SAS Mastercard Premium (samletråd)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av dkvt, 13. mai 2017.

1. ILS2

ILS2 Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Betegnelsen gjelder EBD-er som primært har oppnådd statusen på helgetur til AKL med SQ for noen og 20.000 kroner. Omtrent som AGP-Diamonds, som fløy SAS Plus tur/retur AGP og opptjente 10.000 poeng for under 2000 kroner brukt.

Og det er ingenting galt i det :)

Tilsvarende ble "Cessna HON" en betegnelse på alle de som ble HON Circle-medlem hos Lufthansa etter å ha spleiset på noen rundturer i Lufthansas privatfly. Mer om galskapen her:
    http://www.flyertalk.com/forum/luft...-x-usual-hon-miles-lufthansa-private-jet.html

Var uhyggelig nær å trykke på avtrekkeren selv, men lot det være. Regnestykket mitt var:
    Ca. 100.000 NOK brukt
    500.000 M&M-poeng (resten ville jeg opptjene på å flytte ordinære reiser fra EB til M&M)
    X antall oppgraderingsvouchere per år (husker ikke antallet)
    HON Circle i 2 år
    SEN i 2 år (soft landing)
    FTL i 2 år (soft landing)

2. Flight Cancelled

Flight Cancelled Bonusjeger

Likes mottatt:
    3,771
    Bonuspoeng:
    113
    ATH-diamonds da...? ;)

3. nonstop

nonstop Medlem

Likes mottatt:
    224
    Bonuspoeng:
    43
    AGP, ATH hvordan går det an å tjene 10000 poeng på det i pluss? Eller var det i "gamledager" (før min bonussykdomstid) men zonetabeller?

4. ILS2

ILS2 Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    For the record: Jeg ble aldri ATH-Diamond :D
    ...men ja, det var jo ikke feil å fly litt og samtidig opptjene nok poeng til en tur/retur innenriks - for prisen av en tur/retur innenriks ;)

5. Flight Cancelled

Flight Cancelled Bonusjeger

Likes mottatt:
    3,771
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg opptjente 50000 poeng i snitt for et par t/r-reiser til Athen i Plus tidlig på sommeren i 2014, grunnet en meget lukrativ kombinasjon av tre kampanjer som alle ga ekstrapoeng. I grunnpoeng hadde destinasjoner slik som f.eks. AGP, ATH og MAD den gang opptjening på 4000 poeng hver vei i Plus. 10000 poeng var vel da tur/retur med gullbonus.

Husker at jeg reiste t/r ATH to dager på rad fra OSL en helg. Crewet var overrasket når man plutselig også var med på returen den første dagen. Tilfeldighetene skulle ha det til at det samme crewet også var å finne tur/retur ATH påfølgende dag. Tror jeg aldri har sett et så stort jaw drop som på purseren når jeg kom spaserende inn i flyet dag to... :D

6. DanH

DanH Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,980
    Bonuspoeng:
    113
    ^^denne galskapen ❤

petterel, Travellingalf and miura like this.
  7. Baldrick

Baldrick Cunning Planner

Likes mottatt:
    4,659
    Bonuspoeng:
    113
    Hvilken galskap? :cool:

8. andersand

andersand Medlem

Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    28
    hmm dratt 65k igjennom det siden jeg kom hjem tirsdag, hovedsaklig utenlands valuta, så kan jo bli ok, må finne ut hvordan jeg får mellominnbetalt, evnt hever grensen da jeg har nesten 10k USD til som jeg kan dra der, lukter noen flypremium biz turer :)

Xflipper liker dette
  9. Pingus

Pingus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,368
    Bonuspoeng:
    93
    AGP og ATH gull var da SAS ga50k ekstra bonuspoeng for to gjennomførte t/r i Plus innen Europa ila 2 mnd høsten 2013(?). Dette i TILLEGG til ordinær (og da gunstig) opptjening. Selv ble jeg da "NCE" og "MAD" EBD.

petterel liker dette
  10. veeegard

veeegard Veteran

Likes mottatt:
    9,373
    Bonuspoeng:
    183
    Fikk også oppgradert kredittramme. 1 sekund tok det før sms tikka inn med endring :cool:

