SAS Mastercard Premium (samletråd)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av dkvt, 13. mai 2017.

1. Dusk

Dusk Medlem

Likes mottatt:
    27
    Bonuspoeng:
    18
    Er dette en kampanje som kom på epost og krever registrering eller automatisk? Kan ikke huse å ha mottatt noe i det siste.

Skyline liker dette
  2. Staralliance

Staralliance Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    For meg så dukket dette opp som et varsel i appn.

3. Skyline

Skyline Medlem

Likes mottatt:
    46
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg fikk denne mailen i januar:

FEST I UTLANDET
    Fra 16. til 22. mars 2026 får du 50% flere poeng1 (30 Bonuspoeng/100 kr), når du betaler med kortet i lokal valuta på utenlandsreiser. Da får du flere poeng og i de aller fleste tilfeller også best valutakurs. Ingen påmelding trengs.

jgroneng, tkrunning and Ninerivers like this.
  4. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    4,280
    Bonuspoeng:
    113
    En rar liten greie her hos meg, noen med erfaringer om lignende, eller vet kanskje årsaker til at jeg opplever dette.

Når jeg går inn i SAS MC appen under Eurobonus og transaksjoner (for poeng) dukker en refund opp med et SAS 117 billettnummer datert 20.3.

Eneste refund jeg har gjort er på en helt annen billettnummer og den var for kun en person. Summen er også en helt annen (1610 kr var betalt og jeg fikk refund på 700 kr). Og summen jeg får refund på er med ører, ikke et helt tall... Hva skyldes det? Utenlandsk valuta?

Når jeg søker etter en transaksjon med dette nummeret i SAS MC appen finner jeg ingen bokføring på en slik transaksjon. Heller ikke refund.

Når jeg søker i mine SAS bookinger i epost finner jeg bare transaksjoner som starter med 1172537 (september) og 1172539 (november), men ingen med 1172538. Jeg har heller ikke noen bookinger hos SAS i oktober der dette billettnummeret muligens stammer fra.

Hva kan dette skyldes? Her får jeg -800 poeng uten å finne noe som helst, og de pengene er ikke tilbake på konto heller.

Jeg får heller ikke søkt opp booking kun med billettnummer. Det er kjedelig...

Screenshot_20260322_144245_SAS EuroBonus World Mastercard.jpg

5. btm

btm Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,625
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har opplevd at refusjoner og ekstratjenester får et eget «billettnummer»/kvitteringsnummer (117-…) og ikke alltid spores tilbake til opprinnelig reisedokument.

Kryptisk beløp også, da. Kan passe med både 2x3x 45 EUR eller 2x2x 75 EUR. Ingen avbestilte turer siste par måneder (invol)?

DJasko liker dette
  6. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    4,280
    Bonuspoeng:
    113
    Godt poeng at det kan skyldes at billettnummeret blir nytt når det kanselleres.

Ingen spesifikke avbestilte turer siste månedene - bortsett fra denne ene som er kun for 1 pers og annen sum.

Jeg bruker jo SAS MC og Amex litt om hverandre, men finner ingen transaksjoner i Amex som tilsvarer summen. Kanskje jeg bør legge på 450 kr og dermed få 2050 kr som betalt. Tror jeg skal grave litt mer i transaksjonene når jeg får tid ila uken.

btm liker dette
  7. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    4,280
    Bonuspoeng:
    113
    Nå kom pengene i retur på kortet. Og de er i Euro. Jeg kan virkelig ikke huske noensinne å ha blitt trukket euro for SAS bookinger. Vanligvis har SAS tatt kurset og trukket meg NOK.... Det er noe muffens her. Mine fremtidige bookinger er alle inntakte ifølge app. Ingen som mangler eller kanselleringer. Javel da.

Screenshot_20260323_205814_One UI Home.jpg

8. avis

avis Senior Medlem

Likes mottatt:
    62
    Bonuspoeng:
    28
    Kan det være feederflight? Refusjon av skatter/avgifter, f.eks. ved endring fra CDG (høyere avgifter) til en flyplass med lavere avgifter.
    Det forklarer kanskje euro, ørebeløp og at det ikke matcher hovedbilletten.

DJasko liker dette
  9. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    4,280
    Bonuspoeng:
    113
    Mysteriet er løst.

Hjalp en kollega med en booking til DXB i oktober 2025, reise var nå 11. mars 2026. Jeg logget inn på hans profil og betalte med mitt kort. Han avbestilt reisen dagen før (10. mars).

Grunnen til at jeg ikke fant den igjen i tidligere transaksjoner er:
    1. Nytt billettnummer ble generert da han selv la på feeders i etterkant og betalte med sitt eget kort.

2. De trakk av 50 EURO ST-avgift ved kanselleringen (ble betalt 191 eur I avgifter den gang da). Jeg mener han bør ringe og be om alle pengene tilbake, men han vil ikke...

kongenamundsen and btm like this.

Del denne siden