SAS Mastercard Premium (samletråd)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av dkvt, 13. mai 2017.

1. zetson

zetson Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Takk for det

2. XIII

XIII Senior Medlem

Likes mottatt:
    357
    Bonuspoeng:
    63
    som forberedelse til dobbelt poeng helgen har jeg et spørsmål. Kan man send inn penger i forkant for å bruke mer enn grensen sin?
    Jeg leste her at det ikke går hvis man skal betale én ting som er faktisk høyere en sin kredittgrense. Men noe sånt:

La oss si jeg har en kjøpsgrense på 100.000.
    Sender 60.000 i forkant sånn at det viser "Disponibelt beløp: kr 160 000" i appen.
    Når helgen kommer kjøper jeg på tre forksjellige steder for 50.000.
    Vil det gå an?

Jeg prøver å samle så mye som mulig som jeg kan betale den helgen! Skal til og med betale i forkant madame sine eksamer osv på trafikkskolen ;D

3. Ddan

Ddan Medlem

Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    28
    Her avslører jeg meg sikkert meg selv som skikkelig rookie. Hvad er dobbel poeng helg?

4. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    2,024
    Bonuspoeng:
    113
    SAS MC har kampanjer hvor man får doblepoeng på alle kjøpe ila en helg. Er vel en nå snart, krever stort sett registrering.

5. Ddan

Ddan Medlem

Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    28
    Takk for rask svar. Skikkelig dumt. Skulle til å bestille SAS MC Prem i dag :(

6. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,164
    Bonuspoeng:
    113
    Du kan ofte ringe dem og "melde" deg på manuelt i ettertid. De er stor sett behjelpelige og ordner opp. Vært et forsøk ;)

Ddan liker dette
  7. Ddan

Ddan Medlem

Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    28
    Kult. Kanskje jeg skal prøve det. Veit du hvor lenge det vanligvis går før man får kortet?

8. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,164
    Bonuspoeng:
    113
    3-7 dager vill jeg tippe.

Ddan liker dette
  9. Xaantiam

Xaantiam EB n00b

Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Hvilken kode sendes fra Curve til SAS MC ved TimeTravel? Går det feks. å betale regninger i Payr med NCC, og så bruke timetravel når det er doble poeng?

10. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    2,024
    Bonuspoeng:
    113
    Tidligere så sendte Curve samme kode for alle flyselskaper, så ikke 25 poeng for SAS kjøp, men det er kanskje endret.

11. XIII

XIII Senior Medlem

Likes mottatt:
    357
    Bonuspoeng:
    63
    Noen som kan svare dette?

12. Christian

Christian Senior Medlem

Likes mottatt:
    425
    Bonuspoeng:
    83
    Mener noen her tidligere har skrevet at dette ikke var greit, men mener også at jeg selv har gjort det for et par år siden. Med så store beløp er det uansett greit å ringe kunderservice og gi beskjed om at det kommer noen belastninger som er større enn vanlig.

13. strikerbird

strikerbird Medlem

Likes mottatt:
    22
    Bonuspoeng:
    8
    Hei,
    Kanskje et spørsmål som har blitt svaret mange ganger, men finner ingen svar. Med tanke på Fly Premium nivå står det de siste 12 mnd.
    Betyr det fra første 01 januar, eller fra dagen jeg søkte for SAS MasterCard eller SAS Eurobonus året eller?

Med vennlig hilsen,

SB

14. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,259
    Bonuspoeng:
    293
    Akkurat det som står; siste 12 mnd. Altså fra i dag og 12 mnd bakover.

15. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,441
    Bonuspoeng:
    113
    Mao. en kontinuerlig rullering ift, de siste 12...

16. Nummer2

Nummer2 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Skriver dette innlegget med eget nick for "anonymisering".

Traff en gammal skolekamerat på reise i helgen som av alle ting har tilknytning til SEB for øyeblikket, uten å gå nærmere inn på det. Vi kom naturligvis inn på bonuspoeng siden han også holder på med det, og han fortale at SEB fremdeles holdt på å tette 3 hull i forbindelse med misbruk av opptjening av EBP. Spurte om hva men han var ikke veldig snakkesalig pga hans rolle. Men da jeg spurte om time travel på curve bekreftet han langt på vei at det var plukket opp i forbindelse med 2x kampanje, og at de ville sette inn poengsperre, først midlertidig senere permanent, hvis de mistenkte at transaksjonene ikke var utført den dagen de ble registrert. Jeg trodde alt var låst nå etter Revolut, men tydeligvis er det fremdeles åpninger. Noen som har noen ide om hva de 2 andre hullene er?

17. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,441
    Bonuspoeng:
    113
    Da er vel NCC ett av de to?

18. XIII

XIII Senior Medlem

Likes mottatt:
    357
    Bonuspoeng:
    63
    Hvis man kjøper noe under dobbelt poeng helg for 1000 kr får da 300 poeng. Men hvis det blir returnert etterhvert vil man da få -300 eller -150?

19. chrt

chrt EBD og litt annet ...

Likes mottatt:
    1,964
    Bonuspoeng:
    93
    Nå har jeg litt lavere kredittgrense enn 100K, men jeg setter inn penger rett som det er på forskudd for å kunne bruke 200% av min kredittgrense på en og samme dag, da gjerne fordelt på 2 eller flere betalinger. Hva gjelder grensen for enkeltbetalinger kan jeg ikke uttale meg om.

20. tom_gunnar

tom_gunnar Medlem

Likes mottatt:
    101
    Bonuspoeng:
    43
    Dette svarte de meg at ikke var mulig da man ikke kunne sette kontoen i positiv valør. Jeg har bare fått 10.000 i kredittgrense og de sier at jeg kan søke om økning om et par måneder, selv om jeg har levert dokumentasjon på at jeg har lønn som skulle tilsi 50.000+ i kredittgrense om jeg ønsket.

Del denne siden