SAS Mastercard Premium (samletråd)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av dkvt, 13. mai 2017.

  1. Ddan

    Ddan Medlem

    Innlegg:
    151
    Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    28
    :(
     
  2. oggaman

    oggaman Aktivt Medlem

    Innlegg:
    256
    Likes mottatt:
    198
    Bonuspoeng:
    43
    Har en litt kinkig sak her. Bestilte tur til Svalbard for noen måneder siden i GO (10000 poeng t-r). I mellomtiden har jeg skaffet meg SAS MasterCard og FlyPremium. På tur reisen er det nå ikke ledige bonusbilletter, mens det på returen er ledige billetter i PLUS. Skulle gjerne booket om slik at jeg fikk PLUS-billetter på hjemturen. Når jeg er inne på SAS sine nettsider så får jeg booket om, men prisen på PLUS-billetter vises til 10000 poeng (ikke 5000 poeng som det skulle vært med flypremium).

    Noen som vet hvordan jeg skal få fikset PLUS-billetter på hjemturen til GO-pris?
     
  3. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,949
    Likes mottatt:
    5,748
    Bonuspoeng:
    183
    Det er ikke alltid Fly Premium-rabatten vises riktig på sas.no, men man pleier å bli trukket riktig pris ved endring/bestilling. Dersom det blir feil kan du ringe inn og få det korrigert.
     
  4. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,301
    Likes mottatt:
    1,471
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis det er tilfellet har du 2 valg, avhengig av hvor rik du er poengmessig. Enten ringer du inn og får dem til å endre den ene billetten til plus - dette vil koste deg 150 kr i endringsgebyr.

    Evt må du få dem til å splitte bestillingene dine i to enveis - dette vil endre poengpris til 6000 poeng per vei. Så endrer du den du ønsker til plus og kansellerer go. Da vil det totalt koste deg 12 000 poeng t/r, men du slipper endringsgebyret på 150.

    Jeg hadde gått for alternativ 1, selv med 600k+ poeng. Imo så er 2k poeng verdt mye mer enn 150 kr. Det er jo 1/30 USA/Asia i biz-tur :p
     
  5. oggaman

    oggaman Aktivt Medlem

    Innlegg:
    256
    Likes mottatt:
    198
    Bonuspoeng:
    43
    Hmmm... Litt forskjellige svar her. Tror jeg ringer til sas og hører med dem. Evt kan jeg booke om og se hvor mye poeng de tar. Om de tar for mye kan jeg vil ringe og klage? Men da svarer de vel at siden jeg booket før jeg fikk Flypremium så gjelder det ikke.

    Men takk for svar!
     
    democomputer liker dette
  6. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,220
    Likes mottatt:
    5,395
    Bonuspoeng:
    183
    Ved endring blir poeng tilbakeført og nye poeng trukket, så det er status ved rebooking som skal gjelde.

    Jeg hadde booket om og eventuelt klagd. Mest sannsynlig blir du trukket riktig med ny Premium rabatt ved første forsøk selv om det vises feil.

    K
     
    Xflipper and trygveat like this.
  7. oggaman

    oggaman Aktivt Medlem

    Innlegg:
    256
    Likes mottatt:
    198
    Bonuspoeng:
    43
    Da har jeg booket om og de trakk bare 10000 poeng selv om det stod 20000. Nydelig! Takk folkens.
     
  8. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,880
    Likes mottatt:
    57,481
    Bonuspoeng:
    293
    Ringte du? Eller tok du det på nett?
     
  9. oggaman

    oggaman Aktivt Medlem

    Innlegg:
    256
    Likes mottatt:
    198
    Bonuspoeng:
    43
    Tok det på nett. "Endre bestilling". Nå er det bare å vente på Plus-billetter på reisen opp. Men det skal vel en del til...
     
  10. oggaman

    oggaman Aktivt Medlem

    Innlegg:
    256
    Likes mottatt:
    198
    Bonuspoeng:
    43
    Nytt dumt spørsmål. Er det slik at jeg bør velge sete A og C og håpe at ingen velger sete B? Om flyet ikke er helt fullt så bør vel dette være en sikker strategi?

