SAS Mastercard Premium (samletråd)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av dkvt, 13. mai 2017.

1. Bri1

Bri1 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg har ikke fått bekreftelse på e-post at jeg er meldt på. Er det bare å ta kontakt med SEB/SAS for bekreftelse?

2. tmolvik

tmolvik Senior Medlem

Likes mottatt:
    563
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg får ingenting fra SAS (annet enn reisebekreftelser). Har kontaktet diamantmailen som henviser til SAS IT, som mener at det er fordi jeg har @online.no-adresse. Gudene vet hvorfor, men om det skal være problemer med alle som hadde Telenor tidligere, så tenker jeg kanskje de skulle fått gjort noe med det. Har ikke fått tatt kontakt med Telenor enda, men ser for meg å bli kasteball mellom to IT-avdelinger. Er linken personlig eller kan den postes her?

3. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,862
    Bonuspoeng:
    183
    Kom fra SAS eurobonus

Teknolai liker dette
  4. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,709
    Bonuspoeng:
    293
    Den er personlig

5. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    7,667
    Bonuspoeng:
    183
    Hvor lenge er det siden du sist mottok kampanjeepost fra SAS? Selv falt jeg ut av listene da SAS byttet system for utsending våren 2023. Etter flere runder med eskalering hos kundeservice, forsøk på å endre epost i profilen, og skru samtykke av og på fant de til slutt ut at jeg lå inne med en duplikatprofil som blokkerte for utsending.

6. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,297
    Bonuspoeng:
    93
    En bekjent hadde brukt sin (samme) epost og mobilnummer på barnas EB profil og slet dermed med å få riktig eposter, og å bli gjenkjent som prioritert kunde ved kontakt via tlf. Kanskje noe ligger der?

trygveat liker dette
  7. avis

avis Senior Medlem

Likes mottatt:
    47
    Bonuspoeng:
    18
    Har hatt akkurat samme problem lenge. Har prøvd alt og vært i kontakt med både SEB og SAS, uten løsning. Bruker også @online.no, så nå ble jeg enda mer usikker på hva som er årsaken.

8. tmolvik

tmolvik Senior Medlem

Likes mottatt:
    563
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg får opp feilmelding om at jeg bruker (brukte er egentlig riktig) samme mailadresse som min sønn når jeg f.eks skal logge på wifi på flyene. Kanskje det er løsningen. Får sende dem en ny mail og høre, da det jo hører litt likt ut som @trygveat sin utfordring. Det kan nok fort stemme at det var rundt 2023 at det gikk helt i svart nemlig (selv om jeg tror det har vært utfordringer tidligere også).

9. ordnetseg

ordnetseg EBG saved my life!

Likes mottatt:
    1,563
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg fikk heller ingen bekreftelse etter påmelding. Takk for påminnelsen her inne. Registrerte på nytt nå med skjermbilde av påmeldingen!

10. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    894
    Bonuspoeng:
    113
    Hadde denne feilen lenge, og fikk den fikset.

Alt jeg gjorde selv; endre innstillinger frem og tilbake, whiteliste SAS i epost-oppsettet osv. var nytteløst.

Til slutt traff jeg en kar på på SAS sitt kundesenter (altså ikke SEB sitt) som gadd sjekke med IKT-avdelingen. Det viste seg at min adresse på et tidspunkt hadde havnet i "karantene", da min epostserver hadde sendt et automatsvar ved en anledning. Etter at SAS sin IKT-avdeling opphevet denne karantenen har det fungert aldeles utmerket.

Kanskje har Telenor sin server på et eller annet tidspunkt sendt et automatsvar slik min server hadde gjort? Og at dette da lagde kluss for alle med @online-adresse? Bare spekulerer her, men det ligner påfallende på mitt tilfelle.

11. Preference

Preference EBD

Likes mottatt:
    1,907
    Bonuspoeng:
    113
    Dropp Telenor uansett dere som har @online, adresse. Like greit å ta den jobben først som sist

EndreD, MarkSS, Teknolai and 3 others like this.
  12. Teknolai

Teknolai EBD

Likes mottatt:
    266
    Bonuspoeng:
    63
    Skal ikke legge meg opp i folks teleoperatører, men @online adresser er kjent for dårlig sikkerhet og står derfor ofte på en rekke svartelister.

Husker det kom opp i samtaler med Microsoft i forbindelse med skifte av innloggingssystem hos en tidligere arbeidsgiver.

Løsningen er dessverre å skifte epostadresse. Slitsomt, men det er i praksis ingen vei utenom.

13. Teknolai

Teknolai EBD

Likes mottatt:
    266
    Bonuspoeng:
    63
    Er det noen som har fått denne eposten på engelsk?

Jeg ser at jeg får SAS Eurobonus epost på engelsk, og lurer på om det kan gjøre at jeg ikke får kampanjen. :(

14. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,404
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har også @online.no adresse og har aldri hatt problemer med å få disse e-postene. Fikk også denne siste, men er uansett i gang med å utfase denne adressen.

15. OSLflyer

OSLflyer Medlem

Likes mottatt:
    748
    Bonuspoeng:
    83
    Jeg har også @online.no og har inntrykk av at jeg alltid har mottatt mailer vedrørende kampanjene til både SEB og SAS som jeg er berettiget til.

16. Thimble5020

Thimble5020 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    37
    Bonuspoeng:
    13
    Noen som vet hvorfor man egentlig må melde seg på slike kampanjer? Jeg vil anta at alle som betaler flere tusen i året for kortet naturligvis vil være interessert i å benytte seg av fordelene kortet gir. SAS/MC kunne spart seg en del teknisk hodebry hvis fordelene bare ble aktivert for alle kunder.

Selvfølgelig mulig de rett og slett spekulerer i at en del ikke får det med seg, og dermed slipper de å utbetale doble poeng…

17. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,136
    Bonuspoeng:
    113
    Er selvfølgelig for å tvinge deg til å godta alt av markedsføring dem sender på epost :p

18. Durek

Durek Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    509
    Bonuspoeng:
    93
    Hadde samme problemet, så det var det jeg gjorde. Fikk bekreftelse i dag på at jeg var "manuelt påmeldt" og at dette var noe de bare kunne gjøre som et engangstilfelle.
    Forstår ikke helt hvorfor, jeg fikk jo påmeldingsmailen, bare ikke bekreftelsen etterpå :confused:

19. Bri1

Bri1 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Hvem var du i kontakt med? Jeg har opprettet sak hos SEB på dette, og Sas kundeservice klarer ikke finne frem noe informasjon om noe doble poeng kampanje, så de må gjøre ytterligere undersøkelser og ringe meg tilbake. Veldig festlig med andre ord!

20. Durek

Durek Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    509
    Bonuspoeng:
    93
    Bare logget inn i appen og sendte sikker melding der

Bri1 liker dette

Del denne siden