SAS Mastercard Premium (samletråd)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av dkvt, 13. mai 2017.

1. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    9,005
    Bonuspoeng:
    293
    SAS MC Premium er definitivt det beste valget hvis man ønsker lounge, fast track osv i Europa på bonustur og ikke er gull. CT gir jo mye dårligere verdi etter at de økte business-prisene, men prisen for økonomi gikk ikke opp - noe som gjør Fly Premium mer relevant. Problemet blir såklart at man må finne bonusseter i business for å booke, noe som det allerede er nevnt lenger opp i tråden at kan være vanskelig noen ganger.

2. Reisefeber

Reisefeber Nytt Medlem

Likes mottatt:
    34
    Bonuspoeng:
    18
    Skjønner. Det er vel hovedsaklig lounge jeg synes er mest attraktivt, faktisk. Får man gjeste inn +1 også i FlyPremium?

3. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    9,005
    Bonuspoeng:
    293
    Det har jo ingenting med FlyPremium å gjøre egentlig, bortsett fra at du får booke business billigere hvis du har det. Dessverre får man ikke med gjest hvis man reiser business med SAS, men du får rabatt til alle reisende hvis du finner mer enn ett tilgjengelig sete i business, og business i seg selv gir jo tilgang.

kongenamundsen liker dette
  4. Nuvolari

Nuvolari EBD / *A Gold

Likes mottatt:
    3,128
    Bonuspoeng:
    113
    Kortet i seg selv gir deg ikke lounge. Det gir biz billett til prisen av øko. Biz billett gir deg lounge.

kongenamundsen liker dette
  5. Reisefeber

Reisefeber Nytt Medlem

Likes mottatt:
    34
    Bonuspoeng:
    18
    Ja, det er egentlig dette jeg mener, da. Altså at jeg får booket business for økonomipris.

Men om det da er såpass vanskelig å finne business-billetter til de destinasjonene jeg vanligvis besøker må jeg revurdere andre alternativer.

6. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    9,005
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg skal ikke si så mye om tilgjengelighet i Europa da jeg ikke sjekker denne så ofte. Mulig det ikke er så ille som folk vil ha det til, mulig det er verre for alt jeg vet :D Men det er ganske greit å finne ut av hvis du vet sånn ca når og sånn ca hvor du har lyst til å dra da.

Jeg så etter billetter TRF-MAN t/r nylig. Det var ikke så veldig vanskelig hvis man var litt fleksible på ukedager, noe vi dessverre ikke var. Også landet man etter midnatt på TRF, noe som jo ikke er så veldig gøy.

7. Bushyflyer

Bushyflyer Medlem

Likes mottatt:
    93
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg skulle imponere fruen med bonustur med sas nå med hele familien. (2 voksne og 1 barn+1 baby) målet var å få til en tur retur reise i sydligere europa strøk(FP3) med mulig reisetidspunkt slutten av april til ut juni. Jeg har fortsatt ikke klart det og endte opp med å bestille en vei til alicante. så tenkte jeg og kjøpe billett hjem. men den ble så dyr så skal man sammenligne en ferdig betalt t/r reise så var det ikke store summen på bonus turen. Hun er desverre ikke imponert enda. så ligger an til å avbestille den og kjøpe en t/r billett til et sted hun vil reise til og når hun vil reise

8. Jon_Noj

Jon_Noj EBD, LH Senator, ROP Gold

Likes mottatt:
    486
    Bonuspoeng:
    63
    Har siden det kom hatt minst én biz bonus tur i Europa hver måned i snitt, det meste som helgeturer, så kan egentlig ikke klage på tilgjengelighet på dette (LHR, AMS, BRU, TLL, DUS, AGP, ALC, ATH, mm). Men som sagt over her krever det litt fleksibilitet samt spontanitet (fant biz bonus til helgen i dag, så da endrer man helgeplanene :) .

