SAS Mastercard Premium (samletråd)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av dkvt, 13. mai 2017.

1. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    12,230
    Bonuspoeng:
    183
    Transaksjonen blir registrert, ta skjermdump/kopi av bestilling. Så sender du bare inn til SEB så registrar dei for deg i ettertid.

freddyen liker dette
  2. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    837
    Bonuspoeng:
    113
    Den skjønte jeg ikke?

3. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg vil påstå at minst 95% av alle mine nettkjøp under disse kampanjene fra SAS MC blir riktig registrert og at poengene kommer slik de skal. Men, jeg handler ikke noe utenom det jeg likevel ville ha kjøpt senere (f.eks. julegaver denne helgen), så om ett eller to av de kjøpene ikke blir registrert med transaksjonsdato i helga så pytt sann.

freddyen and kjeeli like this.
  4. tstone

tstone Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,094
    Bonuspoeng:
    93
    Det ser ut som om SEB har klart å skjønne at jeg i dag har gjort en del GBIT med curve og derfor har sperret kortet. Har sendt dem melding og bedt om å få åpnet kortet igjen....

Update. Ringte dem nå. Ingen sperre på kortet. Kan ha vært tilfeldig....

Last edited: 26. nov 2021
  5. mrt

mrt Senior Medlem

Likes mottatt:
    917
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis du har flyttet veldig mye over kort tid, kan en automatisk midlertidig sikkerhetslås slå inn. Den vil så forsvinne etterhvert

tstone liker dette
  6. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,157
    Bonuspoeng:
    183
    Alltid lurt å spre gbit litt utover dagene og ikke ta 80k i slengen…

tobeornot999 and stekus like this.
  7. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,508
    Bonuspoeng:
    113
    En liten kuriositet, som kanskje flere har nytte av.
    Jeg fikk ikke kjøpt Dittgavekort for kr 5000 + fra automaten på senteret. Den er tydeligvis satt opp til å kategorisere transaksjonen som kontantuttak, hvor maksgrensen er 4k per døgn. Sånn sett heldig at kjøpet ikke gikk igjennom da det uansett ikke ville gitt poeng.
    Det var ingen problem å handle gavekortet på Dittgavekort.no og det kan da hentes i automaten på senteret med sms-kode.
    Transaksjonen vises som nettkjøp i appen.

8. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,400
    Bonuspoeng:
    183
    TILBUD MED SAS EUROBONUS MASTERCARD

Med SAS EuroBonus Mastercard får du 40 poeng per 100 kr (normalt 20) og med Mastercard Premium får du 50 poeng per 100 kr (normalt 25) når du bestiller og betaler reisen på sas.no. Gjelder 3-16 januar 2022.

9. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,446
    Bonuspoeng:
    293
    Maggie, Calling and ChrisTW like this.
  10. joskje

joskje Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,147
    Bonuspoeng:
    93
    Antar denne kom som en påmeldingsmail som vanlig? Ikke fått noe her enda:D

11. heneij

heneij Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Noen som kan hjelpe med å kravene for å få godkjent søknad om kort?
    Jeg har 450k studielån, 10k på et kredittkort, ingen betalingsanmerkninger. Akkurat fått jobb med 520k i inntekt. Snakket med dem på telefon for å forklare at jeg kan sende dokumentasjon på inntekten siden den ikke kommer opp på en vanlig kredittsjekk før et år etter. Da ble jeg fortalt at de går utifra det jeg skriver i søknaden og ikke kredittsjekken, så det at jeg har fått en ordentlgi inntekt hjalp tydeligvis ikke nok til at jeg kan få invilget kort(søkte ikke engang om premium, bare vanlig). Kan dette virkelig stemme?

12. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke denne gangen. Denne gangen kom den i kampanjemailen fra SAS tidligere i dag (scroll helt nederst). Ikke noen påmelding denne gangen, men merk altså at det bare gjelder bookinger på sas.no

Capture.JPG

tobeornot999, kaiarne and holmen like this.
  13. joskje

joskje Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,147
    Bonuspoeng:
    93
    Aha.. De epostene der ja, som sporadisk aldri dukker opp :p Takk for info!

Travellingalf liker dette
  14. krutteskrutt

krutteskrutt Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Har nettopp fått nytt SAS Mastercard Premium-kort og får ikke lagt til det nye kortet i Curve-appen.. Siden det ikke gikk an å oppdatere kun utløpsdato og CVC på det gamle kortet så slettet jeg dette, og nå får jeg bare bare feilmelding "You can't add this card to Curve. Please try a different card." Noen som har opplevd det samme og har en løsning?

15. stashorizor

stashorizor Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    120
    Bonuspoeng:
    43
    Spm angående fly premium: Jeg har opplevd flere ganger nå at det er std poeng billett i eco tilgjengelig, men for plus/business siteres det nok for poeng prisen, i stedet for fly premium rabatten. Det er egentlig ikke det som kortet reklamerer med? Jeg trodde hvis det var tilgjengelig poeng billett og plus ikke er full (da ville det stått ikke tilgjengelig) så skulle jeg fått biletten til eco pris?

16. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,697
    Bonuspoeng:
    293
    Det er kun faktiske bonusbilletter Fly Premium fungerer på. Trykk på "Filtrer og sorter"-linken og velg SAS Bonus istedenfor Alle billettyper. Evt bruk Finn SAS-bonusreiser-verktøyet

17. stashorizor

stashorizor Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    120
    Bonuspoeng:
    43
    dvs hvis det er poeng for nok = ikke ledig "bonus" billett i plus, selv om det er vanlig bonus billett i eco, så kan ikke rabatten brukes på denne måten i såfall?

18. Teknolai

Teknolai EBD

Likes mottatt:
    192
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg gjorde akkurat det samme, slettet først det eksisterende kortet, og la til det nye. Det fungerte helt fint her. Mener å huske at jeg la til kortet og deretter måtte verifisere med SAS mastercard appen.

19. leeds1979

leeds1979 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    enkelt forklart på feks usa tur;
    Du søker destinasjon og får opp følgende ledig i ordinær bonus kategori:
    2 i biz
    4 i plus
    4-6 i GO

når du er innlogget vil du da se at prisen/poengene er de samme i alle tre kategorier.
    Så velger du den klassen du ønsker.

NB; gjelder KUN ordinære bonusbilletter, og IKKE dynamisk prisede bonusbilletter.(dvs de med høyere poengkostnad)

Jeanette liker dette
  20. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    811
    Bonuspoeng:
    93
    Har du husket å aktivere det nye kortet før du forsøkte å legge det i Curve?

Mener å huske du først må bruke det en gang med PIN eller bruke "aktiver"-knappen i appen.

Del denne siden