SAS Mastercard Premium (samletråd)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av dkvt, 13. mai 2017.

  1. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    921
    Likes mottatt:
    707
    Bonuspoeng:
    93
    Skal betale en bil til 135k med kort på tirsdag. Limit på mitt SAS MC er 70k.

    Fungerer det å fylle opp kortet i forkant og betale hele beløpet, eller vil jeg få det avvist fordi de 70k også er kjøpsgrense?

    I så fall bør jeg vel heller belage meg på å dele betalingen mellom SAS MC og Shell MC(?)
     
  2. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,241
    Likes mottatt:
    22,478
    Bonuspoeng:
    183
    Det var vel ein her inne som brant seg på noko liknande ein gang det var kampanje? Meinar å hugse han skreiv at kundeservice hevda at det er ei maksgrense pr transaksjon tilsvarande kredittgrensa?
     
    Oggiwara1 liker dette
  3. PerFly

    PerFly Nytt Medlem

    Innlegg:
    7
    Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg hadde samme problemstilling i fjor når jeg skulle betale mitt eget bryllup i utlandet på Sas MC. Ringte inn og hørte med de angående om jeg satt inn penger på kortet, og fikk bare svar at du kan gjerne sette inn penger, men det kan likevel være betalingen ikke blir godkjent. De kunne ikke svare på hvilket beløp som var maks, da de har mange automatiske begrensninger liggende inne, som kan stoppe betalingen. Enden på visen er at jeg satt inn penger, slik at det var nok penger på kortet inkl kredittgrense, og betalingen gikk ikke gjennom og måtte dele opp.
     
  4. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    921
    Likes mottatt:
    707
    Bonuspoeng:
    93

    Takk for god hjelp !

    Da dropper jeg planen og deler heller beløpet mellom kortene.
     
  5. awt

    awt Senior Medlem

    Innlegg:
    780
    Likes mottatt:
    1,904
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg hadde forsøkt å endre på nettsiden. Jeg tror det vil fungere selv om full pris vises, og hvis ikke bør det la seg gjøre å endre dette via telefon i etterkant.

    PS: Jeg tar selvfølgelig ingen ansvar. :p
     
  6. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    729
    Bonuspoeng:
    93
    Dra innom dagen før og betal første del av bilen. Pass på å overføre nok penger til kortet (med rett kid) samme morgen. Disse pengene vil være disponible til å betale med neste dag. Da får du full uttelling på kortet.
     
    markus liker dette
  7. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    921
    Likes mottatt:
    707
    Bonuspoeng:
    93

    Takk for tips !

    Tror likevel jeg må vurdere hvorvidt det er verd det når butikken er 40 km unna og jeg må ta fri fra jobben for å rekke innom før stengetid. Får jo uansett uttelling for Shell MC, selv om denne er verd 10% mindre EB-messig.
     
  8. haifinn

    haifinn If u are bored flying, your standards are too low

    Innlegg:
    1,435
    Likes mottatt:
    12,556
    Bonuspoeng:
    183
    Grattis med ny bil da, Espen :)
     
  9. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,308
    Likes mottatt:
    1,476
    Bonuspoeng:
    113
    Bestill et pointearner til kone eller nær familie og prøv å bruke det?
     
  10. Fly med oss

    Fly med oss Stockholm

    Innlegg:
    401
    Likes mottatt:
    1,435
    Bonuspoeng:
    93
    Utfordringen er at hverken CT eller Fly Premium er synlig ved endring på sas.no. Jeg endte opp med å ringe inn til CT-telefonen når de åpnet i dag, og de kunne endre til Business med CT. Dessverre "eksisterer" ikke Fly Premium for CT-telefonen, så jeg måtte ut med 20.000 poeng for to personer. Jeg får sende en henvendelse til kundeservice om det er mulig å få refundert de 20.000 poengene. Om jeg ikke får det så ser jeg ikke helt poenget med Fly Premium.

    Men-men, reisen er til Tokyo i slutten av mai, så det spøker vel uansett dersom Wuhan-viruset fortsetter å ødelegge reiseplaner :eek:
     
  11. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,830
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    Kan ikke kombinere CT og Fly Premium og Tallin (SAS/Amex) har utelukkende med CT å gjøre..
     
  12. awt

    awt Senior Medlem

    Innlegg:
    780
    Likes mottatt:
    1,904
    Bonuspoeng:
    93
    Det er forskjell på at den ikke er synlig og at den ikke teller inn ved endring av reisen. :)
     
  13. Fly med oss

    Fly med oss Stockholm

    Innlegg:
    401
    Likes mottatt:
    1,435
    Bonuspoeng:
    93
    Så om jeg har en CT og Fly Premium, så kan jeg ikke booke SAS Business til halve prisen av SAS Go? Og Fly Premium kan kun benyttes ved booking, og ikke ved endring?
     
  14. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,671
    Likes mottatt:
    6,658
    Bonuspoeng:
    183
    Siden companion ticket ikke er involvert her skulle du ringt SAS kundeservice og ikke Tallinn. Det er selvfølgelig dumt at ikke Fly Premium ikke kommer opp når du endrer, men det gjør den ofte ikke når du bestiller heller.. Systemet til SAS for dette er rett og slett ubrukelig. Beste tips er at du ringer/mailer sas kundeservice og forhåpentligvis kan de rydde opp. Tips: Vanligvis er dansk kundeservice mye mer kompetente enn de svensk/norske.
     
    Oggiwara1 liker dette
  15. Fly med oss

    Fly med oss Stockholm

    Innlegg:
    401
    Likes mottatt:
    1,435
    Bonuspoeng:
    93
    Men companion ticket (CT) er involvert :) Og ja, jeg har både mailet med den danske Diamond-mailen (som jeg aldri får god hjelp fra) og ringt vanlig kundeservice, som heller ikke kunne hjelpe meg da de ikke ville røre ved en CT-bestilling.
     
  16. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,671
    Likes mottatt:
    6,658
    Bonuspoeng:
    183
    Hvorfor er vi da i SAS Mastercard Premium-tråden?
     
    veeegard and vegardg like this.
  17. Fly med oss

    Fly med oss Stockholm

    Innlegg:
    401
    Likes mottatt:
    1,435
    Bonuspoeng:
    93
    Fordi det er både CT og Fly Premium?
     
  18. awt

    awt Senior Medlem

    Innlegg:
    780
    Likes mottatt:
    1,904
    Bonuspoeng:
    93
    Det er ikke mulig. CT og FlyPremium kan ikke kombineres (med mindre man har i praksis to reiser, og bruker en ting på hver av disse).
     
    Fly med oss and Storbaba like this.
  19. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,830
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    Det er ikke mulig, jfr innlegg ovenfor. Dersom du har t/r reise med CT så er det kun CT som gjelder og ingen FP-rabatt selv om du reiser kun med SAS. Er det en reiserute som kun omfatter SAS kunne du selvsagt ta hele reisen på FP i stedet for CT, til prisen for GO-poeng uansett klasse (forutsatt at du har FP Business-nivå).
     
    Fly med oss liker dette
  20. Fly med oss

    Fly med oss Stockholm

    Innlegg:
    401
    Likes mottatt:
    1,435
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for oppklaring! At det er sånn får vi ikke gjort noe med, men jeg kan allikevel si som Teodor: Så rart :)
     

Del denne siden