Verdien av FlyPremium har økt betydelig for meg siden SAS byttet allianse (og Amex CT blitt mindre verdt), siden det er "lett" å finne biz bonus-turer på SAS og blitt mye vanskeligere og dyrere å finne det hos partnere for langdistanse. Takket være FP fikk jeg nettopp biz-bonus billetter til 10k poeng per pax for en 2t flight.

9. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    9,005
    Bonuspoeng:
    293
    Det er vel ofte LPA, MGP osv som går først, mens storbydestinasjoner er litt greiere å få tak i. Spesielt utenfor ferier.

10. Jon_Noj

Jon_Noj EBD, LH Senator, ROP Gold

Likes mottatt:
    486
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, LPA har jeg ikke klart enda, men ALC og AGP har jeg funnet og brukt. Det hjelper også at jeg og fruen ofte bestemmer destinasjon utifra bonus-tilgjengelighet, ikke omvendt, SAS hjelper oss med oppdagelsesreiser i Europa :)

Når det gjelder FP, siden dette er en SAS MC-tråd, har jeg også hatt glede av det på business t/r/ til New York i høst, og er nå en fordel som har gitt oss veldig betydelig verdi, noe jeg pleide å si om CT istedet før SA-exit.

Reisefeber liker dette
  11. ScoobyDoo

ScoobyDoo Medlem

Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    8
    Har fortsatt bare nivå 1 på Fly Premium, som da kun gjelder 1 reise. Prøver å booke 5 billetter på samme reise, men ser ut til at fordelen kun gjelder om jeg bestiller 1 billett. Dette er korrekt? Eller en bug?

Når jeg kommer til nivå 2, og har ubegrensede reiser, vil jeg da kunne bestille flere billetter på samme reise? Eller vil fordelen kun gjelde meg?

12. Nuvolari

Nuvolari EBD / *A Gold

Likes mottatt:
    3,128
    Bonuspoeng:
    113
    På nivå 2 kan du bestille til flere. Nivå 1 kjenner jeg ikke til.

13. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,912
    Bonuspoeng:
    113
    SAS Mastercard Premium har liten verdi før du oppnår minst 75000 EB de siste 12 månedene.
    Du trenger ikke å ha kortet mens du opparbeider deg poengene.
    Nå har du allerede kortet, men la dette være en påminnelse til dem som vurderer det.

Med SAS EuroBonus Mastercard Premium får du Fly Premium
    upload_2026-3-5_13-54-18.png

Last edited: 05. mars 2026 kl 13:59
    holmen liker dette
  14. Ombo

Ombo Medlem

Likes mottatt:
    997
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg tror du skal slite med å finne 5 bonusbilletter på samme fly....
    Hvis du bare får det til på 1 billett og ikke på 5 er det trolig fordi det rett og slett ikke finnes 5 bonusbilletter i premium på den flighten du ser på..

15. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    6,052
    Bonuspoeng:
    183
    Uproblematisk å finne 5 bonus innenriks i hvert fall, det er bare innenriks og skandinavia man får 1 billett med FP1 så antar det var der @ScoobyDoo søkte.

Eksempel med søk på 5 voksne som FP4:
    Screenshot_20260305_160104_Chrome.jpg

16. ScoobyDoo

ScoobyDoo Medlem

Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    8
    Ja, var ikke stort problem å finne 5 Premium bonusbilletter, men prisen endret seg ikke når jeg huket av voucher. Kun hvis jeg hadde 1 billett. Men da er det nok riktig:( Er snart på nivå 2 da:)

Nordlands liker dette
  17. Doc

Doc Medlem

Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    8
    Er dette bekreftet? Har en stor betaling i utenlandsk valuta coming up, men som betales fra Norge.

18. SundalBonus

SundalBonus Medlem

Likes mottatt:
    135
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg har alltid fått det tidligere. F.eks. bestilling fra utenlandsk nettbutikk, så lenge man betaler i annen valuta.

Del denne siden