SAS Mastercard Premium (samletråd)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av dkvt, 13. mai 2017.

1. Fly med oss

Fly med oss Medlem

Likes mottatt:
    322
    Bonuspoeng:
    63
    Så om jeg har en CT og Fly Premium, så kan jeg ikke booke SAS Business til halve prisen av SAS Go? Og Fly Premium kan kun benyttes ved booking, og ikke ved endring?

2. Jorge

Jorge Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,613
    Bonuspoeng:
    113
    Siden companion ticket ikke er involvert her skulle du ringt SAS kundeservice og ikke Tallinn. Det er selvfølgelig dumt at ikke Fly Premium ikke kommer opp når du endrer, men det gjør den ofte ikke når du bestiller heller.. Systemet til SAS for dette er rett og slett ubrukelig. Beste tips er at du ringer/mailer sas kundeservice og forhåpentligvis kan de rydde opp. Tips: Vanligvis er dansk kundeservice mye mer kompetente enn de svensk/norske.

Oggiwara1 liker dette
  3. Fly med oss

Fly med oss Medlem

Likes mottatt:
    322
    Bonuspoeng:
    63
    Men companion ticket (CT) er involvert :) Og ja, jeg har både mailet med den danske Diamond-mailen (som jeg aldri får god hjelp fra) og ringt vanlig kundeservice, som heller ikke kunne hjelpe meg da de ikke ville røre ved en CT-bestilling.

4. Jorge

Jorge Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,613
    Bonuspoeng:
    113
    Hvorfor er vi da i SAS Mastercard Premium-tråden?

veeegard and vegardg like this.
  5. Fly med oss

Fly med oss Medlem

Likes mottatt:
    322
    Bonuspoeng:
    63
    Fordi det er både CT og Fly Premium?

6. awt

awt Senior Medlem

Likes mottatt:
    834
    Bonuspoeng:
    93
    Det er ikke mulig. CT og FlyPremium kan ikke kombineres (med mindre man har i praksis to reiser, og bruker en ting på hver av disse).

Fly med oss and Storbaba like this.
  7. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    572
    Bonuspoeng:
    93
    Det er ikke mulig, jfr innlegg ovenfor. Dersom du har t/r reise med CT så er det kun CT som gjelder og ingen FP-rabatt selv om du reiser kun med SAS. Er det en reiserute som kun omfatter SAS kunne du selvsagt ta hele reisen på FP i stedet for CT, til prisen for GO-poeng uansett klasse (forutsatt at du har FP Business-nivå).

Fly med oss liker dette
  8. Fly med oss

Fly med oss Medlem

Likes mottatt:
    322
    Bonuspoeng:
    63
    Takk for oppklaring! At det er sånn får vi ikke gjort noe med, men jeg kan allikevel si som Teodor: Så rart :)

9. SVG_flyer

SVG_flyer Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,145
    Bonuspoeng:
    113
    Hei folkens,

lurte på om noen vet om SAS Mastercard Premium forsikring dekker avbestilling på en flybillett hvis man ikke vil reise til utsatte områder der det er påvist stort korona virus? Skal på en reise i April, og reisen ble betalt med kortet men vet ikke nå hvis jeg ikke reiser og blir hjemme kan da forsikringen dekke dette tapet for meg? takk

10. jgroneng

jgroneng Veteran

Likes mottatt:
    9,589
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg ville nok ringt SAS MC, det er kun de som vil kunne gi deg svar på spørsmålet ditt. Alle andre svar her vil, kun være tildligere erfaringer og synsingen

Last edited: 08. mars 2020
  11. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    2,944
    Bonuspoeng:
    113
    Frykt for å reise dekkes ikke av reiseforsikring. Må foreligge reiseråd ifra UD som fraråder reise eller at landet du reiser til har innført reiserestriksjoner som gjør at du ikke kommer inn i landet eller at byen du skal til feks er sperret og satt i karantene som forhindrer at du kommer deg inn.

(Jobber i If/Europeiske)

12. SVG_flyer

SVG_flyer Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,145
    Bonuspoeng:
    113
    Skulle fly til Zagreb (Kroatia) og kjøre bil til Trieste Italia. På UDI sin nettside står det over 10 000 tilfeller, så jeg antar at det er høy risiko område inkludert Kroatia også, selv om man lander der med fly. Hele Italia inkludert Balkan er i rød sone. Må ringe inn i morgen.

13. SVG_flyer

SVG_flyer Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,145
    Bonuspoeng:
    113
    Enig :)

14. stekus

stekus Medlem

Likes mottatt:
    108
    Bonuspoeng:
    43
    Har du kun bestilt flyreisen så vet jeg ikke om du får noe pr nå. Ikke reiseråd imot Kroatia, men det kan jo endre seg. Har du derimot fly til Kroatia, leiebil der fra og hotell i Norditalia kan du ha en god sak.

15. Jensemann

Jensemann Nytt Medlem

Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    8
    Noen som vet om det er mulig å bestille tilleggskort eller Points Earner til seg selv? Har behov eventuelt for å skille mellom mine egne og felles utgifter.

16. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    990
    Bonuspoeng:
    113
    Da bør du heller bestille på et annet familiemedlem som du så får kortet av, f eks mor, far, søsken eller lignende.

17. Jensemann

Jensemann Nytt Medlem

Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    8
    Trenger det også:). Tenkte et kort til meg for fellesutgifter, et kort til kona for fellesutgifter og så et til meg selv for mine egne utgifter.

18. Ddan

Ddan Medlem

Likes mottatt:
    33
    Bonuspoeng:
    18
    Noen som kan bekrefte at poeng som man har fått i kompensajon (overbooking e.a.) ikke teller mot FlyPremium status?

19. MagnusT

MagnusT Medlem

Likes mottatt:
    27
    Bonuspoeng:
    18
    Hei,

Da var det min tur til å få sperret kortet. De henviser til for høyt forbruk ift inntekt. Har brukt kortet til vanlig forbruk, men også til Payr, vipps og revolut.

Hva har dere andre svart - og har det løst seg?

Vh

20. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    2,804
    Bonuspoeng:
    113
    Vips til deg selv? Eller penger i sirkel?

Del denne siden