SAS Mastercard Premium (samletråd)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av dkvt, 13. mai 2017.

1. zerocool

zerocool Medlem

Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    28
    Hei folkens.

Litt dumt spørsmål men prøver allikevel:

Dersom jeg bruker Amex elite kortet og får poeng til Eurobonus kontoen, vil disse poengene også regnes med i Fly premium?

Eller er det kun poeng man får der man bruker Mastercard kortet?

Takk.

2. cothom

cothom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    561
    Bonuspoeng:
    93
    Alle poeng du opptjener (alle kredittkort, flights, Trumf etc.) teller med i FlyPremium.

3. zerocool

zerocool Medlem

Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    28
    Ah takk for svar.

Situasjonen er slik at jeg har ca 57 000 poeng nå. Og siden det er 50% på fly premium, så ser jeg for meg en t/r til LAX eller SFO neste år.

Jeg kommer ikke til å klare å tjene 43 000 poeng, så lurer på om det kan være smart å kjøpe ekstrapoeng slik at jeg når 100 000 poeng, og da kan jeg prøve å finne en bonusreise i biz til USA innen februar 2022 ( etter det er det normal nivå på fly premium) med avreise etter mars en gang?

Tror nok jeg må ut med ca 10 000 kr for poengene ( dersom jeg betaler cash for reisen er det over 20 000 kr).

4. Trent600

Trent600 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    651
    Bonuspoeng:
    93
    Ikke helt sikker på om jeg forsto hva du mente her, men det er opptjeningskravet som er halvvert frem til 28. februar 2022.

Så hvis du klarer å nå 100 000 poeng over 12 måneder innen den tid så vil du ha høyeste nivå de neste 12 månedene, så du trenger ikke å finne bonusreisen innen februar 2022, men 2023.

5. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,157
    Bonuspoeng:
    183
    Og husk at all opptjening av bonuspoeng teller mot Flypremium. Ikke minst alt du handler på Viatrumf, bytter mobilabb, strøm etc. Det er av og til kampanjer på mobilabb, og da tjener du raskt 600 trumf=8100 bonuspoeng.

6. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Og da kom det akkurat e-post med ny kampanje med doble poeng:

SAS MC.JPG

EndreD, tobeornot999, indahla and 8 others like this.
  7. zerocool

zerocool Medlem

Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    28
    Hei og takk for svar.

Det jeg mente er at dersom jeg har lyst å fly til USA med business bonusreise, så trenger jeg 100 000 poeng.

Kan jeg da allerede nå kjøpe differansen av ekstrapoeng slik at jeg har 100 000 poeng, slik at i januar for eks. så kan jeg søke etter bonusreise til USA i business?

8. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,815
    Bonuspoeng:
    293
    Merk at det bare gjelder om du flyr SAS, skal du fly med *A må du ha mer.

9. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,697
    Bonuspoeng:
    293
    Sikker på at du ikke når 43 000 poeng uten å kjøpe ekstrapoeng? Med bytte av strømleverandør når fjordkraft har kampanje på eurobonusavtalen sin og et par bytter av mobilabonnement gjennom viatrumf.no så er du halvveis der. Og med litt fisk, grønnsaker og frukt på kiwi med Kiwi Pluss aktivert kommer du enda nærmere.

Det forutsetter såklart at du ikke allerede har fått bonuspoeng av fjordkraft og trumf av mobilleverandørene i det siste og at du ikke tjente mesteparten av de 57 000 poengene du allerede har for omtrent akkurat et år siden. :)

10. zerocool

zerocool Medlem

Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    28
    Akkurat nå er jeg i utlandet så det er litt porblemtisk :)

Men planen jeg beskriver over, fungerer den?

11. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,697
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, men jeg vil ikke si det er verdt det. Fly premium-rabatten i seg selv er neppe verdt 10000 kroner. Har du sjekket priser med poeng+penger der du bruker det du allerede har? Et annet alternativ er å finne noen som kan selge deg 4300 trumfpoeng og konvertere dem til eurobonuspoeng mot din konto. Det burde bli betraktelig billigere enn å kjøpe 43000 poeng av SAS.

Det er også en ganske høy risiko for at du sitter der med en utgift på 10000 kroner for å skaffe fly premium og mange poeng på konto, men ikke klarer å finne noen bonusbilletter til LAX/SFO når du prøver å booke neste år. Det er ikke de letteste destinasjonene å finne bonusbilletter til.

12. zerocool

zerocool Medlem

Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    28
    Takk for svar :)

13. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,157
    Bonuspoeng:
    183
    Det @Jorge skriver er veldig viktig for å få en realitetsorientering om hvor mye ledige biletter det finnes @zerocool
    SAS slipper 2 biletter 330 dager før, og de er vanligvis tatt iløpet av noen timer. Du kan søke selv og se hvor mye ledig du finner selv om du ikke har nok poeng:https://www.sas.no/eurobonus/award-...te=2022-05&serviceClass=business&tags=America

tobeornot999 liker dette
  14. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,054
    Bonuspoeng:
    183
    Viktig og riktig poeng!

Jeg har plukket noen billetter i januar neste år til LAX, men de vokser absolutt ikke på trær... Man må planlegge lenge i forveien, og i tillegg være veldig fleksibel på datoer.

Men FP og business for 60k EBP t/r OSL-CPH-LAX i A350 er selsvagt en god deal om man får tak i de få setene som legges ut.

Sunnfjordingen and Maggie like this.
  15. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,401
    Bonuspoeng:
    183
    Sas har vel ikke lagt ut et biz sete siste tre uker :(
    Fortsatt kun 2 i go hver dag 330 dager før,samt at noen destinasjoner blir lagt ut 365 tidligere.

16. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,697
    Bonuspoeng:
    293
    Det er vel ikke umulig at noen i SAS har bestemt at fellesferien neste år er blackoutperiode for bonusbilletter long haul.

tobeornot999 liker dette
  17. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,401
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har 2stk i c fra California noen dager ute i Juli men etter det var det full stopp.
    Tilsvarende fra Oslo forsvant i det sorte hull når jeg forsøkte slå de sammen :(
    Så redd de har skrudd av fra den tiden.

18. Jensemann

Jensemann Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,256
    Bonuspoeng:
    93
    Noen andre som sliter med at EB poeng som overføres ikke stemmer? For 3 måneder siden fikk jeg plutselig alt for mye overført og de siste 2 månedene cirka 1/3 av det jeg burde ha fått. Hadde skjønt om jeg hadde fått null siden de har oppdaget feilen og mottegner men ser ikke logikken. Siden jeg fortsatt er ca 15’ poeng på den positive siden har jeg ikke lyst å ta det med kundeservice…

19. TrondF

TrondF Medlem

Likes mottatt:
    60
    Bonuspoeng:
    18
    Skal ha SAS MC Premium etterhvert og lurer på om Flypremium nivå teller fra man får kortet eller om det er 12 mnd uavhengig av når man fikk kortet?

20. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    15,419
    Bonuspoeng:
    183
    Litt usikker på hva du mener her. Din Flypremium-status virker fra kortet ditt er aktivert. Da teller den opptjente bonuspoeng de siste 12 måneder for å gi deg riktig status. Den statusen beholder du i 12 måneder.

Del denne siden