SAS Mastercard Premium (samletråd)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av dkvt, 13. mai 2017.

1. Robamu

Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Tenker å gjøre akkurat det samme :)

Blaa liker dette
  2. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Samme her også.
    Reise bookes med amex pga forsikring, alt annet med mastercard frem til september:)

3. thecoldfish

thecoldfish Senior Medlem

Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
  4. Blaa

Blaa Veteran

Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Intra Europa med SAS bookes nok med MC Premium pga best poengopptjening. Resten med AmEx

5. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    63,932
    Bonuspoeng:
    293
    Hvorfor bare intra Europa?

6. kalleballer

kalleballer Medlem

Likes mottatt:
    213
    Bonuspoeng:
    43
    Mulig det har blitt besvart, men noen som vet hvor lang tid det tar fra kjøp til man har Eurobonuspoengene på konto? Er det kanskje månedlig oppdatering her også?

7. kiev

kiev Mr Fasttrack

Likes mottatt:
    4,947
    Bonuspoeng:
    113
    Dette er klart feil tråd, men vi har en tradisjon å ta vare på her:
    Hvilken stasjon og hvilket kort er best for å fylle diesel?
    Kjører i dag på et Statoilkort på Statoil med et Coopkort først, men det er nok like avlegs som å kalle k-ringen Statoil?

Stuttfeiten liker dette
  8. Blaa

Blaa Veteran

Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Blir vel helst å bruke andre enn SAS utenfor.

9. Jaft

Jaft Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei.
    Har som mange andre av dere Amex Platinum. Jeg vurderer å skaffe dette kortet, men ser begrenset nytte etter den doble kampanjen har passert.

Hvordan tolker dere dette med årsavgift som skal gjelde fra 1. September?
    Dersom jeg sier opp kortet 31. August. Får jeg beholde velkomsgave + grunnpoeng for Juni-August? Betaler jeg ingen årsavgift eller betaler jeg for 3 måneder?

Mulig det står svar lengre oppe, men dette var fortsatt uklart etter å ha lest gjennom de 27 sidene :)

Last edited: 18. juni 2017
  10. thecoldfish

Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Nå har ikke jeg AmEx, men et kort jeg kan bruke så godt som absolutt overalt og lar meg bestille så mange Plus-turer jeg makter for prisen av Go er fornuftig for meg.

Xflipper liker dette
  11. olekvi

olekvi Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    Dette gjelder vel bare når du booker med poeng, ikke penger? (så da stopper det seg litt selv om en ikke har uendelig mye poeng)

thecoldfish and Fredrik81 like this.
  12. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Og i utgangspunktet så er prisen av en go billett for poeng helt horribel, selv plus med rabatt ned til go er heller ikke noe å rope hurra for heller. Spesielt ikke om målet er å inneha et statuskort(EGB/EBD). Pris ekesempel. Jeg betaler 6500kr in plus til HKG. Får da som EBG/EGD nesten 20 000 poeng kontra det å bruke 60 000 . Differansen blir da ca 80 000 plus avgifter kontra 6500kr. Fordelen med poeng billetter er at man kan avbestille disse, men vil fortsatt si at man kan finne andre måter å bruke poengen som gir bedre uttelling.

13. thecoldfish

Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Alt du skriver er sant, men jeg har noen hundre tusen poeng jeg må bruke opp i løpet av året og da gjør det ingenting å få mer ut av de. En god deal for penger er vel og bra, men man må jo bruke de på noe.

milehigh and Fredrik81 like this.
  14. Fredrik81

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Om man har EBD og man flyr plus så skal det vel også være mulig å få en oppgradering. Er poengene på vei til å gå ut på dato, så kjør på og plus er slettes ikke et dårlig produkt, og på flere av destinasjonene til SAS så slippes de veldig får/ingen billetter i C og da har man ikke andre alternativ om man skal fly med SAS.

15. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Synes ikke prisene med poeng er så brutale i Norge.
    Spørsmålet er om man mellomlander eller ikke KRS-KKN er eksempelvis fort 10k for 2+2 eller 30000 poeng. Om man haver i Plus i tillegg er det jo en god deal. :)

Fredrik81 liker dette
  16. Fredrik81

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Skal man langt innenlands (f.eks ikke SVG-BGO) så er det utvilsomt lurt å bruke poeng, "gratis" oppgradering til plus gir deg noe ekstra å bite i, men ikke så mye mer verdi om man allerede har EBG+ status( i mine øyne), men gratis er gratis. På noen destinasjone i europa så finnes det lite ledig og ofte et det kun plus ledig og da kan de være meget kjærkomment å kun betale for go.

17. thecoldfish

Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Hvis jeg booker to turer IC i Business med min samboer i året slipper jeg unna med 240000 poeng i stedet for 400000. Så får vi se hvor fort vi blir lei av å fly på SAS sitt begrensede langturnettverk.

18. andersand

andersand Medlem

Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    28
    Prøvde betale inn til sas mastercard, da jeg bare søkte 100k limit, det var.. ikke like enkelt som de andre kortene jeg har, eller amex, endte med å søke om å øke limit da alt var stengt nå, det gikk automatisk og ny limit på plass på 150 1 sekund senere, så til de som lurte på det er det tydeligvis ikke noe problem å gå over 100. Har ingen andre kundeforhold til SEB heller.

19. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,709
    Bonuspoeng:
    293
    Hvor lenge har dere som har høy grense hatt SAS MC? De mener de ikke kan vurdere å øke limiten min før det har gått 1 år.

20. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,601
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har hatt SAS MC i en årrekke, så hadde jeg ett opphold på et par år, før jeg kom inn igjen ifjor ifb med kampanjen deres.
    Ba umiddelbart om 150' i limit, fikk det uten diskusjon.
    Men det skal tilføyes at jeg i kraft av min alder, stilling og finansielle situasjon nok stiller sterkt.

Del denne siden