SAS Mastercard Premium (samletråd)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av dkvt, 13. mai 2017.

1. did1did

did1did Nytt Medlem

Likes mottatt:
    18
    Bonuspoeng:
    3
    Hei!

Har et par spørsmål ang. SAS MC Premium, som jeg håper noen kan hjelpe med. Er selv student med en jobb ved siden av, med ålreit inntekt.

1) Er det noen inntektsgrense på kortet, eller er det en helhetlig vurdering?
    2) Dersom jeg ikke får godkjent kortet, ville det vært mulig at en annen person får kortet, men jeg bruker det og får fordelen ved det? F.eks. Fly Premium ved bestilling :)

2. tombom

tombom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    340
    Bonuspoeng:
    63
    Til spørsmål 2,
    Kortet kobles opp mot EB kontoen til kortinnehaver. Så om du får noen andre til å søke så bør du sørge for tilgang på EB innloggingen demmes. Men Fly Premium funker like fint til å bestille billetter i andres navn (potensielt ditt)

3. did1did

did1did Nytt Medlem

Likes mottatt:
    18
    Bonuspoeng:
    3
    Ja, så andre kan bestille for meg, men da må de vel i så tilfelle gjøre det fra sin EB? Har en del poeng selv, og må vel da ha et eget MC for å få fordelene fra kortet, antar jeg...

4. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,054
    Bonuspoeng:
    183
    Ja.

Og ikke for å være en killjoy, men det er veldig klart i vilkårene at det ikke er lov å gi andre tilgang til kontoen din/sin.

5. tombom

tombom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    340
    Bonuspoeng:
    63
    Korteier må gjøre det fra sin EB ja. Men du kan lage familypool med personen og dermed også bruke dine poeng.

6. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    837
    Bonuspoeng:
    113
    Men da vil ikke hans poenginntjening telle mot FP

tombom liker dette
  7. did1did

did1did Nytt Medlem

Likes mottatt:
    18
    Bonuspoeng:
    3
    Skjønner! Takk for svar :) Var meningen å lure systemet, var bare usikker!

8. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,054
    Bonuspoeng:
    183
    Med mindre jeg tolket deg feil og trodde du hadde en skrivefeil der, og manglet et "ikke", så tror jeg alt dette endte opp bra :)

9. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    837
    Bonuspoeng:
    113
    Kjøp med vipps (valgte det som betalingsmåte i nettbutikken) på søndag. Bokført og endret til mandag. Altså ikke doble poeng. Kjedelig

10. NorFlight

NorFlight Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,532
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg betalte med Vipps hos Ebok.no ca. 21:30 søndag kveld. Bokført i løpet av mandag, og fikk doble poeng på den transaksjonen. Så lenge du var påmeldt kampanjen, så er det kjøpstidspunktet som gjelder, ikke når transaksjonen bokføres (så og si alle transaksjoner fra disse helgene bokføres på mandag, selv de som utføres fysisk i butikk på fredag...).

Husk samtidig på at doble poeng gis ved at du får 2 linjer per kjøp... De dobler ikke poengene ved å gange med 2 på "hovedlinjen".

Her ville jeg sendt inn en vennlig klage, og påpekt at kjøpet ble utført innenfor kampanjeperioden.

11. did1did

did1did Nytt Medlem

Likes mottatt:
    18
    Bonuspoeng:
    3
    Haha, manglet definitivt et «ikke»!

12. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    837
    Bonuspoeng:
    113
    Har god lyst til å klage men så har jeg ganske åpenbart brukt GIBT nok så kreativt, så usikker på om jeg vil at dem skal se så nøye på mine transaksjoner...

Legger ved bilde så ser du når jeg kjøpte og hva vipps gjorde med min transaksjon...

Attached Files:

13. NorFlight

NorFlight Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,532
    Bonuspoeng:
    113
    Snedig…
    Hos meg er dato og «transaksjonsdato» lik i Vipps, så virker som om kjøpet kun ble «reservert/verifisert» den 26. hos deg og først belastet av Vipps den 28., så mulig det faktisk er butikken eller Vipps som er synderen hos deg. Hvilken dato ligger transaksjonen under i appen til kortet?

14. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    837
    Bonuspoeng:
    113
    Mandag 28.

15. NorFlight

NorFlight Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,532
    Bonuspoeng:
    113
    Da tror jeg, basert på slik jeg forstår kampanjen, problemet er at Vipps ikke belastet kjøpet på søndag. Kjøpet ble via Vipps først belastet 28. og dermed faller den dessverre utenfor kampanjen.

Hos meg havnet transaksjonen under 26. i appen til kortet (med "Bokført" den 27.).

16. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    837
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg mener kortet ble reservert på søndag. Slm alle andre kjøp. Så plutselig, på mandag hadde kjøpet fått nytt dato.

17. Agrias

Agrias Nytt Medlem

Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    3
    Samme skjedde med meg. Kjøpte 3 ting på forskjellige nettbutikker på søndag (rundt lunsjtiden - direktebetaling med Mastercard, ikke Vipps). Alle 3 ble bokført på mandag og jeg fikk ikke dobbeltpoeng! Sendte en klage tidligere i dag men tipper det skal ta en stund til jeg får svar….

Last edited: 29. sept 2021
  18. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,723
    Bonuspoeng:
    113
    Er en del nettbutikker som reserverer ved kjøp og først belaster når de sender ut…

19. kjelsberg92

kjelsberg92 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    Heisann. Jeg brukte kortet mitt relativt aktivt i dobbelpoeng-kampanjen deres forrige helg. Ser nå at jeg ikke har fått dobbelt med EB-poeng på noen av kjøpene mine den helgen. Var det slik at man måtte melde seg på kampanjen på forhånd på noe vis for å få dobbelt med poeng? Jeg hadde forstått det slik at denne kampanjen automatisk gjaldt for alle som har kortet. Hvis ikke sitter jeg igjen med en utrolig slukøret og bitter følelse her nå...

20. Nuvolari

Nuvolari EBD

Likes mottatt:
    1,910
    Bonuspoeng:
    113
    Måtte melde seg på ref mail du sikkert ikke mottok. I appen kan du slå på at du vil motta mail.

Del denne siden