SAS Mastercard Premium (samletråd)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av dkvt, 13. mai 2017.

1. NoLimit

NoLimit Evig ung

Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Statuspoengen kommer vel alltid i begynnelsen av måneden?

2. hardlanding

hardlanding Nytt Medlem

Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    3
    Hmm, nå ser jeg at det står i betingelsene (https://www.codanforsikring.no/Site...eb/SAS-Eurobonus_World-Mastercard-Premium.pdf) at "Likeledes dekkes ikke merutgifter som følge av konkurs, arrest, beslaglegging eller andre inngrep av den offentlige myndighet."

Hvis ikke merutgifter dekkes, så dekkes kanskje selve utgiftene for billettene? Skal høre med dem

fly4fun liker dette
  3. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,490
    Bonuspoeng:
    113
    Dette skal gå greit.
    https://www.dinside.no/okonomi/hva-skjer-med-flybilletten-ved-en-konkurs/61095364

chrt, gert, hardlanding and 3 others like this.
  4. staledude

staledude EBG, GHA Black, HH D, NCC G, AvisPC ...

Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Poeng og statuspoeng for en måned kommer alltid samtidig innen den 10. påfølgende måned. En måned uten poengopptjening gir ikke statuspoeng.

5. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,906
    Bonuspoeng:
    293
    hardlanding liker dette
  6. hardlanding

hardlanding Nytt Medlem

Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    3
    Jorge liker dette
  7. oggaman

oggaman Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    222
    Bonuspoeng:
    43
    Hei folkens. Har i dag Shell MC, men snuser litt på SAS Mastercard Premium. Inntjeningen blir omtrent den samme, men 5 eb ekstra i utlandet pr. hundrings med SAS-kortet. Shellkortet er gratis, mens SAS-kortet koster 1500 i året.

Det som frister meg med SAS-kortet er at jeg da kan kjøpe bonusbilletter i plus/business, men kun betale for go. Neste sommer har jeg planer om en tur for familien (2 voksne og 2 barn) til Italia/Frankrike/Spania. Dette vil koste meg 90.000 poeng. Om jeg har SAS-kortet så kan jeg ta denne turen med business-class? Er det også bedre tilgjengelighet på billetter? Ser at det ofte kan være vanskelig å få booket billetter til 30.000 poeng t/r til en del av de aktuelle destinasjonene.

Får dessuten 10.000 ekstra EB-poeng om jeg bestiller SAS-kortet nå, så det frister litt...

8. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,087
    Bonuspoeng:
    183
    Du får berre Plus (ikkje business) til Sør-Europa. I tillegg kan du, i motsetning til Shell MC, nytte kortet til rekningsbetaling i Payr, det kan du ikkje med Shell MC.

drsyk liker dette
  9. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,414
    Bonuspoeng:
    293
    Men siden Shell er gratis, hvorfor ikke ha begge 2...Masse muligheter via trumf opptjening for å maksimerer EB:
    Shell daglig spend: Trumf-->EB
    SAS MC: Payr -->EB grunnpoeng/status+Premium+EB ekstrapoeng

Maggie and Sunnfjordingen like this.
  10. oggaman

oggaman Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    222
    Bonuspoeng:
    43
    Joda, skulle gjerne hatt begge to, men SAS-kortet koster 1500 i året...

Stemmer det at tilgjengeligheten på "billige" bonusbilletter blir bedre med SAS-kortet da man kan søke etter Business/Plus-billetter i tillegg til go?

11. awt

awt Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,993
    Bonuspoeng:
    93
    Mnja, på sett og vis. Tilgjengeligheten på billettene er jo lik, men alle vil koste det samme, så om en ikke har poeng nok til plus- og/eller business-pris kan man si den er bedre.

Business får man forøvrig kun når man skal til USA og Asia, men her må man også passere 200K opptjente poeng i året for å få disse til go-pris.

oggaman liker dette
  12. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,087
    Bonuspoeng:
    183
    SAS-kortet kostar 1500 uavhengig av om du har Shell-kortet i tillegg. Personlig synst eg at moglegheita til å tene poeng i Payr greit forsvarer årsprisen. Om du legg til grunn ein verdi på 15p/kr må du ha rekningar for 150k i året for å forsvare prisen.

Tilgangen til billettar er lik, men om du tener nok poeng til å kjøpe dei billettane du vil ha til GO-pris vert for so vidt tilgangen av "billige" billettar betre, ettersom også Plus (Og biz på IC med FP4) vert å ansjå som "billige".

oggaman and drsyk like this.
  13. oggaman

oggaman Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    222
    Bonuspoeng:
    43
    Takker for svar. Hva mener de med "Dine poeng" og +50 000 på SAS Plus Europa (se bilde)?

Attached Files:

14. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    1,992
    Bonuspoeng:
    113
    Dine poeng er hvor mye poeng du har opptjent TOTALT siste 12 måneder. Når du når en milepæl får du fordelen som vist i raden i de neste 12 månedene.

oggaman liker dette
  15. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    For å reise SAS Plus i Europa til poengprisen av Go må du ha tjent inn 50 000 bonuspoeng i løpet av de siste 12 måneder. Du får da tilgang til dette Fly Premium-nivået de neste 12 månedene, evt lenger hvis du hele tiden holder deg over 50 000 poeng opptjent de siste 12 måneder. Alle poeng teller, dvs poeng for å fly, poeng fra Sas Mastercard, SAS Amex, poeng konvertert fra Trumf (deriblandt Shell MC) osv osv. Bortsett fra statuspoengene man kan få fra SAS Amex, SAS MC Premium og DNB.

oggaman liker dette
  16. joskje

joskje Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,140
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som vet hva som skjer med FP-kupongen når man sier opp kortene sine hos SEB? Er den fortsatt gyldig i 12mnd? :rolleyes: Mener å ha lest i vilkårene at den ikke er det, men blir det faktisk praktisert?

Guden liker dette
  17. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,019
    Bonuspoeng:
    293
    Dumt spørsmål. Vil skattemeldingen som kommer torsdag være synlig når det gjøres kredittsjekk? Eller vil neste synlige papir for firmaene som utfører kredittsjekk for kredittkortselskaper være når skatteoppgjøret kommer til sommeren.

Har en kompis som er student, og som økte inntekten kraftig fra 2017 til 18, men som får avslag på feks SASMC, ut fra de opplysningene som har vært søkbare.

18. samtom

samtom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    903
    Bonuspoeng:
    93
    Ser ut som poengene for mars er inne allerede. Tidlig ute denne gangen, gitt!

indahla liker dette
  19. BogZog

BogZog Nytt Medlem

Likes mottatt:
    8
    Bonuspoeng:
    3
    Mister man ikke sitt Fly Premium nivå med denne strategien? Ut fra hva jeg skjønner så kan man maksimalt tjene 54 000 poeng pr kort via Payr...har man pointearner kan man doble dette..men du kommer vel neppe opp på øverste Fly Premium nivå? Bruk av Trumf gir deg vel ikke noen økt fly Premium nivå, eller tar jeg feil?

20. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    29,349
    Bonuspoeng:
    183
    Trumf konvertert til EB teller mot FP nivå

Del denne siden