SAS Mastercard Premium (samletråd)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av dkvt, 13. mai 2017.

1. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,358
    Bonuspoeng:
    183
    Eg har kansellert ein CT reise som var betalt med gamle american express, men denne er no kredittert til mitt SAS MC kort, og då får eg fråtrekk på 25poeng per 100 lapp, mens eg betalte i kursen 20/100. (og heldigvis to dager før kampanje)

No er det ikkje dei 320 poenga(jo, kanskje litt), men litt prinsipp. Klager eg til SAS MC, EBD mailen eller skal eg berre rope det ut i natta og bite det i meg?

Eg har ytterlegare to CT-kanselleringar som er gjort på samme måte, og som eg ikkje har fått overført og må etterlyse, og då blir det vel bortimot 1000 poeng

2. Gnilre

Gnilre Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,555
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har allerede SAS Fly Premium statusnivå fordi jeg har opptjent over 200.000 poeng siste år. Det er jo ikke slik at SAS Mastercard Premium gir noen spesielle fordeler ved høyt forbruk slik AMEX gjør med en grense på 150.000 kroner for første CT. Shell MC og SAS Mastercard Premium er derfor like gode ved bruk etter hva jeg kan forstå.

jonss and awt like this.
  3. joskje

joskje Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,140
    Bonuspoeng:
    93
    Vel, jeg ser ingen poeng i å beholde shell MC hvis du først betaler for SAS MC. Når det nye gjeldsregisteret kommer til høsten kommer jeg hvertfall til å kvitte meg alle kredittkortene jeg knapt bruker. Er litt nyskjerrig på å høre hvorfor du mener det er "mest fornuftig" å bruke shell MC fremfor SAS MC?

Om alle hadde brukt SASMC kun til payr(les: mange gjør dette allerede dessverre), så er det bare et tidsspørmål før de fjerner muligheten for poengopptjening på payr/vipps, slik som skjedde med shell mc. De kan også terminere kundeforholdet ditt om de mener du "misbruker" bonusopptjeningen;)

SAJblue, Storbaba and 1884derby like this.
  4. Magnus77

Magnus77 Senior Medlem

Likes mottatt:
    980
    Bonuspoeng:
    93
    Fordelen med å beholde Shell mc er jo at man kan bruke dette som hovekort i tillegg til Amex der de godtar dette,og så kan du betale shell mc fakturaen i payr med Sas mc, såkalt dobbeltdipping. Det er derimot ikke innafor å betale sin sas mc regning i payr med sitt sas mc kort.

5. Boleole

Boleole Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    Man kan også bruke Shell mc til jobbutlegg, man trenger ikke skatte av trumfpoeng.

6. Gnilre

Gnilre Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,555
    Bonuspoeng:
    93
    Det er dette jeg har startet med nå og håper det er innenfor regelverket. Jeg bruker dog SAS MC bare sånn at det ikke kun skal stå payr på fakturaen :)

7. oveovo

oveovo Medlem

Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    28
    I dag fikk jeg plutselig inn poeng som jeg hadde etterlyst for transaksjoner 21. desember. Er vel nesten 3 måneder siden jeg meldte fra, men da virker det jo som om de begynner å få kontroll på tilbakemeldingene de får hvertfall.

8. wilco

wilco Medlem

Likes mottatt:
    266
    Bonuspoeng:
    63
    Fikk i dag nytt SAS MC-kort, og til min forferdelse var jeg blitt nedgradert til sølv :eek: Det til tross for at jeg rekvalifiserte til gull for flere måneder siden. Noen andre som har opplevd lignende? Kjedelig å legge inn dette kortet til faste trekk, og så måtte oppdatere det når/hvis et nytt kort kommer seilende om få dager. Er det noe poeng å ta kontakt med SEB, eller er dette en typisk feil som retter seg selv?

9. awt

awt Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,993
    Bonuspoeng:
    93
    Det er kun fargen som endres om du får nytt. Alle sifre er de samme.

10. democomputer

democomputer Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,593
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg fikk ny utløpsdato da jeg gikk fra sølv til gull.

K

11. awt

awt Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,993
    Bonuspoeng:
    93
    Min var helt lik, så mulig det endres om det er X antall måneder til utløp?

12. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,532
    Bonuspoeng:
    113
    Flere som har opplevd at de har fått pointearner kort, men ikke fått kode til det?

Bestilte til en kompis (som bor på annen adresse). Har fått kortet i posten hos meg, men ikke kode. Om jeg bruker "se pin" funksjon får jeg bare tilgang til mitt kort (men ser hans i oversikten over ulike kort på forsiden). Om han prøver å logge seg inn i SEB-nettbank, så kommer han ikke inn. Han sier han ikke mottok noen form for "velg din pin-kode" mail eller sms.

13. joskje

joskje Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,140
    Bonuspoeng:
    93
    ..og du følte at det var mer logisk å spørre her heller enn å sende en e-post til kundeservice, evt. ringe dem? Funket for meg da jeg bestilte til madammen:rolleyes:

14. samtom

samtom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    903
    Bonuspoeng:
    93
    Hos oss kom instrukser for å velge kode i posten (der hvor du må ringe et nr for å sette koden) først en stund etter selve kortet dukket opp.

Neonex liker dette
  15. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,532
    Bonuspoeng:
    113
    Så klart gjorde jeg det. Spesielt når jeg har klart å bestille et kort jeg egentlig ikke har lov til (bestilt til en kompis; vi er ikke samboere og ikke i familie). Så da ringer jeg så klart ikke kundeservice og opplyser om det, nei.

Type 11 dager sent? Kortet kom, datert 18.03.

16. hardlanding

hardlanding Nytt Medlem

Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    3
    Heisann,

Jeg bestilte to billetter med Wow Air for å fly til USA i sommer, og nå har de gått konkurs. Jeg hadde ikke fått med meg at de slet sånn, og innser at jeg ikke burde ha kjøpt hos dem.

Jeg gjorde kjøpet med mitt SAS MC, direkte på Wow sine hjemmesider. Er det noen som vet om jeg kan få noe igjen fra kredittkortselskapet?

Takk for all hjelp!

17. fly4fun

fly4fun Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    339
    Bonuspoeng:
    63
    Konkurs er som regel utelatt i alle forsikringsbetingelser.

18. NoLimit

NoLimit Evig ung

Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Er det flere som ikke har fått EB statuspoeng for mars måned?

Har ikke turt å ringe inn å klage siden jeg kun bruker SAS MC til Payr ;)

19. samtom

samtom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    903
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk statuspoeng 7. mars. Samme dag som ekstrapoengene kom.

20. staledude

staledude EBG, GHA Black, HH D, NCC G, AvisPC ...

Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Vi er vel fremdeles i Mars måned så vidt jeg vet

Del denne siden