SAS Mastercard Premium (samletråd)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av dkvt, 13. mai 2017.

1. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    25,426
    Bonuspoeng:
    183
    Kjøpte IKEA gavekort online på søndag (pga doble poeng), som ble registrert som "uttak" og gir tydeligvis ingen poeng. Litt kjipt, for nå gir 9000kr 0 poeng, der fasit burde være 2700.
    Så, se på dette som en liten advarsel hvis du har samme plan...

Skyline and Preference like this.
  2. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,709
    Bonuspoeng:
    293
    Du får igjen ubrukt del av årsgebyr. Vet ikke om du må be om det når du sier opp eller om det skjer automatisk

Erlingni liker dette
  3. Skyline

Skyline Medlem

Likes mottatt:
    17
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg har gått i samme fella, ser jeg, dog med lavere beløp. Kjøpte flere gavekort, men kun dette ble registrert som 'uttak'. Lurer nå på om det i tillegg til 0 poeng skal beregnes renter for dette 'uttaket' o_O

4. chippen

chippen En glad globetrotter

Likes mottatt:
    400
    Bonuspoeng:
    53
    Har det vært noen kampanjer på SAS Mastercard i det siste, eller er det noen som tror vi kan forvente at det kommer noen når det nærmer seg årsskifte?

5. Preference

Preference EBD

Likes mottatt:
    1,907
    Bonuspoeng:
    113
    Det var dobbel poenghelg i helgen som var nettopp :p

6. chippen

chippen En glad globetrotter

Likes mottatt:
    400
    Bonuspoeng:
    53
    Tenkte kanskje mere på slike kampanjer som AMEX kjører fra tid til annen, hvor man får en økt mengde ekstrapoeng i forhold til vanlig.

7. Preference

Preference EBD

Likes mottatt:
    1,907
    Bonuspoeng:
    113
    Det er jo nettopp det man gjør under doble poeng helger, dobbelt så mye ekstrapoeng som vanlig. Om du tenker på signup-kampanjer for de som ikke har kortet, så er svaret nja. SAS har noen ganger kjørt signup bonus på 5000 for World og 10.000 for Premium. Maks ett par ganger i året, og ikke noe jeg ville ventet på selv om man har behov for kortet. Kan ikke sammenlignes med Amex sine 80.000-100.000 kampanjer som krever spend.

eventyrer and chippen like this.
  8. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,295
    Bonuspoeng:
    93
    De har også siste årene hatt 50% mer opptjening i utenlandsk valuta I Juli.

9. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,709
    Bonuspoeng:
    293
    10 000 for Premium er det man får til vanlig. Eller mente du 10 000 til? Kan ikke huske jeg har hørt snakk om økt velkomstbonus for SAS Eurobonus Mastercard på mange, mange år

10. Preference

Preference EBD

Likes mottatt:
    1,907
    Bonuspoeng:
    113
    Ja jeg tok feil, da er det nok bare "vanlig" SAS Eurobonus Mastercard som til vanlig har
    • 3 000 Bonuspoeng i velkomstpremie
    Som ett par ganger har hatt 5 000 istedenfor. Var en mulighet tidligere i år. Så uansett ikke noe å vente/håpe på

11. Nurse82

Nurse82 EBD, Hilton diamond

Likes mottatt:
    1,071
    Bonuspoeng:
    93
    Hei!

Er det noen som har oppgradert fra classic til premium og husker hvor lang tid det tok før man får premium fordeler? Skjer det med en gang, eller må man vente til man får premium kortet?

Jeg vurderer å oppgradere nå, men er i utlandet så får ikke tatt i bruk nytt fysisk kort mens jeg er her. :)

12. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,317
    Bonuspoeng:
    293
    En stund siden sist, men skjedde med en gang de har innvilget nytt kort og det nye dukker opp i appen.

13. btm

btm Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,401
    Bonuspoeng:
    93
    Logget inn for å sjekke om SAS hadde refundert en reise booket under doble-poeng-helgen. Her var poeng-transaksjonene merket i SASMC-appen med «kampanje», både på debitering og kreditering. Tidligere har ikke SEB vært så… flinke til å skjønne når refusjoner er knyttet til doble poeng-helger. Men det hadde de tydeligvis funnet en løsning på nå.

FlyMCO liker dette
  14. Kjetil L

Kjetil L Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,868
    Bonuspoeng:
    93
    Ikke så rart når noen begynte å poste dette i div Facebook-grupper.

Maggie, Rapolo, btm and 2 others like this.
  15. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    7,824
    Bonuspoeng:
    183
    De er vel de samme menneskene som gjør at det er er marked for sko med borrelås…

De har vel sikkert også så mye selvinnsikt at de sutrer og klager over at man ‘kun’ får det som er riktig.

Del denne siden