    Er forresten overrasket over hvilken vanvittig verdi Sas Premium MasterCard gir. Sparer flerfoldige tusenlapper hver gang Flypremium benyttes. Må vel innrømme at jeg ikke hadde fløyet plus om det ikke var for Flypremium men...
     
  11. awt

    awt Senior Medlem

    Innlegg:
    780
    Likes mottatt:
    1,904
    Bonuspoeng:
    93
    De fleste velger nok A/C eller D/F og håper på det beste ja.
     
  12. rookieflyer123

    rookieflyer123 Nytt Medlem

    Innlegg:
    16
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Ønsker å opprette efaktura sånn at jeg slipper papirgebyret. Når man oppretter efaktura i banken for SEB Mastercard, er det kortnummeret som er min efaktura referanse?

    Sendte melding til de, men de er ikke så raske med å svare..
     
  13. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,301
    Likes mottatt:
    1,471
    Bonuspoeng:
    113
    Kid-nr står på startsiden når du logger inn i nettbanken på
    https://saseurobonusmastercard.no/?...brandkeywords-exact_ad_cpc_alwaysonsas_no_sas
    Trykk på mitt kort.

    Du registrer SEB kort + kid nr i ref.feltet i din vanlige bank for å opprette e-faktura.
     
  14. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,639
    Likes mottatt:
    6,636
    Bonuspoeng:
    183
  15. rookieflyer123

    rookieflyer123 Nytt Medlem

    Innlegg:
    16
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Ringte inn å spurte og de ga meg et referansenummer, så får vi se om de legger inn et papirfakturagebyr første gangen allikevel :)
     
    Trykkern liker dette
  16. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    930
    Likes mottatt:
    729
    Bonuspoeng:
    93
    Første faktura skal ikke ha gebyr. Hvis den har det likevel regner jeg med at du får den tilbake ved å sende dem en melding i appen. Kundeservicen er generelt grei å ha å gjøre med
     
    rookieflyer123 liker dette
  17. petrate

    petrate Medlem

    Innlegg:
    191
    Likes mottatt:
    208
    Bonuspoeng:
    43
    Noen som har erfaring med å prøve å endre en fly premium billett?

    Har booket en t/r BGO-OSL for 10000 poeng i plus med fly premium. Når jeg velger nye avganger kommer det opp at dette vil koste 10000 poeng.

    Vil jeg da måtte betale 10000 ekstra poeng for dette eller vil jeg få refundert de 10000 poengene jeg allerede har betalt, slik at summen for å gjøre endringen blir 0 poeng?
     
  18. JanVidar83

    JanVidar83 Nytt Medlem

    Innlegg:
    20
    Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    3
    Du får refundert opprinnelig beløp, her 10000 ebp.

    Dersom du opprinnelig bestilte billett under kampanje, f. eks til halv pris, får du uansett kun refundert opprinnelig pris. Endring vil da "koste" 5000 ebp.
     
    petrate liker dette
  19. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,074
    Likes mottatt:
    3,267
    Bonuspoeng:
    113
    Du for tilbake 10 000 poeng om du kansellerer de gamle billettene. 10 000 nye poeng blir da trukket om du bestiller nye billetter med ny dato.
     
    petrate liker dette
  20. Fly med oss

    Fly med oss Stockholm

    Innlegg:
    401
    Likes mottatt:
    1,435
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som har erfaring med å endre når opprinnelig bestilling er gjort som tur/retur i SAS Go med CT, og det plutselig blir ledig i SAS Business på utreisen? Jeg prøvde å booke om på hjemmesiden til SAS, men da får jeg opp at det koster fullpris, dvs. jeg får hverken muligheten til å booke om med CT eller med Fly Premium. Jeg flørtet et øyeblikk med tanken å avbestille opprinnelig booking, men det finnes ingen bonusbilletter ledige på hjemreisen, så det er litt vel høy risk å gjøre dette...
     

Del denne siden