SAS Mastercard Premium (samletråd)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av dkvt, 13. mai 2017.

1. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    25,683
    Bonuspoeng:
    183
    Har samme erfaring, OK, kun en gang, men det var veldig lett. Overraskende lett faktisk. Doblet fra 75k til 150k. Har hatt kortet i en del år og alltid betalt i tide, mulig det var en faktor.

AndersWE liker dette
  2. Nuvolari

Nuvolari EBD / *A Gold

Likes mottatt:
    3,053
    Bonuspoeng:
    113
    Dersom man er innenfor et sett med parametre innvilges økningen automatisk. Parametre som credit rating, lønnsinntekt, lån osv. Hvis ikke må søknaden manuelt behandles. Da tar det lengre tid.

3. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    11,149
    Bonuspoeng:
    183
    For en deilig følelse. Ikke fått beskjed fra SEB enda, men etter at de ble bedt om å redegjøre for seg, og oversatt fristen ganske solid, så har de nå stukket av med halen mellom beina. Digg, digg, digg.

(Forøvrig vises vedlegget, altså brevet fra SEB, i sin helhet. Kanskje SEB ikke har brevmal i Word?)

upload_2026-1-7_16-34-25.png
    upload_2026-1-7_16-30-10.png

4. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,778
    Bonuspoeng:
    93
    Tikket inn en epost fra SAS nå:
    upload_2026-1-15_10-45-36.png

To ting som slår meg:
    1. Det står ikke at det er SAS MC det gjelder, men jeg antar vel det.
    2. Altså, sykt smart å kjøre denne kampanjen når de fleste er hjemme i Norge og venter på påske om 1 uke (slik at sannsynligheten er større at kundene er i utlandet)....

5. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    8,292
    Bonuspoeng:
    183
    Tanken er vel kanskje at dette skal trigge folk til å reise utenlands denne perioden, og dermed booke flybilletter de i utgangspunktet ikke hadde planer om å bestille.

Kaffen and Flymunda like this.
  6. obay

obay Veteran

Likes mottatt:
    6,946
    Bonuspoeng:
    183
    Må nok være noe sånt ja... utafor vinterferie og påske så vet ikke hvor mange denne egentlig treffer men?

7. mrhaakon

mrhaakon Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,679
    Bonuspoeng:
    93
    Husk å lese det med liten skrift nederst:

1 Gjelder også alle evt. tilknyttede PointEarner. Gjelder ikke for kontantuttak, ved pengeoverføring mellom personer (f.eks. Vipps) eller kjøp gjort med et annet kort enn SAS EuroBonus Mastercard, for eksempel Curve og lignende tjenester. Betingelser for opptjening av EuroBonus Bonuspoeng finnes på saseurobonusmastercard.no.

8. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,778
    Bonuspoeng:
    93
    Joda, men hvor reelt er det? Hvermannsen (som nok er flesteparten av brukerne til kortet) har nok lite mulighet/fleksibilitet til slik, men noen må det jo være. Det blir kanskje en harrytur her? Så har de i hvert fall tvunget meg ut av Norge? Haha.

kongenamundsen and haifinn like this.
  9. Jon_Noj

Jon_Noj EBD, LH Senator, ROP Gold

Likes mottatt:
    460
    Bonuspoeng:
    63
    Hva står spesifikt som avsender-adresse på denne? Jeg får ingen av kampanje-mailene til SAS selv om tillatelse til det står på i profilen min og support ønsket mer detaljer om mulig.

10. Nuvolari

Nuvolari EBD / *A Gold

Likes mottatt:
    3,053
    Bonuspoeng:
    113
    Veldig merkelig med en slik kampanje utenfor de vanlige feriene. Tidligere har de alltid lagt slike kampanjer til vinterferien, påskeferien, sommerferien og høstferien. Dette er bortimot en meningsløs kampanje.

De skriver også at det gjelder på utenlandsferie men enhver transaksjon i annen valuta enn NOK vil gi 50% ekstra. Netthandel i annen valuta vil altså gi 50% ekstra.

11. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    5,938
    Bonuspoeng:
    183
    For en spontan helgetur er det vel ikke verste tidspunktet. For meg bruker disse alltid å treffe 1 uke før eller etter en allerede planlagt reise, men denne gangen passer det perfekt med ankomst SGN 20.mar :)

Avsender er SAS Eurobonus ([email protected]). Ja til kampanjepost fra SAS og aktivt SAS mastercard burde være alt som skal til for å få disse.

Jon_Noj liker dette
  12. Malmo

Malmo Status: EBD

Likes mottatt:
    928
    Bonuspoeng:
    93
    Booket men ser poengrabatt ikke ble trukket; andre som får rabatt?

kongenamundsen liker dette
  13. Malmo

Malmo Status: EBD

Likes mottatt:
    928
    Bonuspoeng:
    93
    Snakket med diamond-support og de har ikke fått noen info om kampanjen, men ser nå at andre land enn Tyrkia får rabatt trukket fra. Venter på svar fra diamond-mail :eyes:

edit: fikk svar fra support og fikk tilbake manglende rabatt, meldt fra feilen til IT. virker som det er pågående feil hvis andre snuser på tyrkia :)

Last edited: 23. jan 2026
  14. obay

obay Veteran

Likes mottatt:
    6,946
    Bonuspoeng:
    183
    Noen andre som har fått litt rar overføring? Fikk sånn ca halvparten av poengene jeg skulle hatt (i følge transaksjonene i appen)

15. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,778
    Bonuspoeng:
    93
    Mine ble overført i 3 omganger, på samme dag. Vanlige poeng, doble poeng for booking på sas.no samt bonus for pointearner. Men poengsummen stemmer bra ihht appen.

obay liker dette
  16. Nuvolari

Nuvolari EBD / *A Gold

Likes mottatt:
    3,053
    Bonuspoeng:
    113
    Korrekt hos meg. Vanlige poeng og dbl poeng fra sas bookinger.

17. ScoobyDoo

ScoobyDoo Medlem

Likes mottatt:
    18
    Bonuspoeng:
    8
    Hvis man har samlet inn 125K bonuspoeng siste året (uten å ha hatt SAS MC Premium), og deretter bestiller kortet, vil man da havne direkte på Fly Premium nivå 3?

Eller begynner telleren i det man bestiller kortet, slik at man uansett begynner på nivå 1, og deretter må skaffe poengene?

18. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,933
    Bonuspoeng:
    293
    Ja

Del denne siden