SAS Mastercard Premium (samletråd)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av dkvt, 13. mai 2017.

  1. Brukernavnet

    Brukernavnet EBD

    Innlegg:
    410
    Likes mottatt:
    2,931
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, point earner gir også doble poeng
     
  2. larvalabs

    larvalabs Nytt Medlem

    Innlegg:
    3
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Får man poeng dersom man setter inn mer enn hva man skylder, altså at man går med positiv saldo?
     
  3. AndersWE

    AndersWE Medlem

    Innlegg:
    138
    Likes mottatt:
    153
    Bonuspoeng:
    43
    Opplevde at kortet trolig er sperret da jeg brukte Go back in time-funksjonen i Curve på fredag.
    Hadde NCC MC som underliggende kort men da jeg hadde overført tilsammen snaue 8500kr fikk jeg ikke autorisert mer, Sam at forsøk på kjøp på bensinstasjon igår med SAS kortet som underliggende heller ikke gikk.

    Er det ikke 9600kr pr 48t som er limit eller har jeg oversett noe?
     
  4. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    921
    Likes mottatt:
    706
    Bonuspoeng:
    93
    Kan problemet ha noe å gjøre med at du i dette tilfellet faktisk har flyttet fra SEB til SEB?
     
    freddyen and Erlingni like this.
  5. Erlingni

    Erlingni Aktivt Medlem

    Innlegg:
    466
    Likes mottatt:
    488
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg ville nok unngått å bruke GBIT mange ganger på rad mellom to kort fra samme utsteder (SEB kort i dette tilfellet).
     
    Maggie, stekus and freddyen like this.
  6. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    729
    Bonuspoeng:
    93
    Ville ikke brukt SEB til SEB for GBIT. Helt unødvendig å gjøre dem oppmerksom på at den funksjonen finnes og brukes i forbindelse med doble poeng helger. Fortjener faktisk å få null poeng for slikt!
     
  7. Pettersen

    Pettersen Nytt Medlem

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    52
    Bonuspoeng:
    18
    De er fullt klar over situasjonen, og har vært det i over et år i følge mine kilder. De jobber fortsatt med å løse "problemet" med å få systemet som sperrer kort til å gjenkjenne når funksjonen brukes. Nå har de tydeligvis klart å få det til med kort internt i SEB, så spørs det om de klarer det med andre kort også etterhvert...
     
  8. AndersWE

    AndersWE Medlem

    Innlegg:
    138
    Likes mottatt:
    153
    Bonuspoeng:
    43
    Aha, ser den ja, har NCC i BillKill i påvente av Amex, og har brukt det i Curve for å få litt reell spend, men spørs om jeg like godt skal avvente BillKill til det faktisk skjer noe og kjøre SASMC. Som hovedkort framover
     
  9. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    921
    Likes mottatt:
    706
    Bonuspoeng:
    93
    Men har de noe sted i vilkårene angitt at de ikke ønsker funksjonen benyttet?
     
  10. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,366
    Likes mottatt:
    1,286
    Bonuspoeng:
    113

    https://saseurobonusmastercard.no/kortene/korttjeneste/poeng-med-premium/


    Å flytte gjeld fra ett kort til et annet må vel kunne sies å være transaksjoner uten reelt innhold.
     
  11. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,830
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, du får poeng for bruk av kortet!
     
  12. Pettersen

    Pettersen Nytt Medlem

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    52
    Bonuspoeng:
    18
    Vilkårene er veldig generelle, så det står ikke spesifikt der. De begrunner det med at forsøk på manipulasjon og/eller utnyttelse av systemet med den hensikt av å generere poeng er misbruk av tjenesten (noe i den duren).

    Punktet de skal benytte ved sperring og evt. oppsigelse av kort er 9 og 16. "Kontohaver samtykker til at selskapet, dersom det har saklig grunn til dette, når som helst kan beslutte å begrense videre utnyttelse av kredittreserven" og "Selskapet kan med saklig grunn si opp avtalen med 2 måneders skriftlig varsel."
     
  13. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,665
    Likes mottatt:
    6,655
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis de har holdt på i over et år med dette tyder det på at de ikke er villige til å sperre kortbruk gjennom Curve eller fjerne poengopptjening for Curve på generell basis og at det er i overkant vanskelig å se forskjell på vanlige curve-transaksjoner og go back in time. Ellers hadde det skjedd noe her for lenge siden.
     
  14. Pettersen

    Pettersen Nytt Medlem

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    52
    Bonuspoeng:
    18
    Derav "problemet" de jobber med å løse. Å sperre hele Curve blir jo noe helt annet, og har ingenting med denne saken å gjøre. De ønsker å forhindre misbruk, ikke bruk.
     
  15. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,665
    Likes mottatt:
    6,655
    Bonuspoeng:
    183
    Poenget mitt er at hvis de har holdt på med dette i ett år er det ikke sikkert de får det til.
     
  16. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,645
    Likes mottatt:
    7,631
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, det kan godt hende de har ett ønske om å sperre dette, men det vanskelig og skille på om kunden har gjort ett reellt kjøp eller kun flyttet penger mellom kort.

    Personen som visstnok har fått kortet sitt sperret har jo flyttet mellom 2 SEB kort, så her har de nok god kontroll, og kan bevise at det ikke er gjort ett faktisk kjøp.
     
  17. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,665
    Likes mottatt:
    6,655
    Bonuspoeng:
    183
    Det er ikke sikkert han har fått kortet sperret heller. Curve har for eksempel ofte blitt avvist når jeg tidligere har prøvd å fylle bensin med SAS Mastercard i bakkant.

    Nå kan det kanskje se ut som jeg prøver å forsvaret misbruket her, men jeg bare synser som vanlig :D Har bare brukt go back in time en håndfull ganger selv, og mesteparten av disse har til og med vært et reellt behov for å flytte en transaksjon fra feil belastet kort til et annet.
     
    Lars J liker dette
  18. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,366
    Likes mottatt:
    1,286
    Bonuspoeng:
    113
    Sett bort fra gratis betalingsutsettelse og maksimering av poeng under kampanje (utstederne liker nok ingen av delene) - hvilke reelle behov finnes det for bruk av GBIT?
     
  19. Slider

    Slider Nytt Medlem

    Innlegg:
    20
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Ved belastning av feil kort;
    Hvis du belaster jobbkortet ved en feil, greit å kunne rette på dette i Curve appen.
     
    tobeornot999 and freddyen like this.
  20. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,665
    Likes mottatt:
    6,655
    Bonuspoeng:
    183
    Også kjent som akkurat det GBIT er designet for.
     
    tobeornot999 liker dette

Del denne siden