at jeg hadde MC kort via banken som jeg aldri hadde brukt, men endte opp med å få poengen. I denne omgangen har jeg Shell MC, men vil hardnakket be om å få poengen for jeg har ikke sett vilkår som sier at jeg ikke kvalifiserer til å få velkomst bonus.

4. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Har du poeng i hovedsak fra flyreiser, eller er det en saligblanding som gjør at du kommer opp på 200 000pluss?

5. DanH

DanH Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,980
    Bonuspoeng:
    113
    De har jo ikke noen *Gjelder ikke hvis du har hatt et SAS MC de siste to årene under informasjon om kortet, så det burde man klare å krangle seg til ja @Fredrik81 !

SAS MC Premium.png

FastLane and Fredrik81 like this.
  6. afirm

afirm Veteran Moderator

Likes mottatt:
    5,801
    Bonuspoeng:
    183
    Eit realistisk anslag er vel at maks 20% av mine opptente poeng er frå flygingar. Med Sogndal Haukåsen som næraste flyplass og Widerøe sine anbudsruter som einaste alternativ vert det ikkje mykje fres i oppteninga.

Eg er også usikker på om eg har opptent 200.000 poeng det siste året, eg har 140.000 med utløp 31. oktober 2021 og eg er usikker på om eg opptente 60.000 poeng på tilsvarande månadar i fjor. Men når eg sjekkar eurobonusprofilen min so ser det slik ut:

bonus fly.png

So det kan vel kanskje hende at det er nokon feilregistreringar inne i bilete her, og at eg eigentleg ikkje har opptent 200.000 siste året.

Fredrik81 liker dette
  7. A346

A346 Medlem

Likes mottatt:
    191
    Bonuspoeng:
    43
    Det forbeholdet kommer dessverre først i neste steg... :-(

8. haga89

haga89 Medlem

Likes mottatt:
    89
    Bonuspoeng:
    18
    Da ble det booket tur til Svalbard i April neste år 10 000 poeng per stk i SAS plus. Så har man noen måneder å glede seg på.

Misterix liker dette
  9. Claus

Claus Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    352
    Bonuspoeng:
    63
    Se på bildet i det aller første innlegget i tråden, der står det "Oppgrader til Premium....10000 poeng i velkomstpremie".

10. A346

A346 Medlem

Likes mottatt:
    191
    Bonuspoeng:
    43
    Har noen gyldig epost til kundeservice?

Forsøkte [email protected] fra tidligere korrespondanse, men fikk den i retur.

11. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har 45K i poeng fra flyreiser i fjor og tilsammen 250ish poeng opptjent i fjor. og har funnet ut følgende:
    Det må være ledig i feks pluss/C begge veier for og aktivere rabatten(du kan ikke fly C en vei og pluss i retur og få rabatt)
    Jeg er tydeligvis på nivå 4 med min opptjening i fjor og kan bestille både pluss og C til USA med rabatt :)

Dette virker egentlig bra så lenge sas kan øke tilgangen på C award seter. Hvis det skjer rykre nok Saga MC til fordel for dette ;)

Fredrik81 liker dette
  12. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    1,985
    Bonuspoeng:
    113
    Har ikke formelt fått innvilget kortet, men rabatt rr på plass.

Fin fint med Plus tilgjengelighet og litt mat på mine 4-8 innenriks bonusturer, samt 1-2 Europaturer. Hvis det skulle blir brukt på IC er det bare en ekstra bonus. Lett verdi for pengene når det i tillegg drillet inn 1000 basispoeng hver måned. Har vært både rundt gullgrensen og diamantgrensen siste årene så det kan være utslagsgivende.

13. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,694
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg får bare opp Amex-kampanjen, men den funker ikke den heller. Premium-kortet ble innvilget.

14. kristtorp

kristtorp Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    196
    Bonuspoeng:
    43
    Hvor er det dere ser disse kampanjene? Hos meg er det kun en banner som sier at jeg kan booke med poeng + penger.

15. Flyer91

Flyer91 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    86
    Bonuspoeng:
    28
    Men dette gjelder jo for søknad for SAS Eurobonus World Mastercard Premium. Er vel ingen som har hatt mulighet til å ha dette kortet de to siste årene vel ? Det står jo heller ikke spesifisert at det også gjelder det vanlige Mastercard? Dette er jo søknadsiden til premiumkortet og i min verden er i Premium ett annet kort enn det vanlige kortet.

Last edited: 02. juni 2017
    Baldrick and A346 like this.
  16. A346

A346 Medlem

Likes mottatt:
    191
    Bonuspoeng:
    43
    Godt poeng! Jeg legger inn en søknad og bruker dine argumenter dersom de ikke vil gi meg velkomstpoeng.

Flyer91 liker dette
  17. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Velg book for poeng, så når du velger fly(du har alt valgt dato og sett at det er ledig) så får du en kampanje knapp heeelt øverst som rullegardin meny ;)

kristtorp liker dette
  18. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    På mobilen er MC borte, kun amex.. merkelig...

19. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,116
    Bonuspoeng:
    183
    Snakket med kundeservice i dag og vi kan også si opp kortet halvveis i perioden og få refundert resterende måneder hvis dere ønsker det.

Er det noe sted vi kan se hvor mye vi har spart av poeng siste 12 måneder på SAS Eirobonus? Kundeservice sa at alt siste 12 måneder teller med i nivå beregningen (unntatt overføring av poeng fra familie) også det vi har opparbeidet før vi får kortet:):D

Er vel ingen grunn til å beholde dnb saga mc koblingen nå lenger vel? Eneste jeg ser er at vi mister 20 eurobonus poeng når vi fyller drivstoff på Shell.

FastLane liker dette
  20. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,721
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har tilgang til Plus interkontinentalt, men ikke Business, så er tydeligvis på nivå 3.

SAS sine nettsider sier at jeg har opptjent 240k poeng siste 12 måneder, men er vel en bug i forbindelse med overføringen som skjedde nylig. At jeg har opptjent mellom 100 og 200k poeng stemmer nok godt, men er nok ikke langt unna 200k.

Overføring fra Trumf teller vel, hvis jeg kan finne ut hvor langt jeg er unna 200k vurderer jeg å gjøre en overføring for å kunne bestille en interkontinental C-billett til 60k poeng.

Jeg mener å ha lest et sted at dette "inntil videre" ikke fører med rabatterte bonusbilletter, noen som kan huske hvor det står? Og "inntil videre" kan vel da tyde på at det er tekniske utfordringer (rabatt-funksjonen kan bare bruke en rabatt), og at vi senere vil kunne bruke dette sammen med kampanjebilletter, og kanskje til og med CT?

Edit: Fant det! "For øyeblikket kan man ikke kombinere Fly Premium med andre rabatter."

Del denne siden