Nå har ikke jeg Premium, men kun det vanlige SAS EuroBonus World Mastercard.
Er reiseforsikringen til SAS Mastercard bra? Etter hva jeg kunne lese så er det ikke mye forskjell hva som ble dekket av reiseforsikringen mellom mitt kort og Premium-kortet.
Jeg skal snart reise til Busan og Tokyo, og jeg leste noe om at Japan krever turister har en god reiseforsikring, fordi de er lei av at turister legger igjen utbetalt regninger på sykehus.
Reiseforsikringen (gjennom Tryg) dekker reisesyke (antar det gjelder opphold på sykehus hvis man trenger behandling, operasjon, etc.) på opp til 10 millioner kroner.
Reisen ble betalt med mitt SAS Mastercard for 1 år siden, og reisen er nå om 3 dager til Busan, og litt over 1 uke videre til Tokyo.
Her kan jeg laste ned forsikringsbeviset (Certificate of insurance)
https://www.tryg.no/sn/seb-reiseforsikring/SASeurobonus-world-mastercard.html
Bør jeg skrive ut dette dokumentet? Eller er det noe jeg kan legge til i Google Wallet eller Samsung Wallet på telefonen min?
Det virker også som at Tryg Forsikring krever at man først tar kontakt med dem hvis man trenger hjelp/behandling. Hva hvis man kommer ut for en ulykke og blir fraktet til sykehus og ikke kan ringe Tryg før behandlingen starter?
Er reiseforsikringen til SAS Mastercard godt nok, eller bør jeg skaffe meg en annen?
Jeg har også en reiseforsikring gjennom jobben hos Storebrand (som enten har ubegrenset dekning eller opp mot 15 millioner).
Vis alt...