SAS Mastercard Premium (samletråd)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av dkvt, 13. mai 2017.

1. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,303
    Bonuspoeng:
    93
    Burde ikke regnestykket 2 være:
    3700,44/100*25*0,5 = 463?

2. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    7,829
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, du får 50% på kjøp i utenlandsk valuta. 50% av 20 poeng/100-lapp.

DJasko liker dette
  3. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    28,309
    Bonuspoeng:
    183
    Fruen har premium kortet. Hun mener hun meldte seg på kampanjen gjennom appen. Er dette mulig?

4. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,303
    Bonuspoeng:
    93
    Det var mulig å melde seg på gjennom SAS appen mener jeg. Det er bare å sende en melding til SEB i appen og be om en bekreftelse.

Du kan også se om hun fikk doble poeng siste helgen i mai. I så fall er hun påmeldt denne kampanjen også.

Maggie liker dette
  5. awt

awt Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,138
    Bonuspoeng:
    93
    Det har ikke vært nødvendig med påmelding på sommerkampanjen tidligere år, denne har alle fått.

Ser ikke bort fra at påmeldingen i mai kun gjaldt helgen, og ikke 50% gjennom sommeren.

6. WingmanWizard

WingmanWizard Medlem

Likes mottatt:
    177
    Bonuspoeng:
    43
    Tror man meldt seg på begge to i ett klikk, mulig jeg husker feil.

turaga008 and btm like this.
  7. WingmanWizard

WingmanWizard Medlem

Likes mottatt:
    177
    Bonuspoeng:
    43

Attached Files:

turaga008, kongenamundsen and btm like this.
  8. Lnbre

Lnbre Senior Medlem

Likes mottatt:
    7,643
    Bonuspoeng:
    163
    Jeg var nettopp i kontakt med SAS for å legge til feederflights på en bestilling til IAD som jeg har brukt FP4 og fått business for prisen av go. Agenten fant da feeder med KLM via AMS som han hevdet jeg kunne få, uten at det gikk utover mitt opprinnelige poengtrekk på 120.000 p for 2 pax. Det skulle kun være ekstra skatter og avgifter.
    Jeg prøvde å forklare flere ganger at det trolig ikke var mulig med Mastercard Flypremium, men han insisterte bastant på at dette var noe nytt og noe han hadde gjort flere ganger i det siste.
    Ny rute med feederflight med KLM via AMS er på plass i appen, men jeg har fått tilbakebetalt de 120.000 poeng som jeg opprinnelig betalte og er ikke trukket på nytt ennå. Redd for at det blir fullt poengtrekk for business og ikke til prisen av go. Hvem av oss har rett?

9. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    7,667
    Bonuspoeng:
    183
    Her vil backoffice høyst sannsynlig prise om reisen til en SkyTeam-booking og trekke 130k per person.

10. Lnbre

Lnbre Senior Medlem

Likes mottatt:
    7,643
    Bonuspoeng:
    163
    Nettopp det jeg understrekte for kundebehandleren, noe han flere ganger benektet ville skje. Han hevdet hardnakket at feederflights ikke påvirket poengtrekket, selv om jeg flere ganger påpekte at dette var bestilt med Mastercard FP4 som såvidt jeg vet kun gjelder SAS. Det spilte ingen rolle, påsto han.

11. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    7,667
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, FP er forbeholdt rene SAS-bookinger. Her har agenten blandet med Amex-vouchers, som listes opp på samme måte i systemet deres.

12. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,857
    Bonuspoeng:
    113
    Bare å satse på at du ikke blir trukket noen poeng, så har du fått en "liten sommergave" fra SAS, forutsatt at bookingen aldri røres igjen...

13. WingmanWizard

WingmanWizard Medlem

Likes mottatt:
    177
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg gjorde en slik ‘Satsning’ for 1,5 måned siden. Tror du ikke back office fikk fingeren ut og trakk meg i dag

Storbaba, EndreD and Teknolai like this.
  14. fly4fun

fly4fun Senior Medlem

Likes mottatt:
    377
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har en sånn der de fortsatt har glemt å trekke bortimot 300 tusen

Storbaba liker dette
  15. WingmanWizard

WingmanWizard Medlem

Likes mottatt:
    177
    Bonuspoeng:
    43
    Lykke til med den! Jeg skulle legge på en CT til reisen vår i etterkant av bestilling. Så knotet agenten veldig mye når jeg ringte inn. tilbakeførte opprinnelige poeng, men klarte ikke trekke ct og halve poengsummen. Han sa alt var fine med billettene og de skulle fikse trekket senere, det viste seg å ta nesten to måneder.

Rapolo liker dette
  16. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,851
    Bonuspoeng:
    113
    Er det noen som vet hvor raskt Fly Premium forsvinner fra kontoen om jeg sier opp kredittkortet? Jeg regner med den ikke blir værende, som en CT?

I min family pool er det nå flere som har kortet og det nødvendige antall poeng. Virker litt bortkastet...

17. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,857
    Bonuspoeng:
    113
    Den fjernes, ikke erfart hvor raskt, men tror ikke du skal regne med at den blir stående mange dagene..

freddyen liker dette
  18. Lnbre

Lnbre Senior Medlem

Likes mottatt:
    7,643
    Bonuspoeng:
    163
    Og nå er disse feeder-flygingene med KLM borte fra reservasjonen i appen, mens flygingnee med SAS står, så tydeligvis hadde agenten feil, som ventet...surt å bruke tid og krefter på agenter som ikke kan reglene.

Spielhaug and Rapolo like this.
  19. livinspeed

livinspeed Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,347
    Bonuspoeng:
    93
    Hva i all verden det er SEB har mot Kroatia? Jeg søkte om kortet og ble avvist, ringte inn og ble fortalt at det var fordi jeg hadde huket av for bruk i Kroatia - etter forhør om hvorfor jeg plutselig ikke skulle bruke det der lenger var det tut og kjør. Her forleden søkte en bekjent og kom ut for akkurat samme "problemet" etter å ha huket av landet som potensielt brukssted, alt OK så lenge man ikke likevel skulle bruke det der når man ringero_O

20. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,303
    Bonuspoeng:
    93
    Spesielt. Nesten alle mine ekstrapoeng i juli stammer fra bruk i Kroatia...

Del denne siden