SAS Mastercard Premium (samletråd)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av dkvt, 13. mai 2017.

1. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    837
    Bonuspoeng:
    113
    Har nå vært kunde lenge. Får se om de klarer å svare i appen før det blir kampanjehelg :rolleyes:

2. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,368
    Bonuspoeng:
    183
    Er det fleire som opplever at kjøp med "nye" Klarna vert registrert som kontantuttak?

tobeornot999, freddyen and kaiarne like this.
  3. Supersergei

Supersergei Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    721
    Bonuspoeng:
    93
    ...og dertter skanner man trumfkortet sitt hver gang man bruker gavekortet?

4. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,691
    Bonuspoeng:
    293
    Stemmer. Man får ikke trumf på kjøp av gavekort, men isteden når man bruker det.

Supersergei liker dette
  5. NorFlight

NorFlight Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,532
    Bonuspoeng:
    113
    Sto "Nytt kontantuttak" på pushmeldingen, men kjøpet er ikke bokført enda så vet ikke om det blir poeng eller ikke. I tilfelle ingen poeng, så er dette en dårlig endring som vil slå ut for mange nettbutikker

freddyen liker dette
  6. kaiarne

kaiarne Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    510
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk også “nytt kontantuttak”, chattet med kundeservice og de sa at fordi det ble registrert som kontantuttak fikk jeg ikke poeng. :(
    0CF11E77-463B-4873-95DA-865DDB633B18.jpeg

freddyen liker dette
  7. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,504
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg fikk poeng 8. januar, men ikke 13. februar.
    Det var med SAS MC.

Komplett MC ga bonus som ved nettkjøp idag 21. februar.

Jeg lurer på om Klarna noen ganger bruker bransjekoden til butikken ("MMC") og noen ganger en generisk kode for pengeoverføring (som hos VIPPS ol.).

8. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,377
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg fikk av Klarna 8.2 - men Klarna har vel noen ekstra valg ifm. betaling? Forusetningen er vel å velge "Kort, betal alt i dag". Hvis ikke havner en via fakturamodellen deres og da er det nok som kontantuttak om en belastes den veien.

9. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,504
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, du har nok rett. Jeg har aldri brukt andre valg enn "Betal nå", men fikk likevel ikke poeng sist.

Det som er litt interessant er at betalingen kun er oppført som "Klarna" på kontoutskriften.
    Ikke "Klarna*Butikkensnavn" slik som tidligere.
    Det kan tyde på at betalingen ikke er knyttet mot en spesifikk butikk eller bransje, selv om betalingen var til en helt vanlig norsk nettbutikk.

Last edited: 21. febr 2023
  10. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,377
    Bonuspoeng:
    113
    Det gjør det også på min betaling den 8.2 ser jeg.

freddyen liker dette
  11. NorFlight

NorFlight Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,532
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg handlet sist med Klarna på XXL.no 3. januar før jeg handlet igjen nå på søndag. En eller annen gang mellom disse kjøpene har Klarna gjort store endringer i sin løsning, og jeg tror det er disse endringene som muligens gjør at vi ikke får poeng. Skal oppdatere når kjøpet fra søndag er bokført og poengene således skal være på konto...

freddyen liker dette
  12. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,049
    Bonuspoeng:
    183
    Hvor nytt er dette?

Jeg har alltid "betalt alt", på SAS MC via Klarna, og fått det registrert som vanlig varekjøp, Er jo etterhvert ganske nettbutikker som bruker Klarna som card clearance, så de kan da umulig behandle alle kjøp som kontantuttak overfor SEB?

13. Bonusduk

Bonusduk Bonus jeger

Likes mottatt:
    1,403
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg fikk poeng ved kjøp hos Klarna sist 14feb.

freddyen liker dette
  14. tkrunning

tkrunning Infrequent frequent flier

Likes mottatt:
    138
    Bonuspoeng:
    33
    Er det noen som har formening on når poengene man tjener på dobbel-weekend 24-26. feb kommer inn på EB-kontoen?

Normalt får jeg inn poeng ca den 2. hver måned, men usikker på om det kun er poengene for kjøp som allerede er fakturert (mine kontoutskrifter kommer ca. den 19. hver måned)? Min opptjeningsperiode starter i april, så er lite vits å fylle på med mer statuspoeng om de kommer inn før det...

15. Sunnfjordingen

Likes mottatt:
    25,368
    Bonuspoeng:
    183
    Statuspoenga kjem i månaden etter at dei er opptent. Det vil seie at det du brukar i helga mest truleg kjem inn i mars, med mindre transaksjonane ikkje vert bokført før etter månadsskiftet.

16. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    2,000
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg ønsket å øke grensen her litt, og var forsåvidt villig til å se på reduksjon av Nordic Choice grensen min, men søknadsavdelingen var helt firkant. De hang seg opp at jeg hadde 14 kreditter - og ikke så mye hva totalen var (som riktignok ikke er ubetydelig) - hvorav mange er på 5´-10´ på kort jeg ikke vil si opp. Lønn, formue, betalingshistorikk og gjeld skulle tilsi minimal risiko, men de har selvfølgelig rett til å sette egne forretningsregler.

Men, hva er siste praktiske erfaringer rundt kreditt og kjøpsgrenser her? Jeg har 25´ i grense, men ønsker å bruke opp mot 50 i perioder (ikke bare dobbelpoenghelger).

Mener å huske at en absoluttgrense var 2xkreditt? Og at det funker å betale over skyldig beløp så lenge du ikke snakker med kundeservice? Noen nyere erfaringer?

17. Sunnfjordingen

Likes mottatt:
    25,368
    Bonuspoeng:
    183
    Vil tru folk med veldig mange kort er dårlig business uansett; enten er det høg risiko eller so er det bonusnissar med stålkontroll som ikkje legg att ei krone i renteinntekter.

18. tkrunning

tkrunning Infrequent frequent flier

Likes mottatt:
    138
    Bonuspoeng:
    33
    Jeg gikk tilbake for å se på tidligere forbruk rett før månedsskiftet. Jeg fant et eksempel der jeg brukt kortet på en lørdag 3 dager før månedsskiftet (28. mai), som kom inn først en drøy måned senere... Så mulig jeg gambler på å flytte ting med Curve søndag den 26. februar.

Tviler på at det kommer noen dobbelkampanje i mars uansett...

19. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    811
    Bonuspoeng:
    93

Samme hos meg; det var ANTALLET som var problemet, totalsum ble ikke engang nevnt.

Jeg hadde på det tidspunktet 8 (hvorav 2 i SEB), og fikk beskjed om å kvitte meg med 2. Sa da opp 2 tullekort med mikroskopisk ramme som jeg uansett aldri brukte.

Da jeg var nede på 6 gikk kredittøkningen fra 55k til 100k gjennom uten problem.

Vet ikke om 6 er en fast grense eller om den fastsettes ut fra individuelle kriterier, men du kan kanskje stille et spørsmål i appen om hvor mange som er akseptabelt?

20. The_Dude

The_Dude EBG / Asante Gold Elite Plus / LH Senator / Pompøs

Likes mottatt:
    2,297
    Bonuspoeng:
    113
    Vi legger igjen en del i transaksjonsgebyrer, da. Blir penger av det også.

Del denne siden