SAS Mastercard Premium (samletråd)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av dkvt, 13. mai 2017.

  1. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,074
    Likes mottatt:
    3,267
    Bonuspoeng:
    113
    Hei folkens,

    lurte på om noen vet om SAS Mastercard Premium forsikring dekker avbestilling på en flybillett hvis man ikke vil reise til utsatte områder der det er påvist stort korona virus? Skal på en reise i April, og reisen ble betalt med kortet men vet ikke nå hvis jeg ikke reiser og blir hjemme kan da forsikringen dekke dette tapet for meg? takk
     
  2. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,217
    Likes mottatt:
    17,292
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg ville nok ringt SAS MC, det er kun de som vil kunne gi deg svar på spørsmålet ditt. Alle andre svar her vil, kun være tildligere erfaringer og synsingen
     
    Last edited: 08. mars 2020
  3. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,978
    Bonuspoeng:
    183
    Frykt for å reise dekkes ikke av reiseforsikring. Må foreligge reiseråd ifra UD som fraråder reise eller at landet du reiser til har innført reiserestriksjoner som gjør at du ikke kommer inn i landet eller at byen du skal til feks er sperret og satt i karantene som forhindrer at du kommer deg inn.

    (Jobber i If/Europeiske)
     
  4. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,074
    Likes mottatt:
    3,267
    Bonuspoeng:
    113
    Skulle fly til Zagreb (Kroatia) og kjøre bil til Trieste Italia. På UDI sin nettside står det over 10 000 tilfeller, så jeg antar at det er høy risiko område inkludert Kroatia også, selv om man lander der med fly. Hele Italia inkludert Balkan er i rød sone. Må ringe inn i morgen.
     
  5. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,074
    Likes mottatt:
    3,267
    Bonuspoeng:
    113
    Enig :)
     
  6. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    929
    Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Har du kun bestilt flyreisen så vet jeg ikke om du får noe pr nå. Ikke reiseråd imot Kroatia, men det kan jo endre seg. Har du derimot fly til Kroatia, leiebil der fra og hotell i Norditalia kan du ha en god sak.
     
  7. Jensemann

    Jensemann Aktivt Medlem

    Innlegg:
    308
    Likes mottatt:
    413
    Bonuspoeng:
    63
    Noen som vet om det er mulig å bestille tilleggskort eller Points Earner til seg selv? Har behov eventuelt for å skille mellom mine egne og felles utgifter.
     
  8. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,300
    Likes mottatt:
    1,471
    Bonuspoeng:
    113
    Da bør du heller bestille på et annet familiemedlem som du så får kortet av, f eks mor, far, søsken eller lignende.
     
  9. Jensemann

    Jensemann Aktivt Medlem

    Innlegg:
    308
    Likes mottatt:
    413
    Bonuspoeng:
    63
    Trenger det også:). Tenkte et kort til meg for fellesutgifter, et kort til kona for fellesutgifter og så et til meg selv for mine egne utgifter.
     
  10. Ddan

    Ddan Medlem

    Innlegg:
    151
    Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    28
    Noen som kan bekrefte at poeng som man har fått i kompensajon (overbooking e.a.) ikke teller mot FlyPremium status?
     
  11. MagnusT

    MagnusT Medlem

    Innlegg:
    70
    Likes mottatt:
    32
    Bonuspoeng:
    18
    Hei,

    Da var det min tur til å få sperret kortet. De henviser til for høyt forbruk ift inntekt. Har brukt kortet til vanlig forbruk, men også til Payr, vipps og revolut.

    Hva har dere andre svart - og har det løst seg?

    Vh
     
  12. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,185
    Likes mottatt:
    3,119
    Bonuspoeng:
    113
    Vips til deg selv? Eller penger i sirkel?
     
  13. spacecosmos

    spacecosmos EBD

    Innlegg:
    584
    Likes mottatt:
    2,986
    Bonuspoeng:
    93
    Er det flere som har fått sperret SAS MC kortet sitt?

    Det lurer jeg også på. Ser ikke heller helt hvordan man kan få sperret kortet pga høyt forbruk ift inntekt etter kortet er utstedt.
     
  14. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,185
    Likes mottatt:
    3,119
    Bonuspoeng:
    113
    Har man et reelt forbruk som står i stil til lønn bør ikke kortet sperres. Men syns det er ok om de sperrer for bruk ved kunstig forbruk.
    Hva @MagnusT har vet jeg lite om.
     
    drsyk liker dette
  15. MagnusT

    MagnusT Medlem

    Innlegg:
    70
    Likes mottatt:
    32
    Bonuspoeng:
    18
    Ingen av delene. Diff utifra inntekt kan ikke være stor, har dog også betalt alt av samboers regninger.. Får vente å se hva de svarer..
     
  16. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,185
    Likes mottatt:
    3,119
    Bonuspoeng:
    113
    Merkelig. Du før holde oss oppdatert :)
     
  17. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,362
    Likes mottatt:
    1,280
    Bonuspoeng:
    113
    Er dette basert på nylig forbruk eller fra tiden da SAS MC fortsatt ga poeng på disse tjenesten?

    Hvordan har du gjort det? (Og hva har det med SAS MC å gjøre? :))
     
  18. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,361
    Likes mottatt:
    4,163
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke det at det gjelder MagnusT på noen måte, men jeg har lest min andel av kreative bortforklaringer på fiktiv omsetning, typ "jeg overførte penger til samboer så hun kunne betale husleia".

    Det er en like god unnskyldning som "Jeg kjøper ikke sex, jeg selger kontanter og hun betaler meg med sex, og sex er vel ikke et forbudt betalingsmiddel?" :D
     
    EgilSk, Xflipper, ejoa and 3 others like this.
  19. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    :D:rolleyes:
     
    OttoL liker dette
  20. MagnusT

    MagnusT Medlem

    Innlegg:
    70
    Likes mottatt:
    32
    Bonuspoeng:
    18
    Fra gode gamle payr dagene.. Benyttet amex som hovedkort, sas mc der amex ikke funket. Betalte regninger via payr hver 4.dag.

    De spør om dokumentasjon fra payr - det blir jo litt vanskelig nå som appen er lagt ned..
     
    freddyen liker dette

Del denne siden