11. kiev

kiev Mr Fasttrack

Likes mottatt:
    4,947
    Bonuspoeng:
    113
    Da er Premium og PointEarner i full drift, kredittlimit satt romslig høyt, og de første turene bestilt foran i kjerra.
    Alt pga InsideFlyer!
    Uten dere ville jeg:
    - ikke ha brydd meg med enda et kredittkort, spesielt ikke et som koster ekte penger.
    - ikke fått med verdien av PointEarner, og neppe turt å få fruen til å bruke dette pluss Trump-kortet nede på Kiwi
    - ikke ringt for å få tilstrekkelig kredittlimit når svenskeroboten nektet
    - ikke forstått hvor på krøkke-siden til SAS man må trykke for å få bestilt noe som helst (men det er en annen diskusjon)

Så tusen takk alle dere som tester ut veien for oss andre!

petterel, TigerTravel, miura and 14 others like this.
  12. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,601
    Bonuspoeng:
    293
    Dog, selv om vi også har kastet oss på det her, så er jeg usikker på om dette er god butikk for oss CT jegere.

kiev liker dette
  13. Icarus

Icarus Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    858
    Bonuspoeng:
    93
    Da er jeg også med!

...men hovedsaklig for det reduserte grunnpoeng-kravet for gull. Neste periode blir mindre forutsigbart enn de siste par periodene har vært. Jeg bruker det jeg trenger hver måned for å "få" de 1000 grunnpoengene, og tar resten på Amex for CTens skyld. For øyeblikket står det bare rundt 25K poeng på planen til neste periode, og da vil en 12K lavere grense i det minste føre til at jeg stresser litt mindre med å finne andre MRs. :) Takk for tråden! Grunnpoengene kommer ikke akkurat tydelig frem i markedsføringsbrevet jeg fikk.

Sånn litt på siden, er det noen som vet eller føler de kan anta med nogenlunde sikkerhet at 10-år-gull-gold-for-life streaken ikke blir ødelagt om man før gull med mindre enn 45K poeng takket være dette kortet? Sist jeg sjekket gjelder det vel ikke med gull igjennom antall flyvninger, og da blir jeg litt nervøs for om kravet kanskje er 10 år på rad med 45K+ poeng heller enn ti år på rad med gull...

14. kiev

kiev Mr Fasttrack

Likes mottatt:
    4,947
    Bonuspoeng:
    113
    Tror dessverre du har grunn til å være nervøs. Jeg ville i alle fall ikke satset livsgullet halvveis i løpet på antakelsen om at SAS vil tolke reglene på den mest kostbare måten...

15. kiev

kiev Mr Fasttrack

Likes mottatt:
    4,947
    Bonuspoeng:
    113
    Ja det er sant. Blir bare enda vanskeligere å velge kort ved betaling nå. For å få full utnyttelse av begge bør man nok ha betydelig spend via jobben.
    "Er det ikke min tur å kjøpe kaffe og dopapir til kontoret nå? Er det OK at jeg bruker eget kredittkort?" :)

Baldrick and RoadKing like this.
  16. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg er ikke så bekymret for dette. Min største bekymring er at forsikringa med SAS kortet ikke er like bra som amex, følgelig er det vanskelig å velge hvilket kort som er best når man skal booke flybillett hos SAS...

RoadKing liker dette
  17. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    63,932
    Bonuspoeng:
    293
    Det er et godt poeng. Leiebil bør kanskje bookes med Amex uansett, eller har SAS MC også egenandelsforsikring?

18. thecoldfish

thecoldfish Senior Medlem

Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    SAS MC tilbyr egenandelsforsikring, men det koster ekstra.

19. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    63,932
    Bonuspoeng:
    293
    Nyttig informasjon. Hvor mye, og hvordan får man lagt det til?
    (tyder på at Amex blir fortsatt brukt på leiebil)

20. Larsmarius

Larsmarius Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    351
    Bonuspoeng:
    63
    Har stort sett bare brukt MC siste mnd, pga ekstra poengene og at AmEx CT var i boks i februar. Glir nok tilbake på AmEX da man ikke får dobble poeng lengere.

Blaa and dkvt like this.

Del denne siden