SAS Mastercard Premium (samletråd)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av dkvt, 13. mai 2017.

1. TrondF

TrondF Medlem

Likes mottatt:
    60
    Bonuspoeng:
    18
    Så om jeg skaffer kortet nå eller i desember vil gi meg samme nivå i januar sett bort fra de 1000 ekstra i mnd

2. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,377
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, fordi det er opptjeningen din av EB-poeng de siste 12 månedene som avgjør status. Mao om du f.eks. tjente mye EB i Okt-nov 2020 så får dette da ingen innvirkning på FP-status om du får FP-kort i desember 2021, men vil gjøre det om du tar kortet nå.. FP-status regnes alltid ut fra opptjening de siste 12 måneder!!

TrondF liker dette
  3. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,157
    Bonuspoeng:
    183
    Men hvis jeg forstår trådstarter riktig, så spør han om man begynner på 0 i det man får kortet, og det gjør man jo ikke.
    Har du tjent 100.000EB siste 12 mnd, så starter du med høyeste nivå Fly Premium. Og frem til mars 2022, så trenger du kun 50.000EB for å være på høyeste nivå. Enda bedre grunn for å skaffe kortet nå

4. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,387
    Bonuspoeng:
    183
    Dette er vel ikkje heilt korrekt. Når du passerer grensa oppover til eit nytt nivå (t.d. FP4, 100k siste 12m) so beheld du dette nivået i 12 månader uavhengig av kor mange poeng du tener dei påfølgande månadane. For kvar månad du ligg over 100k poeng siste 12 mnd forlenger du FP4-perioden din med ytterligare ein månad, @TrondF.

Bonusduk, Storbaba and TrondF like this.
  5. TrondF

TrondF Medlem

Likes mottatt:
    60
    Bonuspoeng:
    18
    Den er grei men har ikke hatt noe opptjening det siste året så da blir det det samme for meg Tenkte og gå for amex bonus først nå og spare noen månedsavgifter på dette.

Er det ofte bedre signup enn den som er nå på MC Premium på 10k?

6. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,377
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, det er samme tilbudet hele tiden.

TrondF liker dette
  7. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,532
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk nettopp en KYC-henvendelse fra SEB på SAS MC.

Dere som jobber i/med bank og IT-sikkerhet;
    er det ikke ganske slapt at de ikke har mulighet for å laste opp vedlegg i meldingstjenesten i nettbanken?

Det betyr jo at hvis jeg må sende dem sensitive ting som skattemelding, lønnslipp eller lignende, så må jeg sende det over vanlig e-post. Er ikke dette litt slapt i GDPR-øyemed?

8. RescueMe

RescueMe Kortreist bonusjeger

Likes mottatt:
    1,444
    Bonuspoeng:
    93
    Om de ikke tilbyr en sikker løsning for å laste opp dokumentene ville jeg sendt det som rekomander brev og lagt med en kalender for 2021…. :rolleyes:

Erlingni and petrate like this.
  9. Erlingni

Erlingni Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg jobber innen finans bl.a. med sikkerhet og GDPR som spesialfelt.

Dette er utrolig sløvt, og et klart brudd på GDPR. De kan ikke plage kundene sine med et regelverk (KYC), og så bare gi blaffen i å følge reglene selv (GDPR).
    Jeg fikk samme henvendelse, og nektet med henvisning til GDPR. Oppfordrer alle andre til å gjøre det samme.

Dette er uansett bare surmuling fordi folk utnytter kortet for å få poeng på transaksjoner som de ikke burde gitt poeng på i utgangspunktet.
    Revolut og Vipps er selvstendig rapporteringspliktige under KYC, SEB kort skal ikke rapportere på vegne av dem. Dette er en (bevisst?) feiltolkning av regelverket.

Kortet mitt er fortsatt sperret for "kontantuttak" etter dette; Vipps venneoverføring (Vipps betaling fungerer fint), Revolut, minibank etc. Ellers virker kortet som før.

Edit; Kan se ut som om det er to litt forskjellige henvendelser til @Neonex og meg. Jeg skulle sende kontoutskrifter for ett år tilbake fra Revolut.
    Uansett; GDPR prinsippet er akkurat det samme. Begge deler inneholder masse personopplysninger.

Last edited: 13. sept 2021
    eventyrer, EndreD, chrt and 1 other person like this.
  10. NorFlight

NorFlight Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,532
    Bonuspoeng:
    113
    Er det flere som ikke har fått registrert innbetalingen på kortet? Faktura ble trukket fra konto mandag morgen, og enda ikke sett snurten av de på SAS MC…

Normalt sett er den registrert samme dag som innbetalingen utføres…

MadsVaHa liker dette
  11. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,605
    Bonuspoeng:
    183
    Snakket med kundeservice for ca. 30 minutter siden, de var klar over problemet

TOSflyer and NorFlight like this.
  12. MadsVaHa

MadsVaHa Veteran

Likes mottatt:
    5,756
    Bonuspoeng:
    183
    Sjekker nettsiden til produktet, ingen info. Sjekker Insideflyer og får ro i sjelen. Av og til trumfer forumet Q&A og kunderservice

RoadKing, sutenai and holmen like this.
  13. Durek

Durek Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    453
    Bonuspoeng:
    63
    Har samme problemet, ja. Satser på det er fiksa til helga, så det blir noen doble poeng :)

14. NorFlight

NorFlight Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,532
    Bonuspoeng:
    113
    Da ser det ut som SEB har fått regnet ferdig, så nå er innbetalingen bokført og kortet klar for «dobbelt weekend»…:D

Durek liker dette
  15. kjelsberg92

kjelsberg92 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    Noen som vet om den doble poenghelgen (24.-26. sept) starter ved midnatt idag? Står og spøler etter å bestille en del klær på nett, så lurer på om jeg kan kjøre på etter 00 i natt eller om jeg må vente til imorgen?

16. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,104
    Bonuspoeng:
    293
    Så lenge kjøpet blir gjennomført i tidsperioden så går det fint. Det er altså farligere å vente til søndag kveld med å handle.

17. kjelsberg92

kjelsberg92 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    Takk for svar! Må bare med det samme spørre her om flere opplever at kundeservicen er sykt treg? Jeg har hatt kortet tre måneder og ønsker å øke kredittgrensen. Prøvde først å søke for 2 mnd siden men fikk da avslag fordi jeg ikke hadde hatt kortet lenge nok. Så skrev jeg dem en mail for en uke siden inne fra profilsiden hvor jeg oppga min (ganske så solide) årslønn, null betalingsanmerkninger osv, og at jeg gjerne skulle økt grensa til minst 30k. Ingen svar..

18. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    811
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har opplevd at Curve-transaksjoner gjort de første par timene etter midnatt IKKE har gitt doble poeng, så jeg for min del kommer i hvert fall til å drøye til i morgen tidlig.

19. kjelsberg92

kjelsberg92 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    Alright, og med det mener du at du kjører back-in-time funksjonen fra Curve til SAS MC P ja? Skal notere meg den, venter til imorgen.

20. larvalabs

larvalabs Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Får man doble poeng i kampanjehelgen nå ved bruk av tilhørende point earner kort også?

Del denne siden