SAS Mastercard Premium (samletråd)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av dkvt, 13. mai 2017.

1. krutteskrutt

krutteskrutt Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Ja har aktivert kortet. Curve var tredje siste punkt på listen over av cirka 25 steder jeg la inn det nye kortet (setter VELDIG stor pris på forlenget gyldighet av det nye kortet :p), og det var ikke noen problemer med de to siste stedene heller.. o_O

2. krutteskrutt

krutteskrutt Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Ja verfiserte i SAS MC-appen en haug andre steder der jeg la inn kortet, men kom aldri så langt som til verifisering i appen når jeg prøvde å legge det til i Curve..

3. mrhaakon

mrhaakon Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,516
    Bonuspoeng:
    93
    Dobbel weekend i februar. Frist for påmelding 29/1 (epost akkurat mottatt)

upload_2022-1-20_10-22-35.png

Earl, AndersWE, paron and 10 others like this.
  4. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,387
    Bonuspoeng:
    183
    Då er det berre å sende mail til bilverkstaden og få utsett servicen med ei veke.

Maggie and mrhaakon like this.
  5. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Du kan ikke få faktura og komme innom å betale den i etterkant?
    Det har jeg gjort før i alle fall .... :)
    Er jo så kjekt å ha den kvitteringen stiftet i hjørnet på bilaget ;)

6. Sunnfjordingen

Likes mottatt:
    25,387
    Bonuspoeng:
    183
    Hehehe. Kan hende det hadde gått. Sjefen på verkstaden er jo trass alt gemalen til tremenningen min...

7. Pilagi

Pilagi Nytt Medlem

Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    18
    Nå er det andre år på rad at jeg får spørsmål fra SEB angående mitt forbruk på SAS MC i forhold til oppgitt inntekt, de mener jeg bruker for mye i henhold til det jeg tjener. Jeg forklarte i fjor at det handler om bruk av oppsparte midler til oppussing, ferie osv. Dessuten bruker både jeg og samboeren samme SAS MC via en point earner kort, så det er litt urimelig å bare se på min inntekt.

Flere som opplever dette?

8. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,508
    Bonuspoeng:
    113
    Hva er forholdet mellom inntekt etter skatt og forbruk?
    Og forholdet mellom ordinære kjøp og pengeoverføringer (Vipps, Payr, BillKill, Revolut, Curve Go Back In Time osv).

Jeg tror du vil finne svaret der.

9. Pilagi

Pilagi Nytt Medlem

Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    18
    Altså, jeg skjønner at det er en mismatch - jeg bruker nok 50% mer enn det jeg tjener etter skatt på SAS MC. Men jeg bare synes det er rart at hvert år jeg må bevise at jeg har sparemidler på kontoen som viser at jeg har råd til forbruket.

Det er f.eks. lov at jeg legger ut for en sofa for en kamerat, også overfører han pengene til meg etterpå slik at jeg får flere poeng. Skal jeg da vise SEB alle overføringer mellom meg og venner ? Virker litt overkill bare.

freddyen liker dette
  10. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    811
    Bonuspoeng:
    93

Tror du finner forklaringen her: https://www.finansnorge.no/tema/hvitvasking-og-terrorfinansiering/hvitvaskingslovens-krav/

Når noe ikke ser helt "A4" ut må de bare forvisse seg om at du ikke driver med uhumskheter. Bare forklar hvordan ting henger sammen, og alt burde være i sin skjønneste orden.

Har selv fått mine kort sperret, men kjapt gjenåpnet etter en e-post med dokumentasjon.

kaiarne and Pilagi like this.
  11. Magnus77

Magnus77 Senior Medlem

Likes mottatt:
    980
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som vet hvor man kan finne når du hadde mastercard premium sist? Ser det er ny kampanje nå, men kan ikke hatt kortet siste 2 år.

12. Stigoo

Stigoo Medlem

Likes mottatt:
    164
    Bonuspoeng:
    33
    Er det poeng ein har tjent opp med eller mens ein har kortet som kan brukast eller kan eg bestille kort for så å bestille reise med det samme ut frå forige års opptjening i Eurobonus?

13. Sunnfjordingen

Likes mottatt:
    25,387
    Bonuspoeng:
    183
    Ddt siste. Absolutt alt du har tent opp det siste året tel med, uavhengig av korleis (trumf, fly, shopping, kredittkort etc) og uavhengig av om du har hatt kortet. Du kan gå rett til nivå 4 om poengfangsten det siste året har vore god nok.

14. Pilagi

Pilagi Nytt Medlem

Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    18
    Dersom du skal bestille en bonusreise med et evt. nytt Fly Premum nivå gjennom SAS MC, så må du ha tilgangen til dette nivået inne på Mine Sider på SAS sine sider. Det er totalen av opptjente poeng på din Eurobonus konto som danner grunnlag for et evt. ny Fly Premium nivå, ikke bare kjøp på kortet. Så hvis du allerede har 100k opptjente poeng ila. de siste 12 mnd., vil du automatisk ha det høyeste nivået. Hvor langt tid det tar før det vises den nye statusen i Dine Sider, er jeg usikker på. Det er bare å gå inne og prøve å bestille en reise, så bør du se følgende:

upload_2022-1-21_10-19-58.png

15. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    837
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har tidligere bestilt en bonusreise som da kun var tilgjengelig i go, nå er det blitt ledige pluss seter på samme avgang. Men ikke mange. Siden jeg har FP ønsker jeg selvsagt å bytte til et pluss sete. Utreise har ikke skjedd enda. Får "intern feil" på sas.no når jeg prøver å endre. Må hele reisen kanselleres og bestilles på nytt? Hvor lang tid tar det isf før de brukte poengene er tilbake på konto? Poengene går ut om 10 dager, så må bruke akkurat de poengene.

16. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,697
    Bonuspoeng:
    293
    Mange har rapportert om denne feilen nylig. Jeg får selv det samme når jeg prøver å endre til kortere mellomlanding på CPH. Det har vært sånn en stund også, så er du bekymret for at setene i Plus forsvinner eller at poengene går ut må du nok i telefonkø :( Pass på å be om at de ikke trekker telefonendringsgebyr siden nettsidene ikke fungerer.

Edit: Noen har rapportert at de ikke får feilen hvis de haker av for at de ønsker å endre både tur og retur selv om de bare skal endre en av dem, men det trikset har ikke fungert for meg.

stekus liker dette
  17. tstone

tstone Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,094
    Bonuspoeng:
    93
    Bestill de nye setene og kanseller den gamle når den nye er OK

18. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    837
    Bonuspoeng:
    113
    Det går ikke med tanke på hvilke poeng som blir brukt da

19. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,054
    Bonuspoeng:
    183
    Hadde samme problem ved forsøk på endring av dato på enveis bonus tur. Fra SAS plus til plus på annen dato.

Telefon er redningen når slikt skjer. Alt annet er litt mer bingo.

Men poengene kommer tilbake på flekken hvis du kansellerer.

Og pengene som ble betalt i avgifter på opprinnelig billett tar ca 4-5 virkedager for tilbakeføring.

stekus liker dette
  20. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    837
    Bonuspoeng:
    113
    Det fungerte å velge at man ønsker å endre begge datoene, ikke bare utreise. Takk for tips.

tobeornot999 and Jorge like this.

Del denne siden