SAS Mastercard Premium (samletråd)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av dkvt, 13. mai 2017.

  1. Pilagi

    Pilagi Nytt Medlem

    Innlegg:
    32
    Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg er i samme situasjon som deg, men kommer ikke forbi når jeg trykker "neste" når jeg velger de nye rutene jeg vil ha :/
     
  2. Tharayman

    Tharayman Nytt Medlem

    Innlegg:
    10
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Kortet mitt ble avvist her om dagen, enda det var langt igjen til kredittgrensen. Viste seg at det har satt en limit på bruk på bare 5000 kr! Da er det jo i mine øyne fint lite vits i å ha kortet. Er det ikke rart at dem plutselig kan gjøre sånn på et betal-kort?
     
  3. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,356
    Likes mottatt:
    1,272
    Bonuspoeng:
    113
    Var dette et ordinært kjøp eller en kontanttransaksjon (VIPPS, Payr, Billkill, enkelte gavekort ol)?
    For kontantoverføringer er grensen 4000 kr per 96 timer.

    Jeg har ingen erfaring selv, men jeg har inntrykk av at SEB kan begrense bruk av kontanttransaksjoner om de frykter misbruk.
    At de begrenser ordinær bruk høres rart ut, med mindre kredittgrensen er satt ned samtidig.
     
  4. AlexanderEkornes

    AlexanderEkornes EBG

    Innlegg:
    28
    Likes mottatt:
    21
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg fikk nylig mitt SAS eurobonus mastercard premium, men fikk bare det "vanlige kortet". Trodde at siden jeg var gullmedlem skulle det da komme ett slags gull mastercard slik jeg har sett andre har, feks min stefar som også er EBG og har samme kredittkortet. Har jeg misforstått noe eller?
     
  5. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,792
    Likes mottatt:
    57,173
    Bonuspoeng:
    293
    De har endret design på kortet. Så nå er alle nesten like. Grå og kjedelige. Men, de har nå varighet i flere år, og det synes jeg er svært praktisk.
     
    rgn liker dette
  6. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    920
    Likes mottatt:
    727
    Bonuspoeng:
    93
    Da er doble poeng helga her :D
     
    samtom, mrhaakon, indahla and 3 others like this.
  7. lohelle

    lohelle EBD

    Innlegg:
    306
    Likes mottatt:
    286
    Bonuspoeng:
    63
    Har man alltid kunnet betale Telia mobilregning med kort? Eller er det bare jeg som aldri har fått det med meg? Jajja, da utgår avtalegiro fra nå av.

    edit: og doble poeng! yey
     
  8. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    920
    Likes mottatt:
    727
    Bonuspoeng:
    93
    Talkmore har du også lenge kunnet betale med kort
     
  9. kristtorp

    kristtorp Aktivt Medlem

    Innlegg:
    400
    Likes mottatt:
    193
    Bonuspoeng:
    43
    Fikk en melding i appen fra kundeservice om at de har sett en god del firma relaterte transaksjoner på mitt kort (har ikke brukt det til firma relaterte transaksjoner). De skriver videre at SAS Mastercard er kun til privat bruk og hvis det fortsetter kan de si opp kortet pga mislighold.

    Prøvde å sjekke vilkårene på nettsiden, men kunne ikke finne noe relatert til det. Vil jo selvsagt holde meg innenfor vilkårene.

    Så mitt spørsmål blir vel da. Finnes det er kredittkort som tillater firma relaterte transaksjoner + kunne fortsette å tjene div bonuspoeng?
     
  10. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    920
    Likes mottatt:
    727
    Bonuspoeng:
    93
    Hva er det for noe? Firmarelaterte utgifter? Hvordan kjenner dem igjen dem?
     
  11. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,210
    Likes mottatt:
    22,270
    Bonuspoeng:
    183
    Eg ville tatt kontakt med dei og spurt kva slags transaksjonar dei meinte. Kanskje og lagt med nokre kommentarar om dei butikkane du brukar mest.

    Min høgst avgrensa kontakt med kundeservicen til SEB gav sterke indikasjonar på at det ikkje er dei skarpaste svenskane i skuffa som jobbar der.
     
    VikingFlyer, markus and tobeornot999 like this.
  12. kristtorp

    kristtorp Aktivt Medlem

    Innlegg:
    400
    Likes mottatt:
    193
    Bonuspoeng:
    43
    Takk! Har bedt om litt dokumentasjon om hvilke transaksjoner de mener er firma relaterte. Så får vi se :)
     
    tobeornot999 liker dette
  13. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,356
    Likes mottatt:
    1,272
    Bonuspoeng:
    113
    Om du ikke har handlet i en butikk som kun henvender seg til bedriftskunder, så har du kanskje et forbruk som ikke står i stil med inntekten din.
    SEB ønsker nok helst å selge deg (eller arbeidsgiveren din) sitt Eurocard :)
     
  14. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,151
    Likes mottatt:
    3,178
    Bonuspoeng:
    113
    Fins det egentlig et fornuftig kort med bonusopptjening som kan brukes for utgifter i bedriften? Eurocard passer vel ikke i denne kategorien :D.
     
    freddyen liker dette
  15. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,730
    Likes mottatt:
    7,653
    Bonuspoeng:
    183
    Enig med @freddyen i at dette høres ut som det mest sannsynlige.

    Jeg selv har gjort masse og store firma utlegg på SAS MC, men aldri hørt noe fra dem om at de syntes det var uvanlig.
     
    kaijoar and freddyen like this.
  16. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,356
    Likes mottatt:
    1,272
    Bonuspoeng:
    113
    Det finnes ikke et slikt marked i Norge, egentlig.
    Altså bedriftskort med bonus.
    De konkurrerer på andre områder.

    Du bør kanskje fordele forbruket på flere bonuskort, om du har store firmautlegg.
     
    themichael liker dette
  17. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,838
    Likes mottatt:
    1,922
    Bonuspoeng:
    113
    Spesielt opplegg, har brukt mitt på jobbutlegg i alle år og aldri hørt et pip. Lurer på hva slags transaksjoner de mener skulle være jobb-relatert?
     
  18. kristtorp

    kristtorp Aktivt Medlem

    Innlegg:
    400
    Likes mottatt:
    193
    Bonuspoeng:
    43
    Har grei inntekt og heller ikke det største forbruket. Blir veldig spennende å se hva de klassifiserer som firma relaterte transaksjoner!
     
    kaijoar, themichael and freddyen like this.
  19. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,151
    Likes mottatt:
    3,178
    Bonuspoeng:
    113
    Det har jeg nesten fryktet. Det er ikke snakk om såpass stor kredittkort omsetning, men jeg tror at jeg møter forståelse for at det føles tungt å ikke få poeng for flere titusen i utgifter i året - i hvert fall her inne :rolleyes:.

    Jeg bruker egentlig ikke private kort i bedriften da jeg er litt redd at det kan føre til dumme spørsmål fra skatteetaten ved en etterkontroll, men burde kanskje sjekke det litt nærmere.

    Ellers er jeg spent på hvordan SEB avgrenser firmarelaterte utgifter. Det er vel mange som bruker private kredittkort på firmareise og sender reiseregning deretter?
     
    freddyen liker dette
  20. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    920
    Likes mottatt:
    727
    Bonuspoeng:
    93
    To billettkjøp hos SAS kl 19:30 på søndag flyttet til mandag :confused:
     
    freddyen liker dette

Del denne siden