SAS Mastercard Premium (samletråd)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av dkvt, 13. mai 2017.

  1. flynofly

    flynofly Nytt Medlem

    Innlegg:
    34
    Likes mottatt:
    43
    Bonuspoeng:
    18
    Årspriser Diamant:
    Mastercard
    kr 0
    Mastercard Premium
    kr 750
     
  2. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,119
    Likes mottatt:
    1,846
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke skyt han.
     
  3. Techsalsa

    Techsalsa Medlem

    Innlegg:
    109
    Likes mottatt:
    41
    Bonuspoeng:
    28
    Hei,
    Jeg vet ikke om dette er korrekt tråd, men jeg prøver.

    Jeg har brukt SAS MasterCard kortet mitt (ca 11 000 kr) og ønsker å sette inn penger på kortet.

    Hvilken KID skal jeg benytte meg av? På Amex er det jo kort nummeret som man kan benytte, men nå vet jeg ikke? Jeg vil gjerne betale ned min gjeld FØR de sender ut fakturaen. Dette er første gangen for meg :)
    Takk!
     
  4. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,119
    Bonuspoeng:
    113
    Ringe kundeservice så får du oppgitt KID + kontonummer. Det er ikke kortnummeret på SAS MC.
     
  5. Techsalsa

    Techsalsa Medlem

    Innlegg:
    109
    Likes mottatt:
    41
    Bonuspoeng:
    28
    åh, såpass ja! :( Takk for svar, da får jeg bare ringe de i morgen ved 08.00
     
  6. Trent600

    Trent600 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    370
    Likes mottatt:
    604
    Bonuspoeng:
    93
    Logger jeg inn på https://saseurobonusmastercard.no/ så står både KID og kontonummeret jeg bruker for å betale inn, der.
     
    Xflipper liker dette
  7. reiseguri

    reiseguri Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Fant du ut av dette? Jeg skal bestille kort nå og begynner med standard først om man garantert får 3k+10k poeng, men vil ikke risikere å bare få 3k siden jeg skal ha Premium uansett... :confused:
     
  8. Trollemoringer

    Trollemoringer Nytt Medlem

    Innlegg:
    48
    Likes mottatt:
    176
    Bonuspoeng:
    33
    Ser det er en stund siden, og du har sikkert fått KID nummer, men andre kan komme over denne. Det er enkelt å få tak i KID nummeret i appen. Se på faktura, der finner du fast KID og kontonummer. Har brukt dette mange ganger
     
    TMan and Xflipper like this.
  9. Kensington

    Kensington Nytt Medlem

    Innlegg:
    13
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei.Newbie her, så mulig dette er svart på allerede i denne relativt lange tråden :)

    Men jeg prøver: jeg kjøpte en slikt kort for et år siden. Tanken var å beholde gullkortet jeg hadde opparbeidet meg med poengene jeg fikk av dette kortet. Det viste seg å ikke stemme. Jeg kan bare bruke poengene på reiser osv., men ikke opparbeide meg poeng til kort...så gullkortet glapp:(

    Er det noen grunn for meg å beholde kortet nå?
     
  10. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Du får 1000 Grunnpoeng (kan ikke benyttes til reise og teller kun mot status) hver måned du bruker kortet. Alle poeng som kommer inn ved bruk av kortet (ekstra poeng) kan benyttes til reiser. Det vil si at du kan i løpet av 1 år opptjene 12 000 Grunnpoeng som teller mot status.
     
  11. MrBister

    MrBister Medlem

    Innlegg:
    208
    Likes mottatt:
    498
    Bonuspoeng:
    63
    Må man gjøre noe aktivt for å få disse grunnpoengene? Jeg har SAS MC, hatt det over ett år (og bruker det daglig), men har ikke fått ett eneste grunnpoeng
     
  12. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,104
    Bonuspoeng:
    183
    Du må ha Premium-kortet for å få grunnpoeng.
     
  13. MrBister

    MrBister Medlem

    Innlegg:
    208
    Likes mottatt:
    498
    Bonuspoeng:
    63
    Beklager at jeg ikke påpekte det i første post, men jeg har SAS MC premium
     
  14. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,104
    Bonuspoeng:
    183
    Da ville jeg kontaktet kundeservice asap.
     
  15. MrBister

    MrBister Medlem

    Innlegg:
    208
    Likes mottatt:
    498
    Bonuspoeng:
    63
    Hmm, etter litt research på sas.no ser jeg at disse poengene kommer hver måned, MEN som poeng (1000), - men det står 0 på grunnpoeng. Så jeg kan bruke disse statuspoengene som EB-poeng.. men det er der feilen kanskje er? Dere kan liksom ikke bruke disse poengene (1000 pr måned)?
    Er det slik for AmEx elite også, at disse 20.000 grunnpoengene man får der hvert år ikke kan brukes som EB-poeng?
     
    Last edited: 06. nov 2019
  16. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,474
    Bonuspoeng:
    293
    Stemmer. De kan ikke brukes til å kjøpe billetter. Kun til status.
     
    MrBister liker dette
  17. MrBister

    MrBister Medlem

    Innlegg:
    208
    Likes mottatt:
    498
    Bonuspoeng:
    63
    Men de poengene jeg får fra SAS MC premium kommer som vanlig poeng :) Det er jo egentlig helt greit for meg altså, men det er vel en bug
     
  18. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,725
    Likes mottatt:
    9,287
    Bonuspoeng:
    183
    Det er ikke en bug.

    Du får 1000 statuspoeng hver måned som du ikke kan reise for (men bygger status), mens poengene for kortbruk er ekstrapoeng som du kan reise for.
     
  19. MrBister

    MrBister Medlem

    Innlegg:
    208
    Likes mottatt:
    498
    Bonuspoeng:
    63
    De 1000 poengene er listet opp hos sas.no sin historikk som vanlig poeng (ikke grunnpoeng) hos meg, men det har ikke noe å si?
     
  20. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,231
    Likes mottatt:
    22,420
    Bonuspoeng:
    183
    Dei 1000 poenga du får kvar månad so lenge kortet er i bruk er statuspoeng. Desse tel berre mot status og kan ikkje nyttast til å betale for reiser.

    Poenga du får for bruk (vanligvis 15p/100 kr) er ekstrapoeng. Desse tel ikkje mot status, men kan nyttast til å betale for reiser. Velkomstbonusen på 10 000 poeng er også ekstrapoeng.
     

Del denne siden