SAS Mastercard Premium (samletråd)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av dkvt, 13. mai 2017.

  1. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,210
    Likes mottatt:
    22,272
    Bonuspoeng:
    183
    Alle grunn- og ekstrapoeng du tener tel mot FP uavhengig av om det kjem frå kort, trumf, shopping etc.
     
  2. Bonusduk

    Bonusduk Bonus jeger

    Innlegg:
    500
    Likes mottatt:
    1,297
    Bonuspoeng:
    93
    Level 3 oppnådd nå siden starten 8 November 2018. Godt fornøyd mtp det kun er privat forbruk + regninger via Payr.

    Omsetning 267823,- Nok
    Seb MC P EB 52359
    EB via Trumf i samme periode 55500

    :)
     
    johanna, drsyk, Xflipper and 3 others like this.
  3. joskje

    joskje Senior Medlem

    Innlegg:
    743
    Likes mottatt:
    1,047
    Bonuspoeng:
    93
    Nei, ligningstallene som vises på kredittsjekker blir oppdatert når de offisielle skattetallene kommer i slutten av oktober. ;) Jeg er selv student og fikk avslag da jeg først søkte pga lave inntekter 2017. Kunne derimot bare sende inn lønnslipper for siste 3 mnd og vipps var søknaden godkjent. Tipper de godtar skattemeldingen som kommer i morgen også, som bevis på inntekt:)
     
  4. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,566
    Likes mottatt:
    6,544
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke nødvendigvis.. Jeg har fått brev om at det er foretatt kredittsjekk på sommeren hvor fjorårets tall allerede er med.
     
  5. joskje

    joskje Senior Medlem

    Innlegg:
    743
    Likes mottatt:
    1,047
    Bonuspoeng:
    93
    Det høres veldig rart ut.. Tallene er jo ikke klare enda, per definisjon av at man skal se over skattemeldingen sin for å korrigere den ved evt feil. Eventuelt sende inn næringsrapport om man driver eget selskap som vil gi en helt annen inntekt og skattegrunnlag, særlig om man overfører inntekten i selskapet på ektefellen. Er litt nysgjerrig på hvor kredittsjekkselskapet du nevner har fått de tallene fra..
     
  6. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,566
    Likes mottatt:
    6,544
    Bonuspoeng:
    183
    Dette er da etter skatteoppgjøret har kommet og man har fått igjen på skatten/fått regning på restskatt. Hvis man har endringer eller andre forhold som gjør at oppgjøret kommer i oktober så vil tallene såklart ikke være tilgjengelige enda
     
  7. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,210
    Likes mottatt:
    22,272
    Bonuspoeng:
    183
    Tala vert tilgjengelige for kredittsjekk før nettavisene får fråtse i dei på hausten. Usikker på kor lenge før.
     
  8. joskje

    joskje Senior Medlem

    Innlegg:
    743
    Likes mottatt:
    1,047
    Bonuspoeng:
    93
    Det kan være. Ifølge skatteetaten på Facebook ble tallene overført til kredittselskapene 17. oktober i 2018, så jeg forholder meg til det de sier. Men mulig det kommer før, jeg jobber dessverre ikke i den sektoren:p
     
  9. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,210
    Likes mottatt:
    22,272
    Bonuspoeng:
    183
    Då er det nok 17. oktober som er rett ja ;) . Ser det er berre ca 2-3 veker før dei kjem i avisene.
     
  10. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,566
    Likes mottatt:
    6,544
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har et brev om kredittvurdering liggende i Digipost datert 20.07.2018 som har skattetall fra 2017.

    Jeg er litt sjokkert over at jeg faktisk fikk brukt digipost til noe...
     
    jonss and joskje like this.
  11. joskje

    joskje Senior Medlem

    Innlegg:
    743
    Likes mottatt:
    1,047
    Bonuspoeng:
    93
    Ingen poeng her :eek:
     
  12. Mavo

    Mavo Senior Medlem

    Innlegg:
    531
    Likes mottatt:
    472
    Bonuspoeng:
    63
    Dette sto i alle fall i et brev fra en kredittvurdering gjort av meg nå nylig:

    "Nyere ligningstall oppdateres når disse
    legges ut offentlig hver høst."
     
    joskje liker dette
  13. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    EB Poengene er på plass her samt 1000 status poeng;)
     
  14. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,566
    Likes mottatt:
    6,544
    Bonuspoeng:
    183
    Det kan jo være at etter at skatteetaten gikk fra å levere skatteoppgjør for noen i juni og resten i oktober til å fortløpende ferdigstille skatteoppgjør så får kredittselskapene også tilgang til disse fortløpende. Også kommuniseres oktober som dato de er garantert tilgjengelig for alle.
     
  15. Mavo

    Mavo Senior Medlem

    Innlegg:
    531
    Likes mottatt:
    472
    Bonuspoeng:
    63
    Høres fornuftig ut :)
     
  16. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,282
    Likes mottatt:
    1,346
    Bonuspoeng:
    113
    Flere som mangler statuspoeng fra januar? Har fått for des og feb, men ingenting i januar. Har så klart spend i alle disse månedene. Sendte en mail via nettbanken til SEB, og ba dem kjøre dobbelt en annen måned for å kompensere, men har ikke fått noe svar eller ekstra poeng. Ser ut som jeg bikker grensen for gull akkurat uten de 1000 poengene, men rett skal jo være rett - og de reklamerer jo vitterlig for 12 x månedlige statuspoeng og ikke 11.
     
  17. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,566
    Likes mottatt:
    6,544
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis du har fått refundert penger til kredittkortet sånn at du har stått i pluss ved månedsskiftet så har folk tidligere hatt problemer med at poengene ikke kommer inn. Isåfall klarer kundeservice å fikse det.

    Hvis du ikke har hatt forbruk på kortet i det hele tatt i løpet av måneden så får du desverre ikke poeng, men antar at det ikke er det som er problemet :)
     
  18. Martin_BGO

    Martin_BGO Nytt Medlem

    Innlegg:
    15
    Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    3
    Da er mitt første SAS EB MC Premium ankommet :)
    Men jeg ser at utløpstiden er veldig kort: 07/19. Er dette vanlig? Blir neste kort av lengre varighet; 1 eller 2 år??
     
  19. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,200
    Likes mottatt:
    17,201
    Bonuspoeng:
    293
    Den har nok utløpstid relatert til når opptjeningsperioden er hos SAS.
     
  20. Martin_BGO

    Martin_BGO Nytt Medlem

    Innlegg:
    15
    Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    3
    Takk for svar! Siden kvalifiseringsperioden min på EB er 1. mai 2018 - 30. april 2019, så derfor skjønner jeg ikke dette helt. Er det noe jeg overser her?
     

Del denne siden