SAS Mastercard Premium (samletråd)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av dkvt, 13. mai 2017.

1. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    811
    Bonuspoeng:
    93
    Antar dette har å gjøre med at SAS alltid praktiserer 24 timers angrefrist, og at de kun har en reservasjon på kortet inntil fristen er ute(?)

freddyen and petrate like this.
  2. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,508
    Bonuspoeng:
    113
    Edit: Ooops det var ikke du som hadde problemer med SEB... :oops:

Var dette begrunnelsen? :rolleyes:
    Det er ikke utenkelig at de er "på fisketur" etter noe å ta deg på...

Last edited: 16. febr 2022
  3. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    2,937
    Bonuspoeng:
    93
    Nei, vanligvis beholdes reservasjonsdato på transaksjoner, når de blir bekreftet kommer det bare i tillegg en bokført dato. Ville prøvd å klage til SEB for å få ev. doble poeng, men selvfølgelig mulig de bare vil skylde på SAS.

4. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    837
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, det har da fungert problemfritt før

Har sendt en liten klage, men er med blanda følelser da jeg har praktisert litt GBIT og. Dog med halvveis fornuftige tidsintervall, som jeg selv mener.

5. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,157
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis man er «menig» ansatt i en bedrift, så forventes det jo at man i de fleste tilfeller legger ut med privat kredittkort og skriver reiseregning i etterkant. Nå snakker jeg selvfølgelig om reiserelaterte utgifter. Skal de kutte det, så ryker en svært stor del av markedet…
    Skal jeg våge meg på noe tipping, så må det være at de ser på innkjøp av varer etc?

freddyen and themichael like this.
  6. democomputer

democomputer Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,595
    Bonuspoeng:
    183
    Det ble en skuffende avslutning på dobbelpoenghelg.

Jeg satte meg til på fredagen og holdt kortet varmt, brukte opp kredittrammen og betalte inn ekstra til kortet.

Lørdagen viste appen igjen disponibelt beløp godt over kredittrammen og jeg fortsatte handelen. Men plutselig ble det stopp. Alle store (>6k) transaksjoner ble avvist og poengstrømmen stoppet. Fikk plutselig gjennom en transaksjon, men så var det stopp. Virket veldig tilfeldig hva som kom gjennom. Kundeservice har jo selvsagt ikke åpent i helgen, så ingen hjelp å få.

Når jeg nå har snakket med kundeservice kan de fortelle at jeg har kjøpsgrense, løpende 30 dager lik min kredittgrense. Dette er lovverk de må forholde seg til. Ikke mulig å gjøre noe med. Men systemet tillater noen prosenter med slingrin, så derfor går små transaksjoner gjennom... Det er heller ikke mulig å se i appen eller på nett hvor mye man faktisk kan belaste kortet for, man må selv regne seg tilbake 30 dager og se. Ganske håpløst.

Så da kan jeg ikke bruke kortet før 12 mars... Heldigvis tar de stort sett amex i USA i vinterferien:)

I mellomtiden må nok pointearner få sitt eget kort med egen kredittramme for at oppussingen skal generere poeng.

K

holmen and themichael like this.
  7. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    837
    Bonuspoeng:
    113
    Hei!

Vi ser at disse billettene ble kjøpt den 13/2.

Vi har nå godskrevet deg de ekstra poengene til din konto.

Disse vil synes på din eurobonuskonto senest den 10 neste måned.

Ha en fin dag!

Emma

8. chrt

chrt EBD og litt annet ...

Likes mottatt:
    1,960
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg kjøpte to billetter på kvelden 23:00. Begge flyttet til mandag. Jeg avbestilte begge billettene med en gang, når jeg ikke fikk dobbel bonus :(

9. chrt

chrt EBD og litt annet ...

Likes mottatt:
    1,960
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg lurer veldig på om det kom noen tilbakemeldinger fra Kundeservice? Jeg har også firmarelaterte kostnader som jeg må forskuttere og få igjen. Men aldri fått noen melding, selv om noen transaksjoner er veldig typisk firma-kostnad.

10. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,387
    Bonuspoeng:
    183
    Eg og har betalt firmakostnadar med kortet, men aldri høyrt noko. Er i eit lite omfang. Aldri hatt problem.

11. kristtorp

kristtorp Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    196
    Bonuspoeng:
    43
    Sorry, dette gikk visst i glemmeboken.. jeg fikk et svar fra kundeservice og de hadde ikke sett noen spesifikke transaksjoner som tilsvarte firma relaterte transaksjoner. Grunnen til at jeg fikk denne meldingen var fordi ar jeg hadde tidligere snakket med kundeservice på telefon om en annen sak og jeg hadde tydeligvis nevnt at det kom flere jobbreiser fremover, så det ville bli økt forbruk på kortet.

De beklaget at de hadde formulert seg feil og at de bare ville informere at dette var et privat kort og skulle kun brukes til private kjøp.

12. LR00

LR00 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    227 sider - tar litt tid å lese gjennom det helle - men har begynt! Er det noen fordeler i at jeg og mannen har egne SAS premium kort istedenfor et hovedkort og en pointearner? Vi har lagd poenggruppe slik at alle i familien samler poeng sammen hos SAS. :)

13. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,696
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke utover at dere får hver deres statuspoeng om dere skulle trenge det begge to.

14. geirek

geirek Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    496
    Bonuspoeng:
    63
    Husk fristen 28.02. Da går 50% ut. Om noen ligger nærme ett nivå kan det vurderes å kjøpe noen poeng. Kjøpte 5k poeng selv bare for å få FP4 videre 1 år

15. lohelle

lohelle EBD

Likes mottatt:
    386
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har +100k nivå nå, med over 200k "poeng" mot nivået. Så jeg tror at det ikke hjelper å kjøpe poeng nå for å nå +100000 (biz), da dette vil tilsvare Plus verden om noen dager (så +100k er nivået ditt, ikke Biz)
    Jeg forventer at nivået mitt blir +200k automatisk når dette korrigeres til øverste nivå igjen.

Mulig jeg har misforstått noe.

16. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    2,937
    Bonuspoeng:
    93
    Det måles kontinuerlig siste 12mnd, og gjelder 12mnd frem i tid. Dvs. om man kommer over 100k innen 28.02 får man FP4 12 mnd frem, og trenger ikke oppnå 200k for å fortsette å ha det før februar 2023.

17. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,696
    Bonuspoeng:
    293
    Ja. Hvis man kjøper poeng nå for å komme over 100k før grensa går opp til 200k igjen så utvider man ikke FFP4 med et år, men med så lenge det var siden man var over 100k per 12 mnd sist.

18. lohelle

lohelle EBD

Likes mottatt:
    386
    Bonuspoeng:
    63
    Mulig jeg har misforstått da, men jeg innbilte meg at man fortsatt vil være +100k i mars, men du vil ikke være "Business for Go" lenger, bare Plus for Go (eller hva det nå heter).
    Tiden vil vise. Jeg har allerede over 200k poeng gjeldende, men nivået mitt er +100000.
    Jeg så for meg at +100k (osv) er NIVÅET, men at for øyeblikket får man Biz 4 Go som "perk"

19. geirek

geirek Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    496
    Bonuspoeng:
    63
    Står buisness bonus gyldig til 28.02.23. Så er nok som jeg har tolket

20. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    837
    Bonuspoeng:
    113
    Hva skjer når man avbestille en SAS reise som er bestilt I doble poeng helga? Full fleks. Blir alle poeng borte eller kun "vanlige" poengsummen for det kjøpet?

Del denne siden